F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Qatar Airways Hungarian Grand Prix 202323 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,447 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,627 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton zdobył pole position przed niedzielnym wyścigiem F1 na Hungaroringu, pokonując Maxa Verstappena o trzy tysiączne sekundy.

Q1
Podczas Q1 wszyscy kierowcy musieli używać twardych opon. Po kilku minutach najlepszym wynikiem legitymował się Valtteri Bottas, który o 0,07s wyprzedzał Maxa Verstappena. Dalej ujrzeć można było duet Mercedesa – George'a Russella i Lewisa Hamiltona. Czołową piątkę uzupełniał Oscar Piastri.

Pierwszy blok czasówki był szczególnie wymagający ze względu na duży ruch na torze. W trzecim sektorze często tworzyły się kolejki, przez które przeciskać musieli się ci kierowcy, którzy kończyli szybkie okrążenia.

Bottas nie zwalniał i poprawił swój czas o kilka setnych sekundy, na 1:18,775s. Wynik poprawił także Perez, który zbliżył się do reprezentanta Alfy Romeo na niespełna siedem setnych sekundy.

Osiem minut przed końcem bloku, Verstappen awansował na P1 z wynikiem 1:18,658s. Postępów dokonali również zawodnicy Ferrari, chociaż w ich przypadku były one dość rozczarowujące. Sainz był dziesiąty a Leclerc – piętnasty.

Tor ewoluował i konieczne stało się założenie do bolidów świeżych opon. Udowodnili to kierowcy AlphaTauri, którzy wskoczyli na czwarte i ósme miejsce. Ricciardo utrzymywał się blisko Tsunody, tracąc do zespołowego kolegi około jedną dziesiątą sekundy.

Na cztery minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę, w gronie zagrożonych znajdowali się Leclerc, Stroll, Hulkenberg, Sargeant i Magnussen. Trzech pierwszych wskoczyło do Q2, a do dwóch pozostałych dołączył dość niespodziewanie Russell (który pod koniec wykonał tylko jedno szybkie okrążenie) a także Albon i Tsunoda.

Jeszcze większym zaskoczeniem było pierwsze miejsce Guanyu Zhou, który miał za sobą Verstappena i Pereza.

Q2
Jako pierwszy okrążenie pomiarowe ukończył Perez, który na pośrednich oponach odnotował 1:17,675s. Po chwili szybciej pojechał jednak duet McLarena – Lando Norris i Oscar Piastri. Punktem odniesienia dla konkurencji był czas 1:17,328s.

Czołową piątkę dopełniały nazwiska Alonso i Hamiltona, za którymi plasował się świetnie dysponowany Zhou. Trzy najniższe miejsca, które w ostatecznym rozrachunku gwarantowały awans do finałowej rozgrywki, należały przed ostatnimi przejazdami do Leclerca, Sainza i Hulkenberga.

Ricciardo, który powracał do startów w F1 po ponad półrocznej przerwie, był dwunasty i do poziomu TOP10 tracił 0,132s.

Najwcześniej finałową próbę rozpoczął Verstappen, który zdecydował się na jeden przejazd w Q2. Lider klasyfikacji generalnej nie marnował czasu, ale do Norrisa zabrakło mu dwie dziesiąte sekundy. Holender musiał zadowolić się drugim miejscem.

Wkrótce dwukrotny czempion F1 spadł na P3, za Hamiltona. Niewiele do zawodnika Red Bulla stracił Bottas, który wskoczył na czwartą lokatę.

Rozczarowaniem Q2 był występ Sainza, który stracił do dziesiątego miejsca tylko dwie tysiączne sekundy i odpadł z dalszej walki wspólnie z Oconem, Ricciardo, Strollem oraz Gasly'm.

Q3
Verstappen nie pozostawił złudzeń co do tego, że powinien być traktowany jako faworyt do zdobycia pole position. Holender zepchnął z pierwszej pozycji Lando Norrisa, przed którego awansował także Hamilton. Dalej plasowali się Alonso oraz Perez.

Leclerc otwierał drugą połowę TOP10, przed Bottasem, Hulkenbergiem oraz Piastrim. Ostatnia lokata należała do Zhou, którego wynik został anulowany w związku z wyjazdem poza tor.

Przed finałową rundą czas dający pole position wynosił 1:16,612. Verstappen nie zdołał podnieść poprzeczki na ostatnim okrążeniu, co w szokujących okolicznościach wykorzystał Lewis Hamilton, który zgarnął pole position z przewagą trzech tysiącznych sekundy nad gwiazdą Red Bulla.

Drugi rząd stworzą Norris i Piastri, za którymi bolidy ustawią Zhou i Leclerc. Na kolejnych miejscach znaleźli się Bottas i Alonso oraz Perez i Hulkenberg.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca