F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Pirelli Gran Premio d’Italia 20233 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:22,657--31
2.55Carlos SainzFerrari SF-231:22,7030,0460,04628
3.11Sergio PerezRed Bull RB191:22,8340,1770,13130
4.16Charles LeclercFerrari SF-231:22,9660,3090,13222
5.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:23,1890,5320,22328
6.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:23,2140,5570,02524
7.4Lando NorrisMcLaren MCL601:23,2410,5840,02722
8.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:23,2690,6120,02826
9.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:23,2710,6140,00223
10.23Alexander Albon Williams FW451:23,4440,7870,17318
11.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:23,4460,7890,00224
12.2Logan Sargeant Williams FW451:23,6611,0040,21521
13.40Liam LawsonAlphaTauri AT041:23,8331,1760,17229
14.10Pierre GaslyAlpine A5231:23,9311,2740,09826
15.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:23,9521,2950,02117
16.27Nico HulkenbergHaas VF-231:24,0671,4100,11523
17.31Esteban OconAlpine A5231:24,0901,4330,02326
18.34Felipe DrugovichAston Martin AMR231:24,1401,4830,05024
19.20Kevin MagnussenHaas VF-231:24,2171,5600,07724
20.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:24,2321,5750,01517
107% najlepszego czasu: 1:28,443

Powrót po letniej przerwie w Formule 1 wyszedł w tym sezonie z przytupem. Tuż po rundzie w Holandii seria udaje się do Włoch na legendarną pętlę. Z tej okazji nawet Alfa Romeo i Ferrari zdecydowały się na specjalne malowania swoich samochodów.

Wracając jednak do akcji, tradycyjnie w pierwszym treningu w użyciu były wszystkie mieszanki opon. Warto przypomnieć, że w jutrzejszych kwalifikacjach mamy narzucone użycie ogumienia. W Q1 kierowcy musza podróżować na twardej mieszance, w Q2 pośredniej i w Q3 na miękkiej.

Wielu kierowców postawiło na testy aerodynamiki, a na czele co nie może dziwić meldowali się zawodnicy Red Bulla. Podróżowali na twardym ogumieniu, a Verstappen kręcił czasy w okolicach 1:23. W walkę o czołowe miejsca wmieszało się Ferrari, również na twardych oponach. Miększe mieszanki nie spisywały się na razie tak dobrze i po 20 minutach na pośrednich oponach na czwarte miejsce wskoczył Alonso. Jeszcze niżej mieliśmy McLarena, który jechał na miękkim ogumieniu.

W związku z nietypową alokacją opon na kwalifikacje, nietypowe było ich użycie również w treningu, wielu zawodników nie zdecydowało się na miękką mieszankę, gdyż symulacje kwalifikacji musiały zostać wykonane na różnych rodzajach opon.

Do końca sesji nikt nie pojechał szybciej od wyniku Maxa – 1:22,657. Wszyscy zawodnicy z miękkimi oponami meldowali się na pozycjach od siódmej w dół. Może to dać ciekawe wyniki w dalszej części weekendu, a na pewno dowiemy się więcej na ten temat w drugim treningu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca