F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Zandvoort.
Heineken Dutch Grand Prix 202327 sierpnia
Circuit Zandvoort
Długość toru: 4,252 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 306,144 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,885 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,097 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,892 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:11,852--31
2.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:12,1300,2780,27822
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:12,2250,3730,09524
4.11Sergio PerezRed Bull RB191:12,3230,4710,09827
5.23Alexander Albon Williams FW451:12,4470,5950,12425
6.4Lando NorrisMcLaren MCL601:12,4600,6080,01322
7.2Logan Sargeant Williams FW451:12,6170,7650,15730
8.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:12,6580,8060,04121
9.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:12,7490,8970,09121
10.31Esteban OconAlpine A5231:12,8020,9500,05329
11.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:12,8130,9610,01123
12.10Pierre GaslyAlpine A5231:12,8951,0430,08230
13.3Daniel RicciardoAlphaTauri AT041:12,9901,1380,09526
14.20Kevin MagnussenHaas VF-231:13,3221,4700,33230
15.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:13,4481,5960,12630
16.16Charles LeclercFerrari SF-231:13,5191,6670,07126
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:13,8261,9740,30720
18.27Nico HulkenbergHaas VF-231:14,0232,1710,19713
19.39Robert SzwarcmanFerrari SF-231:14,8032,9510,78025
20.18Lance StrollAston Martin AMR23---2
107% najlepszego czasu: 1:16,882

Embed from Getty Images

Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszym treningu przed GP Holandii. Za kierowcą Red Bull Racing znaleźli się Fernando Alonso i Lewis Hamilton.

Wczesne prognozy pogody nie napawały optymizmem, jednak Zandvoort powitało kierowców i kibiców sprzyjającymi warunkami.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył faworyt lokalnej publiczności – Verstappen ustanowił rezultat 1:15,939s. Wkrótce wynik ten poprawił George Russell. Obaj kierowcy rozpoczynali pracę na twardych oponach.

W Ferrari Carlosa Sainza zastępował Robert Szwarcman. Scuderia wypełniała tym samym zapis regulaminu, obligujący zespoły do wystawienia w co najmniej dwóch treningach w sezonie młodego kierowcy.

Po dziesięciu minutach przez chwilę na pierwszej pozycji plasował się Lewis Hamilton, jednak Verstappen odpowiedział czasem szybszym o blisko 0,7s, schodząc do poziomu 1m13s. Podczas gdy w czołówce dochodziło do licznych przetasowań, w garażach pozostawali reprezentanci Astona Martina. Fernando Alonso i Lance Stroll mieli na koncie wyłącznie okrążenia instalacyjne.

Gdy Kanadyjczyk wyjechał z alei serwisowej, nie spędził na torze zbyt wiele czasu. Zawodnik bolidu #18 zgłosił przez radio dziwny hałas i został poproszony o powrót do mechaników. Pierwszy dłuższy przejazd nie układał się także po myśli Alonso, który wyjechał poza tor w jedenastym zakręcie i chwilę później zameldował się w alei serwisowej na kontrolę podłogi.

Z kolei Hamilton zbliżył się do Verstappena na pół sekundy. Trzecia pozycja należała do Russella a dwie kolejne do Bottasa i Pereza. Względną stabilność zakłócił Sargeant, który na miękkich oponach awansował na P1. Niedługo później jeszcze lepszym rezultatem błysnął drugi z kierowców Williamsa – Albon.

Zawodników stajni z Grove szybko pogodził jednak Perez. Meksykanin wskoczył na pierwszą lokatę z czasem 1:12,323s. Szansę na progres miał Verstappen, ale w wirażu numer siedem dwukrotny mistrz świata trafił na dwa inne bolidy i przerwał próbę.

Na osiemnaście minut przed końcem sesji, Hulkenberg rozbił bolid w przedostatnim zakręcie. Niemiec uderzył prawym przednim narożnikiem Haasa VF-23 o barierę z opon. Kontakt z bandą nie był zbyt silny, ale doprowadził do uszkodzenia skrzydła w nowej konfiguracji.

Trening wznowiono na 11 minut przed upływem regulaminowego czasu. Verstappen – bez większej niespodzianki – wskoczył na pozycję lidera, dopisując przy swym nazwisku rezultat 1:11,852s. Alonso, także na miękkim ogumieniu, zbliżył się do zawodnika RBR na niespełna 0,3s. W gronie pięciu najszybszych kierowców FP1 znaleźli się także Hamilton, Perez oraz Albon.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca