F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Pirelli Gran Premio de España 202222 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,149 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,821 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:19,772--23
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:19,8440,0720,07212
3.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:19,9200,1480,07616
4.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:20,0020,2300,08218
5.55Carlos SainzFerrari F1-751:20,1290,3570,12723
6.11Sergio PerezRed Bull RB181:20,2600,4880,13119
7.4Lando NorrisMcLaren MCL361:20,4030,6310,14318
8.20Kevin MagnussenHaas VF-221:20,6460,8740,24321
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:20,7811,0090,13524
10.31Esteban OconAlpine A5221:20,8821,1100,10118
11.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:20,9101,1380,02817
12.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:20,9441,1720,03424
13.14Fernando AlonsoAlpine A5221:20,9811,2090,03717
14.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:21,2011,4290,22019
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:21,4491,6770,24822
16.18Lance StrollAston Martin AMR221:21,5201,7480,07123
17.23Alexander AlbonWilliams FW441:21,5721,8000,05218
18.6Nicholas LatifiWilliams FW441:22,4192,6470,84718
19.47Mick Schumacher Haas VF-221:25,4675,6953,0484
20.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 ---1
107% najlepszego czasu: 1:25,356


Charles Leclerc zakończył trzeci trening przed GP Hiszpanii z najlepszym czasem okrążenia. Za kierowcą Ferrari znaleźli się Max Verstappen i George Russell.

Po raz kolejny słupki rtęci sięgały w Montmelo 30 stopni Celsjusza a słońce rozgrzewało nawierzchnię toru do ponad 40. W takich warunkach kierowcy rozpoczynali przygotowania do kwalifikacji, które biorąc pod uwagę charakterystykę obiektu pod Barceloną, mogły mieć decydujące znaczenie dla losów wyścigowego weekendu.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Lando Norris, korzystający z zapasowego nadwozia MCL36. Wkrótce do pracy przystąpili także Daniel Ricciardo, Lance Stroll oraz Pierre Gasly. Francuz bardzo szybko wrócił jednak do swoich mechaników z dymem wydobywającym się z tylnych partii bolidu. Po kilku minutach realizację programu musiał także przerwać Mick Schumacher, u którego doszło do pożaru prawego tylnego hamulca.

Przed tym jak szybkie okrążenia zaczęli przejeżdżać kierowcy ze ścisłej czołówki, na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Valtteriego Bottasa z wynikiem 1:21,326s. Czołową piątkę uzupełniali Magnussen, Norris, Schumacher i Tsunoda. Chwilę później pierwsze miejsce należało już jednak do Leclerca, który zbliżył się do zejścia poniżej bariery 1m20s. Dwie dziesiąte za Monakijczykiem był drugi z zawodników Ferrari – Carlos Sainz. Później Hiszpan spadł na trzecie miejsce, za Maxa Verstappena.

Mercedes, który w piątek prezentował niezwykle obiecujące osiągi, w sobotę prezentował nieco większy deficyt. Russell tracił do lidera blisko jedną sekundę, podczas gdy Hamilton 1,2s. W przypadku siedmiokrotnego mistrza świata nie można było jednak mówić o maksymalnych osiągach, ponieważ posłuszeństwa w jego W13 odmówił DRS. Brytyjczyk zjechał wkrótce do alei serwisowej, aby mechanicy mogli uporać się z problemem.

Trudności z jazdą zgłaszał Verstappen: „Bolid po prostu nie skręca. Piąty zakręt jest koszmarem. Ostatnia szykana także” – raportował Holender przez radio. Tymczasem Leclerc ponownie podkręcił tempo, osiągając rezultat 1:19,72s. Na nowych oponach poprawił się także Sainz. Faworyt lokalnych kibiców wciąż tracił jednak trzy dziesiąte do lidera klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.

Ostatnim akordem FP3 były szybkie przejazdy przed kwalifikacjami. Russell awansował na drugie miejsce, tracąc do Leclerca około 0,15s. Dodatkowo zawodnik z King's Lynn uzyskał najlepszy międzyczas w pierwszym sektorze.

Odpowiedzieć na wynik Leclerca próbowali także kierowcy Red Bulla oraz Lewis Hamilton. Verstappen zbliżył się do Monakijczyka na 0,072s, wskakując na P2. Hamilton plasował się na czwartym miejscu, tracąc nieco ponad dwie dziesiąte sekundy. Perez był dopiero szósty, pół sekundy z tyłu.

Na siódmym miejscu zajęcia ukończył Lando Norris. Na uwagę zasługiwało także wysokie, ósme miejsce Kevina Magnussena, który po pożarze u Schumachera samodzielnie próbował zrealizować cele programowe Haasa. Czołową dziesiątkę uzupełnili Bottas i Ocon.

Tabelę zamykali z kolei reprezentanci Williamsa – Albon przed Latifim (pomijając pechowców w osobach Gasly'ego i Schumachera). Także Aston Martin miał problem z dostaniem się do TOP10. Vettel zakończył pracę z dwunastym wynikiem podczas gdy Stroll był szesnasty.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca