|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2022 | 29 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:10,166 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:12,909 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 157,834 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:12,656 | - | - | 30 |
2. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:12,700 | 0,044 | 0,044 | 32 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:13,035 | 0,379 | 0,335 | 31 |
4. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:13,103 | 0,447 | 0,068 | 33 |
5. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:13,294 | 0,638 | 0,191 | 24 |
6. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:13,406 | 0,750 | 0,112 | 31 |
7. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:13,636 | 0,980 | 0,230 | 32 |
8. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:13,912 | 1,256 | 0,276 | 31 |
9. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:14,059 | 1,403 | 0,147 | 32 |
10. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:14,134 | 1,478 | 0,075 | 27 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:14,239 | 1,583 | 0,105 | 32 |
12. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:14,267 | 1,611 | 0,028 | 29 |
13. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:14,468 | 1,812 | 0,201 | 28 |
14. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:14,486 | 1,830 | 0,018 | 33 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:14,525 | 1,869 | 0,039 | 23 |
16. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:14,623 | 1,967 | 0,098 | 29 |
17. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:14,894 | 2,238 | 0,271 | 33 |
18. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:15,216 | 2,560 | 0,322 | 34 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:16,276 | 3,620 | 1,060 | 33 |
20. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:17,742 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc wyznaczał tempo podczas późnopopołudniowych piątkowych zajęć na ulicznym torze w Monte Carlo. Na drugiej pozycji trening zakończył Carlos Sainz. Na trzecim miejscu sklasyfikowany został Sergio Perez.
Podczas pierwszego treningu na torze królowały pośrednie opony i to na nich większość kierowców postanowiła rozpocząć realizację programu w FP2. Pozytywne informacje płynęły z garażu Alfy Romeo – Valtteri Bottas był gotowy do pracy po wymianie MGU-K.
Po nieco ponad pięciu minutach na czele klasyfikacji plasował się Max Verstappen. Tuż za nim ujrzeć można było Lando Norrisa i Charlesa Leclerca. Sześć dziesiątych straty do lidera miał Lewis Hamilton.
Nie trzeba było zbyt wiele czasu, aby sytuacja w czołówce uległa zmianom. Przez chwilę najlepszym wynikiem legitymował się Carlos Sainz, po którym P1 przejął Sergio Perez z rezultatem 1:14,001s. Verstappen wskoczył z kolei na P2, tracąc do kolegi z Red Bulla dwadzieścia pięć setnych sekundy.
Nerwowy moment przy wysokiej prędkości przeżył Sebastian Vettel, który stracił panowanie pokonując szykanę przed basenem i tylko dzięki dużemu szczęściu uniknął uderzenia w bariery.
Fortuna Monte Carlo zdecydowanie nie sprzyjała Danielowi Ricciardo, który w podobnych okolicznościach uderzył w metalowe bandy a następnie w warstwę Tecpro. W McLarenie Australijczyka doszło do poważnych uszkodzeń zawieszenia a sesja została przerwana, by porządkowi mogli bezpiecznie usunąć wrak bolidu.
Po dziesięciominutowej przerwie zajęcia wznowiono. Gdy kierowcy opuszczali aleję serwisową, na pierwszej pozycji plasował się Perez z czasem 1:14,001s. Kolejne należały do Verstappena, Leclerca, Sainza i Russella. Reprezentant Srebrnych Strzał tracił do najszybszego Meksykanina nieco ponad trzy dziesiąte sekundy.
Pomimo najlepszych starań obsługi toru, Nicholas Latifi informował zespół o tym, że w sekcji Piscine cały czas znajdują się odłamki. Trening był jednak kontynuowany a zespoły rozpoczynały testy miękkiego ogumienia.
W ciągu kilku kolejnych minut ekipy Ferrari i Red Bulla prowadziły zacięty korespondencyjny pojedynek, pobijając stopniowo rekordy okrążeń. Po jego zakończeniu Leclerc mógł pochwalić się zejściem do poziomu 1:12,656s. Drugi Sainz dysponował stratą czterech setnych sekundy. Verstappen był dopiero czwarty – ponad 0,4s za rywalem w walce o tytuł.
Na uznanie zasługiwały starania Lando Norrisa, który zameldował się w pierwszej piątce. Brytyjczyk pokonał szybkie kółko, ale w pewnym momencie zahaczył kołem o ścianę. By uniknąć poważniejszych problemów wrócił chwilę po tym do mechaników McLarena. Otarcie o bandę zaliczył także Russell.
Tym razem Hamilton finiszował poza czołową dziesiątką – na dwunastym miejscu. Jedną pozycję za siedmiokrotnym mistrzem świata był jego dawny partner z Mercedesa – Valtteri Bottas. Na dość wysokiej, czternastej lokacie piątkową pracę zakończył Alex Albon. Tabelę zamykał Ricciardo, który nie zdążył pokonać pomiarowego okrążenia. Najgorszym czasem legitymował się Latifi.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|