F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Lenovo Japanese Grand Prix 202324 wrze?nia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:31,647--25
2.55Carlos SainzFerrari SF-231:32,2730,6260,62624
3.4Lando NorrisMcLaren MCL601:32,3920,7450,11924
4.16Charles LeclercFerrari SF-231:32,5740,9270,18225
5.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:32,5970,9500,02321
6.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:32,6501,0030,05323
7.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:32,7131,0660,06326
8.23Alexander Albon Williams FW451:32,9911,3440,27824
9.40Liam LawsonAlphaTauri AT041:33,0051,3580,01428
10.18Lance StrollAston Martin AMR231:33,0401,3930,03517
11.11Sergio PerezRed Bull RB191:33,0431,3960,00325
12.10Pierre GaslyAlpine A5231:33,1291,4820,08623
13.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:33,3101,6630,18124
14.27Nico HulkenbergHaas VF-231:33,4481,8010,13824
15.31Esteban OconAlpine A5231:33,5161,8690,06822
16.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:33,6992,0520,18322
17.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:33,8602,2130,16124
18.20Kevin MagnussenHaas VF-231:33,9752,3280,11523
19.2Logan Sargeant Williams FW451:34,2122,5650,23727
20.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:34,8313,1840,61923
107% najlepszego czasu: 1:38,062

Tuż po nocnym wyścigu w Singapurze w kalendarzu nadszedł czas na legendarną Suzukę. Ciężko znaleźć kierowcę, który nie lubiłby tego obiektu. Podobnie jest wśród fanów. Widowiskowa nitka, a do tego emocji zawsze dodaje pogoda.

Początek pierwszego treningu wyglądał jak start testów przedsezonowych. Aparatura pomiarowa, farba fluorescencyjna, testowe opony, wszystko to dawało wrażenie intensywnych testów samochodów F1. W kwestii czasów, od samego początku sesji mocne wyniki wykręcał Max Verstappen. Swój weekend rozpoczął od poziomu 1:33 na testowych oponach.

Fakt powszechnego wykorzystania testowych opon Pirelli sprawiał, że ciężko było ocenić konkurencyjność uzyskiwanych wyników. Sprawę nieco ułatwiły przejazdy na miękkich oponach, które kierowcy wykonali w drugiej połowie sesji. Ponownie niesamowicie szybko pojechał Verstappen, notując czas 1:31,647. Drugi Perez tracił do lidera niemal 1,4 sekundy.

Carlos Sainz stracił do Verstappena 0,6 sekundy, a drugi kierowca Ferrari, Charles Leclerc, nieco ponad sekundę. To pokazywało skalę dominacji Holendra. Za to brak incydentów na torze spowodował, że niektórzy zawodnicy mogli jeszcze w końcówce wypróbować twardsze mieszanki na dłuższych przejazdach. Jak na pierwszy trening to zespoły będą miały sporo danych do analizy.

W końcówce kierowcy meldowali o kroplach deszczu, które były widoczne na wizjerach kasków. Jednak nie były to opady, które w jakikolwiek sposób mogłyby wpłynąć na akcję na torze. Rzutem na taśmę trzeci wynik wykręcił Norris, który w samej końcówce wykonał przejazd na miękkich oponach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,0 km/h
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca