|
|
|
|
|
|
Pirelli Gran Premio d’Italia 2023 | 3 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:22,657 | - | - | 31 |
2. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:22,703 | 0,046 | 0,046 | 28 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:22,834 | 0,177 | 0,131 | 30 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:22,966 | 0,309 | 0,132 | 22 |
5. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:23,189 | 0,532 | 0,223 | 28 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:23,214 | 0,557 | 0,025 | 24 |
7. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | 1:23,241 | 0,584 | 0,027 | 22 |
8. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:23,269 | 0,612 | 0,028 | 26 |
9. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | 1:23,271 | 0,614 | 0,002 | 23 |
10. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | 1:23,444 | 0,787 | 0,173 | 18 |
11. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:23,446 | 0,789 | 0,002 | 24 |
12. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | 1:23,661 | 1,004 | 0,215 | 21 |
13. | 40 | Liam Lawson | AlphaTauri AT04 | | 1:23,833 | 1,176 | 0,172 | 29 |
14. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | 1:23,931 | 1,274 | 0,098 | 26 |
15. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:23,952 | 1,295 | 0,021 | 17 |
16. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:24,067 | 1,410 | 0,115 | 23 |
17. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | 1:24,090 | 1,433 | 0,023 | 26 |
18. | 34 | Felipe Drugovich | Aston Martin AMR23 | | 1:24,140 | 1,483 | 0,050 | 24 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:24,217 | 1,560 | 0,077 | 24 |
20. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:24,232 | 1,575 | 0,015 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:28,443 |
|
|
Powrót po letniej przerwie w Formule 1 wyszedł w tym sezonie z przytupem. Tuż po rundzie w Holandii seria udaje się do Włoch na legendarną pętlę. Z tej okazji nawet Alfa Romeo i Ferrari zdecydowały się na specjalne malowania swoich samochodów.
Wracając jednak do akcji, tradycyjnie w pierwszym treningu w użyciu były wszystkie mieszanki opon. Warto przypomnieć, że w jutrzejszych kwalifikacjach mamy narzucone użycie ogumienia. W Q1 kierowcy musza podróżować na twardej mieszance, w Q2 pośredniej i w Q3 na miękkiej.
Wielu kierowców postawiło na testy aerodynamiki, a na czele co nie może dziwić meldowali się zawodnicy Red Bulla. Podróżowali na twardym ogumieniu, a Verstappen kręcił czasy w okolicach 1:23. W walkę o czołowe miejsca wmieszało się Ferrari, również na twardych oponach. Miększe mieszanki nie spisywały się na razie tak dobrze i po 20 minutach na pośrednich oponach na czwarte miejsce wskoczył Alonso. Jeszcze niżej mieliśmy McLarena, który jechał na miękkim ogumieniu.
W związku z nietypową alokacją opon na kwalifikacje, nietypowe było ich użycie również w treningu, wielu zawodników nie zdecydowało się na miękką mieszankę, gdyż symulacje kwalifikacji musiały zostać wykonane na różnych rodzajach opon.
Do końca sesji nikt nie pojechał szybciej od wyniku Maxa – 1:22,657. Wszyscy zawodnicy z miękkimi oponami meldowali się na pozycjach od siódmej w dół. Może to dać ciekawe wyniki w dalszej części weekendu, a na pewno dowiemy się więcej na ten temat w drugim treningu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|