F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Pirelli Gran Premio de España 202222 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,149 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,821 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:19,828--27
2.55Carlos SainzFerrari F1-751:19,9070,0790,07927
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:20,1640,3360,25728
4.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:20,5900,7620,42628
5.14Fernando AlonsoAlpine A5221:20,7680,9400,17824
6.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:20,8110,9830,04327
7.4Lando NorrisMcLaren MCL361:21,2791,4510,46824
8.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:21,4221,5940,14323
9.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:21,7371,9090,31523
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:21,8141,9860,07728
11.31Esteban OconAlpine A5221:21,8912,0630,07726
12.18Lance StrollAston Martin AMR221:21,9202,0920,02923
13.88Robert KubicaAlfa Romeo C421:21,9752,1470,05520
14.20Kevin MagnussenHaas VF-221:22,0892,2610,11416
15.47Mick Schumacher Haas VF-221:22,1462,3180,05721
16.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:22,1642,3360,01820
17.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:22,6142,7860,45025
18.45Nyck de VriesWilliams FW441:22,9203,0920,30628
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:23,0113,1830,09127
20.36Juri VipsRed Bull RB181:24,1384,3101,12723
107% najlepszego czasu: 1:25,416

Przed laty Grand Prix Hiszpanii oznaczało powrót do Europy po kilku pierwszych rundach mistrzostw poza granicami starego kontynentu. Dlatego też wyścig był nazywany nowym otwarciem sezonu. Zespoły przywoziły mnóstwo poprawek, a czasami nawet nowe specyfikacje całego samochodu. Wprawdzie w tym roku F1 gościła już w Europie, jednak Barcelona pozostała nowym otwarciem i tak jak kiedyś, każda ekipa zjawiła się tutaj z wieloma nowymi częściami do swoich samochodów.

Jedną z bardziej dostrzegalnych zmian były nowe sekcje wokół samochodu Aston Martin. Właściwie zespół zmienił całkowicie koncepcję z początku sezonu, mocno upodabniając się do Red Bulla (na tyle mocno, że sprawą zainteresowała się FIA). Mercedes za to postanowił sprawdzić w pierwszym treningu aż trzy nowe przednie skrzydła. Nie może więc dziwić fakt, że na torze mieliśmy spory tłok od pierwszej minuty po zapaleniu zielonego światła na końcu pitlane.

Pierwszą część treningu na czele spędził Verstappen przed Leclerkiem, jednak w użyciu były dwie najtwardsze mieszanki i trudno wyciągać z tych czasów jakiekolwiek wnioski. Po pierwszych przejazdach mieliśmy krótką ciszę na torze, po której zawodnicy zaczęli się pojawiać na miękkiej mieszance i wywracać klasyfikację do góry nogami. Carlos Sainz pojechał bardzo mocne okrążenie i z czasem 1:19,907 wskoczył na czoło tabeli. Max Verstappen był w stanie poprawić czas Hiszpana tylko w dwóch pierwszych sektorach, ale trzeci był na tyle słaby, że ostatecznie stracił do lidera 0,2 sekundy. Co do opon, nie wszyscy zawodnicy pojawili się na odpowiednim komplecie. Alpine w samochodzie Alonso założyło zły komplet, pośredniej mieszanki, więc po jednym kółku Hiszpan zjechał na zmianę, jednak zespół traci ten komplet w kontekście reszty weekendu.

Czas Sainza po kilku minutach poprawił Leclerc, jednak zaledwie o 0,079 sekundy. Alonso po założeniu odpowiedniego ogumienia wskoczył na piąte miejsce, pomiędzy oba Mercedesy. U mistrzów świata ponownie szybszy był Russell. Anglik tracił do Leclerca 0,7 sekundy.

Ostatnie minuty sesji upłynęły na sprawdzaniu poprawek, jednak w czołówce nie doszło do zmian pozycji. Opony były już zbyt zużyte, by kręcić rekordowe czasy. Jednak brak czerwonych flag pozwolił wszystkim zgromadzić wiele danych dotyczących zmian w samochodach. Zespoły z pewnością będą analizowały wyniki i pierwsze korekty zostaną dokonane już w drugim treningu.

Całkiem nieźle spisał się dzisiaj Robert Kubica, który miał możliwość poprowadzić Alfę Romeo. Polak uzyskał 13. czas, tracąc do lidera 2,147 sekundy. Był też znacznie szybszy od Valtteriego Bottasa w drugiej Alfie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca