F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Zandvoort.
Heineken Dutch Grand Prix 202327 sierpnia
Circuit Zandvoort
Długość toru: 4,252 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 306,144 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,885 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,097 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,892 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pierwsze kwalifikacje po przerwie letnie odbyły się w zmiennych warunkach. To kolejny weekend w tym sezonie, gdzie aura dodaje niepewności, ale ostatecznie na Maxa Verstappena nie ma w tym roku żadnej siły. Max udowodnił, że wtedy kiedy trzeba, pokazuje niezwykłą klasę.

Q1
Kolejna w tym roku sesja kwalifikacyjna na pewno nie była dużym zaskoczeniem dla kierowców, choć dla Liama Lawsona zastępującego Daniela Ricciardo było to spore wyzwanie. Jak to często bywa w takich sytuacjach kierowcy zatankowali sporo paliwa i trzymali się przez cały czas na torze, kręcąc coraz lepsze czasy. Mocne tempo prezentował Red Bull, McLaren, Aston Martin i Mercedes.

Jednak nawet przejściówki ulegały zużyciu i Williams, który założył świeży komplet na koniec pierwszej sesji wskoczył na czoło tabeli. W tym czasie w strefie spadkowej był Lewis Hamilton, który musiał się znacząco poprawić, by walczyć w dalszej części czasówki. Sprawę utrudniał fakt, że nad torem ponownie się rozpadało.

Anglik poprawił swój wynik i wślizgnął się do Q2, a kolejnym zagrożonym kierowcą czołówki był Charles Leclerc. Monakijczyk jednak utrzymał nerwy na wodzy i na czternastym miejscu awansował dalej. Wśród pechowców znaleźli się: Zhou, Ocon, Magnussen, Bottas i Lawson.

Q2
Warunki w drugiej części kwalifikacji dalej nie pozwalały nawet myśleć o gładkich oponach, przez co kierowcy ponownie wybrali przejściówki. Red Bull trzymał mocną formę, co nie mogło dziwić, choć nie pierwszy raz tyczyło się to tylko Verstappena i jego strony garażu. Gdy Holender wykręcił czas 1:20,690 na niebie pojawiło się słońce i trasa zaczęła szybko przesychać. Na czele tasowali się Verstappen z Norrisem, a inni zawodnicy zaczęli informować przez radio, że czas slicków nadchodzi coraz bliżej.

Wszyscy poza Norrisem założyli nowy komplet opon (przejściowych), co Anglikowi nieco utrudniło życie, ale w prawdziwych tarapatach znalazł się Hamilton, którego samochód nie prowadził się na przeschniętej nawierzchni. Kierowca Mercedesa nie był w stanie się poprawić i ostatecznie odpadł na 13. miejscu, co dało awans do Q3 Loganowi Sargeantowi! Oprócz Hamiltona odpadli: Stroll, Gasly, Tsunoda i Hulkenberg.

Q3
W decydującej fazie czasówki na przejściówkach wyjechali tylko Piastri, Leclerc, Perez i Verstappen. Wszystko wskazywało, że nie jest to dobry wybór, ale na szczęście mieli sporo czasu na ewentualną korektę wyboru, co też uczynili tuż po okrążeniu wyjazdowym. Poza Maxem, który zdecydował się na mierzone kółko. Dla Sargeanta obecność w Q3 była tak emocjonująca, że po szybkim okrążeniu rozbił swój samochód dość dotkliwie. Od razu pojawiła się czerwona flaga, a do kierowcy pojechał samochód medyczny.

Loganowi na szczęście nic się nie stało, ale bariery ucierpiały dość mocno, przez co przerwa dość mocno się przedłużała. Ostatecznie udało się przywrócić sesję po kilkunastu minutach. Tym razem już wszyscy pojawili się na gładkim ogumieniu. Czasy były o wiele lepsze, a co ciekawe, najszybszy był McLaren notując dwa najszybsze wyniki, przed Verstappenem. W tym czasie samochodu nie opanował Leclerc i wjechał w bandy toru Zandvoort. Ponownie wywieszono czerwoną flagę i porządkowi musieli naprawić bariery.

Ostatnie kółko po wznowieniu rywalizacji nie poszło już McLarenowi tak bajkowo. Verstappen zdobył pole position po świetnym przejeździe, meldując się przed Norrisem. Piastri pojechał dość wolno i ukończył kwalifikacje dopiero ósmy. Z trzeciego pola ruszy jutro Russell przed największą niespodzianką dnia – Albonem. Dalej uplasowali się Alonso, Sainz i Perez. Za Piastrim ruszą Leclerc i Sargeant.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23,7°C
Temperatura powietrza: 19,1°C
Prędkość wiatru: 9,7 km/h
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca