F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
MSC Cruises Belgian Grand Prix 202330 lipca
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,252 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
5355,589 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Pomimo fatalnych prognoz pogoda na Spa w ten weekend nie była wcale taka tragiczna. Dzisiejsze Grand Prix rozpoczęło się przy słonecznym niebie i tak też się zakończyło. W czasie zawodów spadł lekki deszcz, nieco mieszający w stawce, ale była to raczej letnia mżawka, a nie monsunowa ulewa. Na czele niestety bez zmian, Max Verstappen jest w swoim świecie i nic obecnie nie jest w stanie go pokonać.

Perez obejmuje prowadzenie
Czołówka wystartowała dość równo, Charles Leclerc obronił pierwsze miejsce, ale nie na długo. Już na prostej Kemmel Sergio Perez wykorzystał strugę aerodynamiczną i wyprzedził zawodnika Ferrari. Verstappen również wykonywał szybkie postępy i po pierwszym kółku był już czwarty. Największymi pechowcami startu byli Carlos Sainz i Oscar Piastri. Zetknęli się w La Source i dla zawodnika McLarena był to koniec zawodów. Sainz próbował jechać dalej ale w końcu się poddał mniej więcej w połowie wyścigu. Uszkodzenia były zbyt mocne.

Na kolejnych kółkach dramat McLarena trwał w najlepsze. Norris był tak wolny na prostych, że wyprzedzanie go nie było nawet trochę utrudnione. Kolejni zawodnicy mijali Brytyjczyka z łatwością gry komputerowej na najniższym poziomie trudności. Bardzo dobrze jechał za to Alonso, zdobywając kolejne pozycje i zakorzeniając się na piątej pozycji.

Verstappen wyjaśnia kto jest dominatorem
Hamilton próbował się bronić przez Verstappenem ale niewiele to dało, Holender przeskoczył Anglika na szóstym okrążeniu. Na dziewiątym zaś pokonał Leclerca. Następnie nastąpiła fala postojów i czołówka przeszła na pośrednią mieszankę.

Po postoju Verstappen nie pozostawił złudzeń Perezowi, przejeżdżając obok niego na prostej Kemmel. Na 18. okrążeniu pojawiły się doniesienia o deszczu a na trybunach kibice ubierali peleryny przeciwdeszczowe. W tej chwili Norris zdecydował się na założenie miękkich opon, co jak się później okazało uratowało jego dzień. Anglik wyjechał na szarym końcu stawki, ale miękkie gumy dawały bardzo dobrą przyczepność w wilgotnych warunkach. McLaren musiał jednak wyprzedzać rywali po zewnętrznych zakrętów, gdyż prędkość na prostych dalej była dramatycznie niska.

Deszcz nie zmienia wiele
Druga fala postojów dała stawce powrót do miękkiego ogumienia. na czele niewiele się zmieniło, choć Hamilton próbował podciąć Leclerca. Pod koniec ciekawa walka rozegrała się o ostatnie punktowane pozycje, a najmocniejsze tempo prezentował Ocon. Jego postęp zatrzymał się na Norrisie i McLaren zdołał dojechać do mety przed Alpine, choć jedno kółko więcej, a Lando nie miałby żadnych szans z Oconem.

Jedynym co dzisiaj nie udało się Verstappenowi to zdobycie najszybszego kółka. Te powędrowało do Hamiltona, który zjechał po świeże opony na przedostatnim okrążeniu. Max jednak nie przejął się tym zbytnio, gdyż jego przewaga w generalce jest gigantyczna.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 7,2 km/h
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca