F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Qatar Airways Hungarian Grand Prix 202323 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen wygrał wyścig o Grand Prix Węgier po zaprezentowaniu fantastycznych osiągów. Holender umożliwił Red Bullowi dwunaste zwycięstwo z rzędu, dzięki czemu rekord McLarena z 1988 roku przeszedł do historii.

Jako drugi linię mety przeciął Lando Norris przed Sergio Perezem, który przebił się na podium po nieudanym występie w Q3. Zdobywca pole position – Lewis Hamilton, zajął czwarte miejsce.

Kłopoty Hamiltona, dramat Alpine
Na polach startowych większość kierowców podjęła decyzję o starcie na pośrednich oponach, wyjątek stanowili Sainz, Stroll, Gasly i Tsunoda na miękkich, a także Perez z Russellem na twardych.

Podczas startu dobrym refleksem popisał się Max Verstappen ruszający z drugiego pola. Holender zrównał się na prostej z Hamiltonem, który spychał go do trawy. Kierowca Red Bulla nie dał jednak za wygraną i wchodząc w pierwszy zakręt objął prowadzenie w wyścigu, podczas gdy Hamilton zbyt mocno skoncentrowany na Verstappenie został pokonany na dojściu do trójki odpowiednio przez Piastriego i Norrisa, spadając na czwarte miejsce.

Na tyłach stawki prawdziwy dramat rozegrał się w Alpine. Z piątego pola z bardzo dużym opóźnieniem ruszył Zhou, przez co stracił mnóstwo pozycji, a następnie przestrzelił punkt hamowania. Chińczyk uderzył w tył Daniela Ricciardo, który następnie pchnął Estebana Ocona prosto w Pierre'a Gasly. Zwycięzca Grand Prix Węgier 2021 rozerwał prawą tylną oponę w samochodzie partnera, a także uszkodził jego deflektor, eliminując go z wyścigu. Po kilku okrążeniach uszkodzenia wykryto również Ocona, który został wycofany w alei serwisowej. Zhou tymczasem został ukarany pięciosekundowym postojem przed pit stopem.

Po pierwszym okrążeniu czołowa dziesiątka wyglądała następująco: pierwszy Verstappen, drugi Piastri, trzeci Norris, czwarty Hamilton, piąty Leclerc, szósty Sainz, siódmy Alonso, ósmy Perez, dziewiąty Hulkenberg, dziesiąty Stroll.

Norris podcina Piastriego, Leclerc traci czas i pozycję
Na ósmym kółku przebijanie się w stronę czołowych pozycji rozpoczął Perez, który wykorzystywał dłuższą żywotność twardych opon. Po ataku na Alonso kierowca Red Bulla znalazł się na siódmym miejscu.

Od dziewiątego okrążenia rozpoczęły się pit stopy zawodników na najmiększych zestawach, jednakże na czołówkę musieliśmy poczekać kolejne dziesięć kółek. Mediumy na hardy zamienił Hamilton, a podczas kolejnych dwóch kółek identyczny ruch wykonali odpowiednio Piastri oraz Norris. McLaren chcąc chronić swojego lidera przed siedmiokrotnym czempionem zdecydował się na podcięcie Oscara. Zupełnie inną kwestią była próba zredukowania straty do Verstappena, który z każdym kolejnym okrążeniem coraz bardziej oddalał się od reszty stawki.

Na 23 okrążeniu u mechaników pojawił się Max Verstappen, który wrócił na tor jako lider dwie i pół sekundy przed Perezem bez pit stopu, a także sześć sekund przed Norrisem. Na kolejnej próbie u mechaników Red Bulla zjawił się Sergio, któremu zamieniono twardy zestaw na pośredni. Meksykanin wrócił na tor jako siódmy i na kolejnych kółkach w bezpośredniej walce przebił się o dwie lokaty przed Sainza oraz Russella, który jako ostatni musiał wymienić ogumienie.

Kolejne powody do irytacji miał Charles Leclerc, który stracił mnóstwo czasu u mechaników przez problemy z dokręceniem koła. Monakijczyk wrócił na tor jako siódmy, spadając za partnera Carlosa Sainza. Tymczasem podczas trzydziestego okrążenia na polecenia zespołowe zdecydował się Aston Martin, który nakazał Strollowi oddanie ósmej pozycji Fernando Alonso. Z kolei za plecami Hiszpana szarżę rozpoczął Russell na Pirelli oznaczonych żółtym kolorem. Kierowca Mercedesa wyprzedził w pierwszym zakręcie Bottasa, a następnie zabrał się za redukcję starty do dwukrotnego mistrza świata.

Plan A czy Plan C?
Na 40 okrążeniu coraz bardziej pogodzony z losem był McLaren, który nie potrafił nawiązać do tempa liderującego Verstappena. Stajnia z Woking musiała zacząć oglądać się za swoje plecy, ze względu na coraz mocniejsze osiągi czwartego Hamiltona oraz piątego Pereza. Brytyjczyk wrócił po pit stopie ze stratą jedenastu sekund do Piastriego, by wkrótce odrobić aż osiem, natomiast za jego plecami aspiracje do walki o podium zaczął wykazywać Perez. Tym samym w McLarenie pojawiły się pierwsze rozważania o przejściu na alternatywną strategię, z planu na A na C, co Norris skwitował słowami: „Opony jeszcze są dobre, ale nie aż tak”.

Ostatecznie w realizacji pozostał Plan A, czyli strategia dwóch postojów. Na 44 kółku u mechaników po raz kolejny zjawili się Piastri z Perezem, którzy wrócili na tor na świeżych zestawach opon pośrednich. Australijczyk z Meksykaninem utrzymali się w tym samym szyku, natomiast na kolejnych dwóch kółkach nowe zestawy pośrednich otrzymali Norris, Leclerc i Alonso. Kierowca Ferrari wjeżdżając do alei serwisowej przekroczył prędkość, za co spotkała go kara doliczenia pięciu sekund.

Podczas 47 kółka do pracy zabrał się Perez, który przypuścił atak na Piastrim w pierwszym zakręcie. Meksykanin pozostał obok zawodnika McLarena w kolejnych dwóch wirażach, by ostatecznie wypchnąć go na trawę w czwórce i zyskać pozycję. Na 52 okrążeniu u mechaników zjawił się lider Max Verstappen, który wracając utrzymał pierwsze miejsce z przewagą dwunastu sekund nad Norrisem. Po drugiej turze pit stopów pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Verstappen, Norris, Perez, Piastri, Hamilton, Leclerc, Sainz, Russell, Alonso oraz Stroll.

Ostateczne rozstrzygnięcia
Na początku 57 okrążenia niemal bez walki czwartą pozycję oddał Oscar Piastri, spadając za Lewisa Hamiltona. Tymczasem przed nimi do batalii o drugą lokatę szykowali się Lando Norris z Sergio Perezem. Meksykanin z każdym kolejnym kółkiem miał coraz mniejszą stratę do kierowcy McLarena, a zadanie ułatwiali mu maruderzy, którzy niechętnie zjeżdżali z drogi Brytyjczyka.

Pięć kółek przed metą na siódme miejsce przed Sainza awansował George Russell, wykonując udany manewr na prostej startowej. Chwilę wcześniej Brytyjczyk narzekał na kondycję ogumienia i sugerował trzeci pit stop, czemu zdecydowanie sprzeciwił się Mercedes. Na czele tymczasem walkę z Norrisem odpuścił Perez, zwiększając różnicę z trzech do pięciu sekund. Na przedostatniej próbie w alei serwisowej wycofał się siedemnasty Logan Sargeant, który obrócił bolid w szykanie

Ostatecznie linię mety jako pierwszy przeciął Max Verstappen z przewagą aż trzydziestu trzech sekund nad drugim Norrisem. Do Holendra należy również dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie. Podium uzupełnił Sergio Perez, do którego pod sam koniec niebezpiecznie zbliżył się Lewis Hamilton na dystans mniej niż dwóch sekund. Piąty był Piastri, szósty Russell, po karze jako siódmy został sklasyfikowany Leclerc, ósmy był Sainz, dziewiąty Alonso, a dziesiąty Stroll.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca