F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Pirelli Gran Premio de España 202222 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,149 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,821 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:19,670--29
2.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:19,7870,1170,11727
3.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:19,8740,2040,08726
4.55Carlos SainzFerrari F1-751:19,9900,3200,11631
5.1Max VerstappenRed Bull RB181:20,0060,3360,01627
6.14Fernando AlonsoAlpine A5221:20,2030,5330,19726
7.11Sergio PerezRed Bull RB181:20,6320,9620,42930
8.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:20,7031,0330,07131
9.31Esteban OconAlpine A5221:20,7451,0750,04227
10.47Mick Schumacher Haas VF-221:20,7571,0870,01225
11.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:20,9171,2470,16028
12.20Kevin MagnussenHaas VF-221:21,0131,3430,09624
13.18Lance StrollAston Martin AMR221:21,2491,5790,23632
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:21,2851,6150,03629
15.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:21,3851,7150,10022
16.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:21,8282,1580,4433
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:21,8662,1960,03830
18.23Alexander AlbonWilliams FW441:22,3192,6490,45331
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:23,1973,5270,87825
20.4Lando NorrisMcLaren MCL361:23,3883,7180,1916
107% najlepszego czasu: 1:25,247

Embed from Getty Images

Charles Leclerc okazał się najszybszy również w drugim treningu do Grand Prix Hiszpanii. Pierwszą trójkę ku zaskoczeniu zamknął duet Mercedesa – George Russell oraz Lewis Hamilton.

Jazdę w drugim treningu rozpoczął Alexander Albon z Williamsa, który pauzował w południe przekazując swój samochód Nyckowi de Vriesowi. Pierwszy czas był również autorstwa Tajlandczyka, który okrążył Circuit de Catalunya w 1:24,368.

Siedem minut od rozpoczęcia sesji na torze mieliśmy wszystkich kierowców z wyjątkiem Estebana Ocona z Alpine. Na czele tabeli znajdował się Max Verstappen, który uzyskał czas 1:20,932 na pośrednim zestawie. Pierwszą trójkę zamykał z kolei duet Ferrari – Carlos Sainz (+0,046) oraz Charles Leclerc (+0,063). Hiszpan realizując szybki przejazd zwrócił uwagę na Albona, który przyblokował go w drugim zakręcie będąc na optymalnym torze jazdy.

Po zaledwie dziesięciu minutach z dalszej jazdy wycofał się Valtteri Bottas, który zgłosił ekipie, że „coś się zepsuło”. W Alfie Romeo Fina na prostej startowej wyłączyła się jednostka napędowa, która wydobyła z siebie kłąb dymu. C42 zostało zaparkowane na poboczu pierwszego zakrętu, a sędziowie ogłosili wirtualną neutralizację.

Około dwadzieścia pięć minut po rozpoczęciu treningu kierowcy przerzucili się na świeże zestawy miękkich opon. Na prowadzeniu umocnił się Max Verstappen, który wyśrubował swój czas do 1:20,006. Na drugie miejsce wspiął się Sebastian Vettel w kontrowersyjnie poprawionym Aston Martinie (+0,697), natomiast na trzecie Sergio Perez (+0,786), który ustąpił swój bolid w pierwszej sesji Juriemu Vipsowi.

Na półmetku sesji do głosu doszli kierowcy Ferrari i na czele tabeli znalazł się Charles Leclerc, który zszedł poniżej bariery 1:20. Monakijczyk uzyskał czas okrążenia 1:19,670, także korzystając z najszybszego zestawu. Jego partner, Carlos Sainz, wspiął się na czwarte miejsce z rezultatem gorszym o 0,320 sekundy. Drugi był George Russell, zbliżając się do lidera na 0,117 sekundy, natomiast trzeci wynik należał do Lewisa Hamiltona (+0,204).

Końcówka treningu tradycyjnie stała pod znakiem realizacji długich przejazdów i obyło się bez sensacyjnych rozstrzygnięć. Większość kierowców wróciła do pośrednich zestawów, choć Magnussen z Haasa i Stroll z Astona Martina sprawdzali najtwardsze opony.

Ostatni w tabeli uplasował się Lando Norris, który przejechał zaledwie sześć okrążeń. Reprezentant McLarena zaliczył szeroki przejazd po poboczu, który uszkodził podłogę jego MCL35 i wykluczył dalszą realizację piątkowego programu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca