F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 202317 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 4,928 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,399 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images
Singapur na zawsze zostanie zapamiętany jako pierwszy w historii nocny wyścig. Poza tym jest to jedyna runda, która zawsze balansuje na granicy 2 godzin ścigania. To powoduje oczywiste problemy dla kierowców, a to znowu przekłada się na błędy i ciekawe rozstrzygnięcia. Przed tegoroczną rundą nadzieje były podobne, gdyż w sobotę oba Red Bulle nie zakwalifikowały się do Q3.

Leclerc zyskuje na starcie
W czołówce tylko Charles Leclerc zaryzykował start na miękkich oponach, co zdecydowanie mu się opłaciło, gdyż wyprzedził George'a Russella. Swoich sił próbował też Lewis Hamilton, ale zupełnie przestrzelił hamowanie do pierwszego zakrętu. Znalazł się tym samym przed Russellem, ale musiał oddać pozycję na rzecz kolegi zespołowego, jak również Lando Norrisa.

Na drugim okrążeniu Yuki Tsunoda zakończył rywalizację po kontakcie z rywalem. Przebita opona nie pozwoliła na dalszą jazdę. Po tym incydencie sytuacja na torze się uspokoiła i przez pierwsze kilkanaście kółek oglądaliśmy zaciekłe oszczędzanie opon.

Sargeant zaczyna emocje
Sytuację diametralnie zmienił Logan Sargeant, który nie wytrzymał presji Singapuru i uszkodził przednie skrzydło, rozrzucając po torze masę odłamków włókna węglowego. Sędziowie postanowili o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. To skłoniło całą stawkę poza Red Bullami (oraz Bottasem), by zjechać po świeże opony. Fortel Red Bulla niemal się udał, gdyż Sainz wyjechał tuż przed Verstappenem.

Na podwójnym zjeździe stracił Leclerc, który na tor wrócił na Norrisem. Jednak prawdziwy dramat odbył się w Red Bullu, gdyż nieco nadwyrężone twarde opony nie potrafiły zapewnić żadnej przyczepności, co pozwoliło rywalom z łatwością wyprzedzać mistrzowską ekipę. Ich sytuacja ustabilizowała się gdy wylądowali na pozycji szóstej i siódmej.

W ciekawą walkę uwikłał się Alonso, próbując wyprzedzić Perza, jednak próba się nie udała, a do skóry Hiszpana dobrał się Ocon. Dla kierowcy Astona nie był to szczęśliwy dzień. Wcześniej już otrzymał karę doliczenia 5 sekund za błąd przy wjeździe do alei serwisowej. Po tej akcji Red Bull już ostatecznie stracił tempo i chwilę później zjechał po świeże pośrednie opony, poświęcając wiele pozycji na torze.

Mercedes autorem dreszczowca w Singapurze
Dla Verstappena zaczęło się odzyskiwanie pozycji, ale wygrana była poza zasięgiem bez kompletnie szalonych scenariuszy. Wszystko wskazywało więc na procesję do mety, ale nagle awarii uległ samochód Ocona. Sędziowie zdecydowali o ogłoszeniu wirtualnej neutralizacji, co nie zachęcało do zjazdu po nowe opony. Jednak Mercedes postawił na ryzyko i założył błyszczący komplet pośrednich Pirelli.

Od tej chwili w garażu Sainza i Norrisa zaczęła się nerwówka, gdyż Mercedes okazał się niewiarygodnie szybki. Przewaga rywali malała w oczach i jasne było, że dojdzie do niesamowitej walki na torze. Na kilka kółek przed metą Russell z Hamiltonem dojechali do Norrisa i zaciekle go atakowali. Sainz wiedział, że Norris musi wytrzymać do mety, gdyż jeśli ulegnie McLaren, on będzie łatwym celem dla czarnych samochodów.

Hiszpan od tego momentu zachowywał się jak partner i przyjaciel Anglika, gdyż dawał mu przy każdej okazji DRS, dzięki czemu McLaren mógł desperacko bronić się przed Russellem. Ten ostatni naciskał tak mocno, że w końcu musiało dojść do przesilenia. Młodszy z kierowców Mercedesa nie wytrzymał presji i wjechał w bandy, kończąc swoją walkę. Było już za późno, by Hamilton wyprzedził rywali i tylko uzupełnił najniższy stopień podium.

W ten sposób byliśmy świadkami najbardziej emocjonującego wyścigu w sezonie. Carlos Sainz jak nikt inny zasłużył dziś na zwycięstwo. Dlatego każdy na podium był zadowolony z swojego wyścigu, a najbardziej zadowoleni byli kibice. Słowem uzupełnienia, Verstappen zakończył zawody na piątej pozycji, ale tym razem to nie Red Bull był w świetle reflektorów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,2 km/h
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca