F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Heineken Australian Grand Prix 202210 kwietnia
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,486 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:19,806--24
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:20,3770,5710,57121
3.11Sergio PerezRed Bull RB181:20,3990,5930,02220
4.1Max VerstappenRed Bull RB181:20,6260,8200,22722
5.4Lando NorrisMcLaren MCL361:20,8781,0720,25222
6.31Esteban OconAlpine A5221:21,0041,1980,12627
7.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:21,0271,2210,02327
8.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:21,1551,3490,12823
9.14Fernando AlonsoAlpine A5221:21,2291,4230,07421
10.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:21,2471,4410,01823
11.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:21,2891,4830,04226
12.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:21,4571,6510,16826
13.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:21,6611,8550,20418
14.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:21,7011,8950,04026
15.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:21,8212,0150,12021
16.18Lance StrollAston Martin AMR221:21,8692,0630,04824
17.23Alexander AlbonWilliams FW441:22,7542,9480,88525
18.20Kevin MagnussenHaas VF-221:23,1863,3800,43218
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:23,9244,1180,73825
20.47Mick Schumacher Haas VF-221:24,3494,5430,42515
107% najlepszego czasu: 1:25,392

Dwa lata nieobecności w żadnym stopniu nie osłabiły miłości Formuły 1 do toru w Melbourne. Albert Park po covidowej przerwie przywitało wszystkich zmienionym układem i tak samo wyjątkową atmosferą jak przed pandemią. Dwa zakręty zostały usunięte, a kilka przeprofilowano, by dać kierowcom więcej szans na wyprzedzanie. To wraz z nową tegoroczną aerodynamiką, jak również z czterema strefami DRS może dać naprawdę ciekawy wyścig, ale póki co zespoły musiały przygotować swoje maszyny.

Pierwszy trening rozpoczął się spokojnie, choć niemal od razu po zapaleniu się zielonego światła na torze pojawiło się kilka samochodów. Nieużywana nawierzchnia zapewniała niewiele przyczepności, co dało niespodziankę w postaci Lando Norrisa na czele tabeli przez pierwsze kilka minut, jednak sytuacja wróciła do normy po kilku mierzonych kółkach. Na pierwsze miejsce wskoczył Max Verstappen z czasem 1:21,140.

Dopiero po 15 minutach na torze pojawił się Haas, który w ten weekend musi być szczególnie ostrożny, gdyż nie posiada już zapasowych podwozi, po tym jak Mick Schumacher doszczętnie rozbił swój samochód w Arabii Saudyjskiej. Warto zaznaczyć, iż tylko Red Bull zdecydował się na użycie miękkich opon na pierwszych przejazdach. Reszta stawki w głównej mierze korzystała z pośredniego ogumienia, a jedynie kilku kierowców z twardego. Na kilka minut na torze pojawiła się czerwona flaga, gdyż w ostatnim zakręcie z samochodu Verstappena odpadł element aerodynamiczny, co powodowało niebezpieczeństwo dla innych samochodów. Porządkowi szybko uporali się z elementem i powrócono do treningu.

Gdy wszystkie zespoły przeszły na miękką mieszankę, na szczycie tabeli zameldowało się Ferrari. Co ciekawe na pierwszej pozycji mieliśmy Sainza z czasem 1:20,325. Hiszpan miał nieco problemów ze złapaniem tempa na początku treningu, ale czerwone ogumienie zdecydowanie przypadło mu do gustu. Za Verstappenem na czwartym miejscu zameldował się Norris, co było dość zaskakujące biorąc pod uwagę jaki początek sezonu zaliczył McLaren. Mocno prezentował się również Esteban Ocon, jednak należy pamiętać, że to dopiero początek weekendu, a warunki na torze będą zmieniały się diametralnie.

Bardzo pechowo rozpoczął się sezon dla Sebastiana Vettela. Pierwsze dwa Grand Prix opuścił z powodu zakażania covid-19, a w dzisiejszym treningu awarii uległ jego silnik. Niemiec musiał się zatrzymać na torze, a z tyłu samochodu dobywał się dym. Sesja musiała zostać przerwana czerwoną flagą, by bezpiecznie usunąć Aston Marina z trasy.

Po wznowieniu sesji zespoły dostały 10 minut na dokończenie programu. Na czele stawki nie zanotowaliśmy poprawy poza Sergio Perezem, który wskoczył na trzecie miejsce. Z tyłu stawki nieco poprawił się Haas, jednak w ich samochodach prawdopodobnie nie wszystko odpowiednio działało, gdyż strata ekipy była ogromna w porównaniu do poprzednich weekendów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca