F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Qatar Airways Hungarian Grand Prix 202323 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:38,795--13
2.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:39,1540,3590,35914
3.18Lance StrollAston Martin AMR231:40,0131,2180,85910
4.4Lando NorrisMcLaren MCL601:40,2771,4820,26413
5.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:40,6871,8920,4108
6.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:41,0322,2370,34514
7.16Charles LeclercFerrari SF-231:41,1422,3470,11012
8.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:41,3632,5680,2219
9.2Logan Sargeant Williams FW451:41,4162,6210,05315
10.27Nico HulkenbergHaas VF-231:42,7063,9111,29012
11.20Kevin MagnussenHaas VF-231:42,9064,1110,20014
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:45,5756,7802,6697
13.23Alexander Albon Williams FW451:47,4038,6081,82810
14.3Daniel RicciardoAlphaTauri AT04---7
15.55Carlos SainzFerrari SF-23---6
16.11Sergio PerezRed Bull RB19---2
17.31Esteban OconAlpine A523---4
18.10Pierre GaslyAlpine A523---3
19.1Max VerstappenRed Bull RB19---4
20.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance---3
107% najlepszego czasu: 1:45,711

Embed from Getty Images

George Russell uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Węgier. Trening został zakłócony przez dość obfite opady deszczu, przez które więcej akcji na torze obserwowaliśmy dopiero w samej końcówce sesji. Na samym jej początku swój samochód rozbił natomiast Sergio Perez.

Otwarcie weekendu na Węgrzech miało miejsce przy bardzo wysokiej – wynoszącej 80% – szansie na opady. Już kilka minut przed startem sesji na końcu pit lane ustawiła się spora kolejka kierowców z George'em Russellem, Aleksem Albonem i Danielem Ricciardo na czele. Bardzo szybko dołączyła do nich cała reszta stawki, by jak najlepiej wykorzystać czas pozostały do zbliżającego się wielkimi krokami deszczu. Jak się jednak okazało, już po czterech minutach wszyscy byli zmuszeni do przerwania jazdy.

Powodem było wywieszenie czerwonej flagi, a sprawcą całego zamieszania okazał się Sergio Perez. Meksykanin już na pierwszym pomiarowym okrążeniu popełnił błąd na dojeździe do piątego zakrętu wyjeżdżając jednym kołem na trawę. Kierowca Red Bulla wpadł w poślizg i wpadł na bandę, kończąc swój udział w sesji. Dla jego ekipy było to o tyle bolesne, że zamierzała ona sprawdzić wprowadzone w ten weekend poprawki – między innymi zmodyfikowane sekcje boczne RB19. Bolid Pereza został uprzątnięty po kilku minutach, lecz tuż po wywieszeniu zielonej flagi zaczął padać deszcz.

Na tor wyjechała grupka kierowców, która liczyła na pokonanie choć jednego kółka na slickach. Szybko okazało się to niemożliwe i wszyscy wkrótce wrócili do boksów. Chwilę przed powrotem do alei serwisowej swój samochód w dwunastym zakręcie obrócił jeszcze Valtteri Bottas. Po upływie dwudziestu minut od startu sesji opady na chwilę zelżały i na tor – jako pierwszy kierowca na oponach przejściowych – wyjechał Lewis Hamilton. Kierowca Mercedesa już po pokonaniu okrążenia instalacyjnego powrócił jednak do garażu. W ciągu kilku kolejnych minut w identyczny sposób postąpili Ocon, Sainz, Leclerc i Albon. Tym sposobem w połowie sesji tablica wyników wciąż pozostawała pusta.

Kolejnymi śmiałkami, którzy – tylko na chwilę – wyruszyli na tor, byli Piastri, Norris, Magnussen i Gasly. Opady dodatkowo przybrały jednak na sile, a korzystający z opon przejściowych Oscar Piastri z trudem utrzymywał swojego McLarena na torze. Dziesięć minut później na Hungaroringu zaczęło się przejaśniać, a na tor wyjechał Valtteri Bottas, który szybko zakomunikował zespołowi, iż „przyczepność jest niska, ale jazda jest możliwa”. Do Fina wkrótce dołączył duet Williamsa oraz Daniel Ricciardo. Bottas wreszcie – na szesnaście minut przed końcem sesji – jako pierwszy uzyskał czas pomiarowego okrążenia (1:47,787). Wynik kierowcy Alfy został wkrótce poprawiony przez obu kierowców Williamsa – teraz na czele znajdował się Logan Sargeant (1:46,838), który o nieco ponad pół sekundy wyprzedzał Albona.

Na tor wyjechali również Max Verstappen i Carlos Sainz. Ten drugi tuż po wyjechaniu na tor spowodował jednak wywieszenie czerwonej flagi po tym, jak nie opanował samochodu na wyjściu z trzeciego zakrętu. Po dłuższej chwili Hiszpan z pomocą porządkowych zdołał jednak ruszyć z miejsca i powrócił do alei serwisowej. Niedługo potem sesja została wznowiona, opady zupełnie ustały, a kierowcom pozostało dziesięć minut na zbieranie informacji. Tym razem na tor wyjechała większa grupa kierowców, a w tabeli wreszcie zaczął się ruch – po kilku minutach na czele stawki znalazł się Alonso (1:40,687) przed Strollem, Leclerkiem, Russellem i Norrisem.

W ostatnich minutach sesji przygodę w zakręcie numer pięć miał Yuki Tsunoda, który kontynuował jazdę z uszkodzonym przednim skrzydłem. Do wywieszenia flagi w szachownicę lider zmieniał się jeszcze kilkakrotnie – na czele stawki znajdowali się Russell, Piastri czy też Stroll. Ostatecznie najlepszy czas sesji – 1:38,795 – wykręcił George Russell. Za nim ze stratą 0,359 sekundy uplasował się Piastri, a trzeci Stroll stracił do Russella już ponad sekundę. Za Kanadyjczykiem znaleźli się Norris, Alonso, Bottas, Leclerc, Zhou, Sargeant i Hulkenberg. Aż siedmiu kierowców – w tym Verstappen i Hamilton – nie uzyskało czasu pomiarowego okrążenia.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28,2°C
Temperatura powietrza: 22,4°C
Prędkość wiatru: 0,6m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Mokro


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca