F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Heineken Australian Grand Prix 202210 kwietnia
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,486 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lando NorrisMcLaren MCL361:19,117--12
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:19,2490,1320,13215
3.11Sergio PerezRed Bull RB181:19,2650,1480,01617
4.14Fernando AlonsoAlpine A5221:19,2750,1580,01015
5.55Carlos SainzFerrari F1-751:19,4190,3020,14417
6.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:19,6930,5760,27414
7.1Max VerstappenRed Bull RB181:19,8090,6920,11616
8.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:19,8960,7790,08713
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:20,0080,8910,11217
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:20,0710,9540,06312
11.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:20,0960,9790,02516
12.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:20,1331,0160,03714
13.31Esteban OconAlpine A5221:20,2051,0880,07214
14.47Mick Schumacher Haas VF-221:20,6921,5750,48717
15.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:20,8361,7190,14416
16.23Alexander AlbonWilliams FW441:20,9581,8410,12216
17.20Kevin MagnussenHaas VF-221:21,0251,9080,06714
18.6Nicholas LatifiWilliams FW441:21,0501,9330,02514
19.18Lance StrollAston Martin AMR221:21,6362,5190,58611
20.5Sebastian VettelAston Martin AMR22---5
107% najlepszego czasu: 1:24,655

Trzeci trening to tradycyjnie ostatnia szansa dla zespołów by sprawdzić poprawki naniesione do samochodów po piątkowych przejazdach. Jednak dzisiaj początek sesji nie należał do zbyt aktywnych i dopiero po dziesięciu minutach kierowcy zdecydowali się na ustanowienie czasów.

Na pierwszych przejazdach dobrze radziło sobie kilka ekip ale to Fernando Alonso na miękkich oponach okazał się najszybszy z czasem 1:20,119. Za Hiszpanem plasował się Sainz i Ricciardo, jednak należy zaznaczyć, iż Red Bull podróżował w tym czasie na pośrednim ogumieniu. Przejazdy nie trwały zbyt długo gdyż Sebastian Vettel w dziesiątym zakręcie stracił panowanie nad samochodem i rozbił swojego Aston Martina. Spowodowało to ogłoszenie czerwonej flagi i wszyscy musieli wrócić do mechaników. Tuż przed tym incydentem problemy miał również Lewis Hamilton, który dotknął band toru, jednak nie rozbił samochodu.

Sesja została przywrócona na niecałe pół godziny przed końcem i tym razem praktycznie cała stawka była zainteresowana szybkim wyjazdem na tor. Na bardzo mocnym kółku był Verstappen, jednak w ostatnim zakręcie obrócił samochód. Red Bull w dalszym ciągu sprawdzał pośrednią mieszankę Pirelli. Ponownie najszybszy okazał się Alonso, najpierw schodząc jako pierwszy poniżej granicy 1:20, a następnie poprawiając czas na 1:19,660.

Z Hiszpanem z Alpine uporał się dopiero Verstappen na miękkich oponach, a później po kilku mierzonych kółkach Carlos Sainz. Mimo to ekipa z Enstone prezentuje w ten weekend bardzo mocne tempo. Problemy z prędkością ma za to Mercedes, którego samochód sprawia wrażenie niezwykle niesfornego, jednak ostatecznie Russellowi i Hamiltonowi udało sie poskładać niezłe kółka, a wicemistrz świata ustanowił nawet rekord pierwszego sektora.

Sporą niespodziankę sprawił na dziesięć minut przed końcem sesji Lando Norris. Anglik pojechał bardzo mocne okrążenie na świeżym miękkim ogumieniu i wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:19,117. Wynik ten próbował pobić Verstappen, jednak jego Red Bull ponownie jak Mercedesy jest w ten weekend zdecydowanie trudny w prowadzeniu. Dwa szybkie okrążenia Holender musiał odpuścić przez błędy w różnych zakrętach.

Na cztery minuty przed końcem czasu Lance Stroll robił swoją maszynę, dając zespołowi jeszcze więcej pracy przed kwalifikacjami. Strasznie pechowa sesji dla Astona Martina. Sędziowie zdecydowali się na czerwoną flagę, a sesja nie została wznowiona co dało Norrisowi pierwszą pozycję przed czasówką. Warto jednak dodać, iż na kolejnych kółkach McLaren poprosił kierowcę o delikatne używanie przepustnicy i natychmiastowy powrót do garażu, co może zwiastować problem z jednostką napędową. Mocne tempo ciągle prezentuje Alpine, gdyż najlepszy czas Alonso został ustanowiony na dość starym komplecie opon. Czasówka zapowiada się niesamowicie ciekawie! Czy Alpine lub McLaren sprawią dziś niespodziankę?

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca