F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
aws Grand Prix du Canada 202219 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,240 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,078 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB181:14,127--33
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:14,2080,0810,08132
3.55Carlos SainzFerrari F1-751:14,3520,2250,14432
4.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:14,4420,3150,09035
5.14Fernando AlonsoAlpine A5221:14,5430,4160,10124
6.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:14,8790,7520,33634
7.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:14,9710,8440,09231
8.4Lando NorrisMcLaren MCL361:14,9870,8600,01630
9.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:15,0330,9060,04631
10.31Esteban OconAlpine A5221:15,1190,9920,08632
11.11Sergio PerezRed Bull RB181:15,1671,0400,04829
12.18Lance StrollAston Martin AMR221:15,3961,2690,22934
13.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:15,4211,2940,02525
14.20Kevin MagnussenHaas VF-221:15,4991,3720,07834
15.47Mick Schumacher Haas VF-221:15,5161,3890,01735
16.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:15,5261,3990,01031
17.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:15,5671,4400,04137
18.23Alexander AlbonWilliams FW441:16,1712,0440,60430
19.6Nicholas LatifiWilliams FW441:16,5092,3820,33837
20.77Valtteri BottasAlfa Romeo C42---3
107% najlepszego czasu: 1:19,316

W związku z długą, bo aż trzyletnią przerwą w rozgrywaniu Grand Prix Kanady, każdy przejazd podczas tegorocznych treningów miał istotne znaczenie. Kierowcy nie zwlekali więc z okazją do lepszego poznania toru i szybko wyjechali na trasę również w drugiej sesji.

Początkowo większość zawodników miała założone pośrednie opony, jedynie Charles Leclerc i obaj kierowcy Alpine zdecydowali się na miękkie ogumienie. Monakijczyk mimo tego nie był w stanie wykręcić lepszego czasu od Maxa Verstappena, który meldował się na czele tabeli z wynikiem 1:14,792.

Pierwsze przejazdy obejmowały po kilka, kilkanaście okrążeń, co może zwiastować wyścig na jeden postój, gdyż ogumienie nie ulegało znacznej degradacji. Tymczasem Verstappen na miękkich oponach poprawił swój wynik na 1:14,127, ale Leclerc na drugim komplecie czerwonych Pirelli był wolniejszy o niecałą 0,1 sekundy. Ponownie o ogromnym pechu może mówić Valtteri Bottas, którego Alfa Romeo uległa awarii i mechanicy musieli się zabrać do napraw, a nie ustawiania samochodu pod kątem walki w sobotę i niedzielę.

Bardzo mocnym czasem popisał się Sebastian Vettel, który na półmetku treningu plasował się na czwartym miejscu i do Verstappena tracił zaledwie 0,3 sekundy. Dalej meldował się Alonso i Gasly, a dopiero siódmy był George Russell. Lewis Hamilton za to nie łapał się nawet na pierwszą dziesiątkę. Za to za Russelem czaiła się dwójka McLarena.

Druga część treningu to klasyczne długie przejazdy, w celu sprawdzenia tempa wyścigowego. Choć algorytmy wskazywały tu lekką przewagę Leclerca, to z pewnością możemy spodziewać się wyrównanej walki. Tor w Montrealu nie raz gwarantował bardzo ciekawe rozstrzygnięcia i nie można tego wykluczyć również w obecnej edycji Grand Prix.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca