|
|
|
|
|
|
Qatar Airways Hungarian Grand Prix 2023 | 23 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:17,686 | - | - | 19 |
2. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | 1:17,701 | 0,015 | 0,015 | 29 |
3. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | 1:17,918 | 0,232 | 0,217 | 25 |
4. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | 1:17,934 | 0,248 | 0,016 | 30 |
5. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | 1:18,045 | 0,359 | 0,111 | 30 |
6. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:18,058 | 0,372 | 0,013 | 29 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:18,085 | 0,399 | 0,027 | 29 |
8. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:18,105 | 0,419 | 0,020 | 32 |
9. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:18,108 | 0,422 | 0,003 | 31 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:18,182 | 0,496 | 0,074 | 20 |
11. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:18,279 | 0,593 | 0,097 | 18 |
12. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 | | 1:18,319 | 0,633 | 0,040 | 33 |
13. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | 1:18,377 | 0,691 | 0,058 | 32 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | AlphaTauri AT04 | | 1:18,385 | 0,699 | 0,008 | 30 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:18,504 | 0,818 | 0,119 | 27 |
16. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:18,746 | 1,060 | 0,242 | 28 |
17. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | 1:18,836 | 1,150 | 0,090 | 30 |
18. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:18,978 | 1,292 | 0,142 | 14 |
19. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:19,117 | 1,431 | 0,139 | 18 |
20. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:19,175 | 1,489 | 0,058 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:23,124 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugiej sesji treningowej do Grand Prix Węgier. W pierwszej trójce uplasowali się również Lando Norris oraz Pierre Gasly.
W porównaniu do pierwszego treningu kierowcy mieli niemal idealne warunki. Po aktywnościach związanych z F3 oraz F2 tor był całkowicie suchy oraz częściowo nagumowany, a do tego zza chmur wreszcie wyjrzało słońce. Tym samym niemal cała stawka zabrała się ostro do roboty, chcąc nadrobić stracony czas po opadach z południowej sesji. Jako pierwszy na tor wyjechał Alexander Albon z Williamsa, do którego należał również pierwszy czas okrążenia – 1:19,660.
Po dwudziestu pięciu minutach od zielonej flagi na czele tabeli znajdował się Logan Sargeant z rezultatem 1:18,836 na miękkich oponach. Z pierwszego miejsca strącił go dopiero jego partner Alexander Albon, który na pośrednim zestawie podniósł poprzeczkę do 1:18,377. Przez bardzo długi etap treningu ścisła czołówka nie była w stanie odpowiedzieć na rezultaty osiągane przez duet Williamsa, lecz w trakcie dwudziestej piątej minuty sesji rozpoczęła się seria przetasowań.
Na półmetku najlepszym czasem na Hungaroringu popisał się Lando Norris – 1:17,701. Z kolei w alei serwisowej doszło do dosyć niebezpiecznej sytuacji, kiedy to AlphaTauri wypuściło Yukiego Tsunodę wprost przed wyjeżdżającego Estebana Ocona. Japończyk jednak przytomnie zatrzymał się dostrzegając samochód w lusterku, co jednak nie uchroniło Ocona przed prewencyjnym hamowaniem i zblokowaniem przedniej osi.
Kolejna zmiana lidera nastąpiła dopiero około dwadzieścia trzy minuty przed końcem, kiedy to Charles Leclerc okrążył tor w 1:17,686. Na tym etapie zastanawiająca była bardzo mała aktywność Red Bulla, który praktycznie nie wypuszczał kierowców z garażu. Verstappen miał na koncie dziewięć kółek, natomiast Perez po wypadku z FP1 okrążył Hungaroring tylko siedem razy.
W końcówce tradycyjnie kierowcy podjęli się przejazdów z wysokim poziomem paliwa, co uniemożliwiło śrubowanie rezultatów okrążeń. Na czele pozostał Leclerc z przewagą zaledwie 0,015 sekundy nad drugim Lando Norrisem. W trójce znalazł się Pierre Gasly przed Yukim Tsunodą, Estebanem Oconem, Nico Hulkenbergiem, Valtterim Bottasem, Fernando Alonso, Guanyu Zhou i Carlosem Sainzem.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,5m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|