F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Pirelli Gran Premio d’Italia 20233 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari SF-231:20,912--23
2.1Max VerstappenRed Bull RB191:20,9980,0860,08623
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:21,4530,5410,45523
4.16Charles LeclercFerrari SF-231:21,4860,5740,03323
5.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:21,7110,7990,22524
6.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:21,7300,8180,01925
7.20Kevin MagnussenHaas VF-231:21,8840,9720,15421
8.27Nico HulkenbergHaas VF-231:21,9851,0730,10127
9.23Alexander Albon Williams FW451:22,0541,1420,06918
10.11Sergio PerezRed Bull RB191:22,1921,2800,13816
11.18Lance StrollAston Martin AMR231:22,2451,3330,05331
12.40Liam LawsonAlphaTauri AT041:22,2961,3840,05129
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:22,2971,3850,00128
14.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:22,3021,3900,00517
15.2Logan Sargeant Williams FW451:22,3801,4680,07823
16.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:22,5111,5990,13130
17.4Lando NorrisMcLaren MCL601:22,5151,6030,00424
18.31Esteban OconAlpine A5231:22,7391,8270,22420
19.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:22,7421,8300,00330
20.10Pierre GaslyAlpine A5231:22,8521,9400,11022
107% najlepszego czasu: 1:26,576

Embed from Getty Images

Carlos Sainz okazał się najszybszym kierowcą w trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Włoch. Hiszpan wykręcił nieznacznie lepszy czas od Maksa Verstappena. Czołową trójkę uzupełnił Lewis Hamilton.

Jako pierwszy na torze zjawił się Valtteri Bottas w pomalowanej w specjalne barwy Alfie Romeo. Zaraz za Finem wyjechali także Nico Hulkenberg oraz Lance Stroll, któremu bez wątpienia potrzebne były okrążenia. Kanadyjczyk de facto stracił obydwa piątkowe treningi – w pierwszym zastępował go Felipe Drugovich, podczas gdy w drugim z powodu usterki nie pokonał ani jednego pomiarowego kółka. Już po kilku minutach do wspomnianej trójki dołączyła niemal cała stawka a jedynymi pozostałymi w garażach kierowcami byli Verstappen, Albon i Piastri.

Jako pierwszy czas pomiarowego kółka ustanowił Logan Sargeant, lecz kierowca Williamsa już po chwili spadł za Sergio Pereza (1:22,662). Za Meksykaninem plasowali się Hamilton, Gasly, Ocon i wspomniany Sargeant. Cała wymieniona piątka rozpoczęła sesję od przejazdów na miękkim ogumieniu. Po chwili nowym liderem został Norris, który poprawił czas Pereza o 0,147 sekundy. Swoje pierwsze kółka pokonali także faworyci lokalnej publiczności – Sainz plasował się na trzecim miejscu z identycznym czasem jak Perez, natomiast Leclerc znajdował się trzy oczka niżej, za duetem Mercedesa.

Po dziewięciu minutach od rozpoczęcia sesji do głosu doszedł Verstappen, który – zgodnie z przewidywaniami – wskoczył na pozycję lidera, bijąc czas Norrisa aż o 0,677 sekundy. Swój rezultat chwilę później poprawił Perez, awansując na drugie miejsce, lecz tracił on do zespołowego partnera 0,354 sekundy. Po kilku minutach tempo podkręcił Hamilton, uzyskując trzeci czas, nieznacznie przegrywając z Perezem. Nieco później dziesiąty i jedenasty rezultat wykręcili Albon i Piastri i tym samym po dwudziestu minutach każdy z kierowców miał na koncie czas pomiarowego okrążenia.

W połowie sesji nie obserwowaliśmy kolejnych poprawianych rezultatów, ani rekordów osobistych w sektorach, a kierowcy zdawali się skupiać na długich przejazdach, w większości na miękkich oponach, jak choćby Verstappen czy Leclerc. Świetne szybkie kółko pokonał natomiast Magnussen, który nagle znalazł się na trzecim miejscu, ze stratą jedynie 0,066 sekundy do Pereza. Na półmetku, za duetem Red Bulla i Magnussenem czołowa dziesiątka prezentowała się następująco: Hamilton, Sainz, Norris, Piastri, Alonso, Russell i Leclerc.

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, nie trzeba było czekać długo na kolejny błysk Williamsa – na 25 minut przed końcem drugi czas ze stratą 0,427 sekundy do Verstappena wykręcił Alex Albon, uzyskując przy tym rekord w pierwszym sektorze. Warto dodać, że Taj podczas tej próby korzystał z pośredniej mieszanki. Swoją próbę z powodu uszkodzonego lusterka porzucić musiał Logan Sargeant, podczas gdy Oscar Piastri zaliczył wyjazd na pobocze na wyjściu z Variante della Roggia, lecz kierowca McLarena szczęśliwie kontynuował jazdę.

Czarno-białą flagę za blokowanie Lando Norrisa na wyjściu z Lesmo 1 ujrzał Guanyu Zhou. Znajdujący się na szybkim kółku Norris musiał omijać kierowcę Alfy Romeo poboczem, nie ukrywając przy tym swojego niezadowolenia przez radio. Próby kółek kwalifikacyjnych na miękkim ogumieniu na kwadrans przed końcem podjęli kierowcy Mercedesa i były to próby udane – Hamilton uzyskał rekordy w dwóch pierwszych sektorach i zajmował pierwsze miejsce, bijąc czas Verstappena o 0,234 sekundy. Russell był trzeci, ze stratą 0,277 sekundy do zespołowego partnera.

Na odpowiedź Verstappena nie trrzeba było długo czekać – Holender poprawił czas Hamiltona o ponad pół sekundy. Swoje najlepsze czasy wykręcili po nim także kierowcy Williamsa, którzy jednak korzystali z twardych opon. Albon był szósty, natomiast Sargeant zamykał pierwszą dziesiątkę, legitymując się przez kilka chwil rekordem w pierwszym sektorze. Problemy techniczne dopadły z kolei Pereza, który nie wyjechał już z garażu do końca sesji z powodu wycieku z jednostki napędowej. Na sześć minut przed końcem najlepszy czas wykręcił za to Sainz – Hiszpan wyprzedzał Verstappena o niespełna jedną dziesiątą sekundy.

Sainz pozostał na czele tabeli już do końca sesji. Bezpośrednio za kierowcą Scuderii uplasowali się Verstappen i Hamilton. Czwarty był Leclerc, który do Sainza stracił niespełna 0,6 sekundy. Piąty rezultat należał do Alonso, a czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso, Russell, Magnussen, Hulkenberg, Albon i Perez. Jedenasty czas uzyskał Stroll, a za Kanadyjczykiem znalazł się Liam Lawson, który okazał się o jedną tysięczną sekundy szybszy od Yukiego Tsunody. Stawkę uzupełnili Piastri, Sargeant, Bottas, Norris, Ocon, Zhou i Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42,3°C
Temperatura powietrza: 27,3°C
Prędkość wiatru: 1,58 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca