F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
aws Grand Prix du Canada 202219 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,240 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,078 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Póki co tylko piątkowe treningi przed tegorocznym GP Kanady odbyły się przy suchej nawierzchni. Dzisiejsza trzecia sesja miała miejsce podczas wcale nie małej ulewy, a do kwalifikacji tor nie zdążył wyschnąć. Grubo opatuleni fani na trybunach potwierdzali, że aura nie zamierza pomóc w osuszaniu asfaltu. Do tego cały czas padało, tak więc przyszedł czas na deszczowe kwalifikacje.

Q1
Na tor od razu po zapaleniu się zielonego światła wyjechała cała stawka, nikt nie chciał czekać na czerwone flagi, lub inne kłopoty. Wszyscy też zameldowali się na deszczowym ogumieniu. Jak to zwykle bywa w takich warunkach, tabela ulegała permanentnym przetasowaniom. Na czele chwilo był Verstappen, Russell, ale mocno czuł się również Alonso. Po kilku minutach na pierwszym miejscu meldował się Magnussen, co pokazywało jak trudne zadanie stało przed kierowcami, by wycisnąć maksimum ze swoich maszyn.

Swojego mocnego tempa nie mógł odnaleźć Perez i do ostatnich minut nie był pewny awansu do Q2. Podobnie McLaren na ostatnich okrążeniach pierwszej części czasówki nie prezentował mocnych czasów. Ostatecznie Norris prześlizgnął się do dalszej walki kończąc pierwszy blok na 15. miejscu. Pierwszym pechowcem był Gasly, za którym uplasował się Vettel i Stroll. Mocnym zaskoczeniem był Niemiec, który prezentował się bardzo mocno w treningach. Dalej plasował się Latiffi i Tsunoda. U Japończyka doszło jednak do awarii i przejechał zaledwie cztery okrążenia.

Q2
Druga część kwalifikacji przyniosła pytanie, czy tor jest już gotowy na przejściowe opony. Okazało się, że kilku zawodników zdecydowało się na to ogumienie od początku piętnastominutowej próby. Zielone Pirelli szybko okazały się właściwym wyborem, choć wcale nie łatwym do opanowania. Potwierdzili to Albon i Perez, którzy uderzyli w ściany tec-pro. Albon zdołał jechać dalej, ale Perez zakończył swoje zmagania. Nad torem pojawiła się dodatkowo czerwona flaga, gdyż trzeba było poprawić bariery. W tym czasie na czele znajdował się Alonso przed Verstappenem i Sainzem.

Po kilku minutach sesja została wznowiona, a Perez mógł przez okoliczne krzaki wrócić do pitlane. Tymczasem w jednostce napędowej Norrisa doszło do usterki i mechanicy walczyli z czasem, by przywrócić ją do sprawności przed wznowieniem sesji.

Na przesychającej nawierzchni tempo dyktował Verstappen, aczkolwiek czasy poprawiły się dramatycznie z okrążenia na okrążenie. Ostatecznie za Holendrem uplasował się Alonso przed Russellem. Zaskakująco wysoko uplasował się Schumacher, który z szóstym wynikiem awansował do Q3. Norris wyjechał na tor, ale nie ukończył pomiarowego okrążenia, usterka nie została usunięta. Oprócz niego z dalszej walki odpadli Bottas, Albon, Perez i Leclerc, który w ogóle nie wyjechał w Q2.

Q3
Tor w Montrealu cały czas był daleki od tego, by pozwolić założyć gładkie opony. Wszyscy wyjechali na przejściowym ogumieniu. Pierwszy przejazd dał nam zaskakujące wyniki, gdyż na drugim miejscu, za Verstappenem plasował się Mick Schumacher. Warunki jednak ulegały poprawie i tak samo zmieniała się tabela.

Pomimo wielu mokrych miejsc na torze Russell zaryzykował założenie slicków. Okazało się to jednak fatalną decyzją, gdyż już w pierwszym zakręcie mierzonego okrążenia Brytyjczyk wyleciał z toru i uszkodził tylne skrzydło. Na czele ciągle pewnie meldował się Verstappen. Kierowca Red Bulla pewnie wygrał kwalifikacje, ale w pierwszym rzędzie dość niespodziewanie stanie z nim Alonso. Dalej finiszował Sainz, Hamilton i dwójka Haasa, co również może zaskakiwać. Czołową dziesiątkę na starcie uzupełnią jutro Ocon, Russell, Ricciardo i Zhou.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca