|
|
|
|
|

|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2023 | 5 marca |
|
|
 |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
 |
1. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 |  | 1:30,907 | - | - | 25 |
2. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 |  | 1:31,076 | 0,169 | 0,169 | 24 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 |  | 1:31,078 | 0,171 | 0,002 | 26 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 |  | 1:31,367 | 0,460 | 0,289 | 26 |
5. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 |  | 1:31,376 | 0,469 | 0,009 | 25 |
6. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 |  | 1:31,450 | 0,543 | 0,074 | 28 |
7. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 |  | 1:31,475 | 0,568 | 0,025 | 24 |
8. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance |  | 1:31,543 | 0,636 | 0,068 | 27 |
9. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 |  | 1:31,570 | 0,663 | 0,027 | 27 |
10. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 |  | 1:31,586 | 0,679 | 0,016 | 27 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 |  | 1:31,608 | 0,701 | 0,022 | 25 |
12. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 |  | 1:31,793 | 0,886 | 0,185 | 28 |
13. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance |  | 1:31,882 | 0,975 | 0,089 | 25 |
14. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 |  | 1:31,956 | 1,049 | 0,074 | 28 |
15. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 |  | 1:32,024 | 1,117 | 0,068 | 27 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 |  | 1:32,110 | 1,203 | 0,086 | 18 |
17. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 |  | 1:32,440 | 1,533 | 0,330 | 28 |
18. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 |  | 1:32,525 | 1,618 | 0,085 | 27 |
19. | 21 | Nyck de Vries | AlphaTauri AT04 |  | 1:32,605 | 1,698 | 0,080 | 28 |
20. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 |  | 1:32,749 | 1,842 | 0,144 | 29 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,270 |
|

|
Fernando Alonso osiągnął najlepszy wynik w wieczornym treningu Formuły 1 przed Grand Prix Bahrajnu. Za dwukrotnym mistrzem świata znaleźli się Max Verstappen i Sergio Perez.
Pierwszy aleję serwisową opuścił Lance Stroll, w którego bolidzie założono pośrednie opony. Kierowcy Ferrari i Mercedesa od razu wyruszyli na tor na miękkiej mieszance. Po pięciu minutach Charles Leclerc dysponował czasem 1:31,843s, podczas gdy Sainz tracił do niego 0,1s.
Sześć dziesiątych za liderem plasowali się Lewis Hamilton i George Russell. Brytyjczyk zajmował piąte miejsce a pomiędzy nim a zawodnikami Scuderii znajdowali się jeszcze Pierre Gasly i Esteban Ocon z Alpine. W międzyczasie Leclerc skierował się do alei serwisowej, informując mechaników o problemach ze sprzęgłem.
Max Verstappen wszedł w trening z nie najlepszym tempem. Obrońca tytułu był wolniejszy od Leclerca o blisko sekundę i zgłaszał mocne podskakiwanie bolidu. „Jest znacznie gorzej niż podczas testów” – podkreślał Holender.
Hamilton podkręcił tempo i awansował na P3, chociaż przewaga Leclerca wciąż wykraczała poza cztery dziesiąte sekundy. Wkrótce jednak w czołówce doszło do licznych przetasowań.
Najpierw na P1 wskoczył Stroll (1:31,450s). Kanadyjczyk szybko stracił pozycję na rzecz Hulkenberga, Pereza a następnie Alonso, który jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1:31s. Co więcej wyniku tego nie zdołali przebić ani Verstappen, ani Perez – ich strata zamykała się w 0,2s.
Druga połowa zajęć upłynęła pod znakiem dłuższych przejazdów oraz porównywania osiągów ogumienia z myślą o niedzielnym wyścigu. Russell zaalarmował Mercedesa o możliwych uszkodzeniach bolidu W13: „Proszę, sprawdźcie podłogę. Wyjechałem nieco zbyt szeroko poza tor w siódmym zakręcie i poczułem mocny wstrząs”.
W pierwszej dziesiątce na szczególną uwagę zwracała piąta lokata Hulkenberga, który utrzymywał za sobą Strolla, Gasly'ego, Hamiltona, Norrisa i Zhou. Ostrożnym optymizmem mogły także napawać różnice czasowe – w jednej sekundzie mieściło się aż trzynastu kierowców. Z kolei strata ostatniego w tabeli Sargeanta, nie przekraczała dwóch sekund.
Drobny niepokój mogły wzbudzić nagrania z kamery pokładowej Lance'a Strolla, który po niedawnej kontuzji nadgarstka i operacji wstawienia śrub, wracał do jazdy bolidem F1. Kanadyjczyk został poproszony swój zespół o zmianę lini jazdy w pierwszym i drugim zakręcie. Odrzekł jednak, iż jest to niemożliwe z powodu „rąk”.
| |

| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
 | • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|