F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Pirelli Gran Premio d’Italia 20233 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Bezchmurne niebo nad torem Monza oraz piękna pogoda rozleniwiła kierowców, którzy nie kwapili się z szybkim wyjazdem na tor. Tradycyjnie, kwalifikacje na torze pod Mediolanem bywają chaotyczne przez tłok wolnych kierowców, starających się ustanowić czas okrążenia w końcówce sesji. Co więcej, podobnie jak na Hungaroringu, dzisiejsze kwalifikacje wymagały od kierowców używania ustalonych wcześniej mieszanek opon: Q1 na twardych, Q2 na pośrednich, a Q3 na miękkich oponach Pirelli.

Verstappen jako pierwszy ustanowił szybkie okrążenie, jednak jego czas został usunięty ze względu na wyjazd poza tor w siódmym zakręcie. Pierwsze kółka padły łupem... Alexa Albona. Bolidy Williamsa po raz kolejny potwierdzają dobre tempo na torach, na których liczy się wysoka prędkość maksymalna. Za Tajem w klasyfikacji znajdował się Russell i Perez. Czwarty był Sainz przed Sargeantem. Dobre okrążenie stracił również Alonso, który również naruszył limity toru.

Na osiem minut przed końcem na czoło klasyfikacji wskoczył duet Red Bulla. Verstappen tym razem bezproblemowo ustanowił najszybszy czas, za nim był Perez i Alonso. Albon był w dalszym ciągu na dobrym, czwartym miejscu. Problemy ze wspięciem się do czołówki miał Esteban Ocon. Francuz wypadł z toru na wyjściu z szykany Ascari i zepsuł swoje drugie okrążenie.

Trudności z przejechaniem czystego okrążenia miał również Oscar Piastri. Na 3 minuty przed końcem sesji, Australijczyk był dopiero siedemnasty. Po chwili Piastri wskoczył na 11. pozycję... jednak jego czas został również usunięty. Zawodził również Lance Stroll, który nie miał tempa swojego kolegi z zespołu.

Kierowcy rozpoczęli tradycyjne przepychanie się pod koniec pierwszego segmentu kwalifikacji. Jedynie duet Red Bulla zrezygnował z ostatniej próby w końcówce. Pomimo tłoku na torze, kierowcy nie przeszkadzali sobie zbytnio. Bardzo dobre okrążenie przejechał Liam Lawson, który po raz pierwszy awansował do Q2. Fatalne kwalifikacje zaliczył duet Alpine, przez co czeka ich jutro start z przedostatniej linii.

W Q1 z kwalifikacjami pożegnali się: Zhou, Gasly, Ocon, Magnussen i Stroll.

Q2

Drugi segment kwalifikacji rozpoczął się interesującą wiadomością od sędziów: zarówno Charles Leclerc, jak i Carlos Sainz nie przejechali swojego wyjazdowego okrążenia w Q1 z odpowiednią prędkością. Sędziowie przedstawili ten czas dzisiejszego poranka w celu uniknięcia chaosu na torze.

Pomimo tej wiadomości, kierowcy Ferrari byli w formie. Po pierwszej próbie w Q2 Sainz prowadził przed Verstappenem i Leclerciem. Czwarty ponownie był świetny Albon. Późno do pracy zabrali się kierowcy Mercedesa i podczas gdy Russell bez problemu awansował na szóstą lokatę, Hamilton był dopiero dwunasty. Oczywiście, wszyscy kierowcy byli zobligowani do użycia pośredniej mieszanki opon.

Po pierwszych okrążeniach kierowcy zjechali do alei serwisowej, aby przygotować się na ostatnie przejazdy w Q2. Wyjazd kierowców na tor odbył się w spacerowym tempie, przez co wielu z nich było zachęcanych do wyprzedzenia poprzedzających ich kierowców. Na szczęście, wszyscy kierowcy rozpoczęli swoje okrążenia. Leclerc wskoczył na pierwsze miejsce w klasyfikacji, jednak za chwilę jego czas został poprawiony przez Verstappena. Hamilton poprawił swoje kółko i zakończył drugi segment czasówki za piątym Albonem.

W Q2 odpadli: Tsunoda, Lawson, Hulkenberg, Bottas i Sargeant.

Q3

Ostatni segment kwalifikacji wymusił od kierowców wykorzystania miękkich opon. Co ciekawe, wszyscy kierowcy natychmiast wyjechali na tor. Pierwszy swoje okrążenie ustanowił Max Verstappen. Holender popełnił jednak delikatny błąd i wyjechał kołem w drugiej szykanie.

Tym samym jego czas został poprawiony przez duet Ferrari. Pierwszy był Sainz, drugi Leclerc. Za trzecim Verstappenem był Russell, który przeskoczył Albona. Dopiero szósty był Perez. Kierowcy natychmiast wrócili do alei serwisowej i czekali na ruch swoich rywali.

Na trzy minuty przed końcem sesji na torze pojawił się Fernando Alonso. Za Hiszpanem ruszyli pozostali kierowcy. Leclerc był najszybszy w pierwszym sektorze, jednak w drugim segmencie najlepszy okazał się Sainz. Leclerc wskoczył na prowizoryczne pole position. Verstappen pokonał go jednak o włos... jednak po chwili to Sainz był pierwszy! Hiszpan zdobył drugie z rzędu pole position dla Ferrari na Monzy.

Tak więc Sainz zdobył swoje czwarte pole position w karierze. Verstappen był wolniejszy o zaledwie trzynaście tysięcznych sekundy. Trzeci był Leclerc przed Russellem. Perezowi brakowało tempa i zakończył kwalifikacje dopiero na piątym miejscu. Szósty był Albon, a za nim: Piastri, Hamilton, Norris oraz Alonso.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca