|
|
|
|
|
|
Heineken Dutch Grand Prix 2023 | 27 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:08,885 - Max Verstappen (Red Bull), 2021 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,097 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 203,892 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | 1:11,330 | - | - | 30 |
2. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:11,353 | 0,023 | 0,023 | 26 |
3. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | 1:11,599 | 0,269 | 0,246 | 31 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:11,638 | 0,308 | 0,039 | 27 |
5. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | 1:11,720 | 0,390 | 0,082 | 31 |
6. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | 1:11,766 | 0,436 | 0,046 | 30 |
7. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:11,817 | 0,487 | 0,051 | 29 |
8. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 | | 1:11,835 | 0,505 | 0,018 | 31 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:11,857 | 0,527 | 0,022 | 31 |
10. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:11,863 | 0,533 | 0,006 | 31 |
11. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:11,915 | 0,585 | 0,052 | 30 |
12. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | 1:11,934 | 0,604 | 0,019 | 32 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | 1:12,001 | 0,671 | 0,067 | 30 |
14. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:12,009 | 0,679 | 0,008 | 28 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:12,074 | 0,744 | 0,065 | 30 |
16. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:12,093 | 0,763 | 0,019 | 31 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:12,404 | 1,074 | 0,311 | 28 |
18. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:12,693 | 1,363 | 0,289 | 31 |
19. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:12,901 | 1,571 | 0,208 | 6 |
20. | 3 | Daniel Ricciardo | AlphaTauri AT04 | | 1:13,096 | 1,766 | 0,195 | 7 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:16,323 |
|
| Embed from Getty Images
Letnia przerwa zawsze mija szybciej niż wszyscy się spodziewają. Tym razem powracamy do ojczyzny obecnego dominatora – Maxa Verstappena. Pierwszy trening odbył się pod jego dyktando i nikt nie zakładał, że inaczej będzie w drugiej sesji.
Zawodnicy podzielili się wyborem opon pomiędzy twardą i pośrednią mieszankę. Red Bull wybrał miększą z tej dwójki, przez co już od pierwszych minut meldował się na czele tabeli. Jednak zaskakujące sceny miały miejsce dopiero po kilku minutach trwania treningu. Najpierw Oscar Piastri źle pokonał trzeci zakręt i uderzył kołami w bandy, a tuż za nim kierownicy nie opanował Daniel Ricciardo i obaj kierowcy wylądowali w bandach, powodując czerwoną flagę. Porządkowym zajęło nieco czasu uprzątnięcie aż dwóch samochodów na raz, ale ostatecznie doczekaliśmy się zielonej flagi.
Jak zawsze w drugim treningu prawdziwie mocne czasy zaczęły padać po przejściu na miękkie opony. O dziwo najlepszym wynikiem popisał się Lando Norris, uzyskując 1;11,330. Tuż za nim plasował się nie kto inny jak Verstappen. Niespodzianką dnia był trzeci czas Alexa Albona, który ukończył dzień na trzecim miejscu.
Druga część treningu tradycyjnie minęła na długich przejazdach, podczas których stawka przygotowywała się do wyścigu. Tabela w drugim treningu wyglądała na tyle ciekawie, że możemy sobie jedynie życzyć tak zaciętej walki w kwalifikacjach. Do końca treningu nie byliśmy świadkami żadnych dodatkowych incydentów, więc pechowcami dnia zostali jedynie zawodnicy z Antypodów.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|