|
|
|
|
|
|
Lenovo Japanese Grand Prix 2023 | 24 wrze?nia |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:30,688 | - | - | 19 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:31,008 | 0,320 | 0,320 | 23 |
3. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | 1:31,152 | 0,464 | 0,144 | 22 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:31,237 | 0,549 | 0,085 | 22 |
5. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:31,328 | 0,640 | 0,091 | 22 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:31,492 | 0,804 | 0,164 | 22 |
7. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | 1:31,555 | 0,867 | 0,063 | 23 |
8. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:31,662 | 0,974 | 0,107 | 22 |
9. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:31,710 | 1,022 | 0,048 | 24 |
10. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:31,739 | 1,051 | 0,029 | 22 |
11. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 | | 1:31,771 | 1,083 | 0,032 | 22 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | 1:31,794 | 1,106 | 0,023 | 22 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:31,797 | 1,109 | 0,003 | 24 |
14. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:31,829 | 1,141 | 0,032 | 21 |
15. | 40 | Liam Lawson | AlphaTauri AT04 | | 1:32,141 | 1,453 | 0,312 | 23 |
16. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:32,165 | 1,477 | 0,024 | 16 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:32,169 | 1,481 | 0,004 | 23 |
18. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | 1:32,178 | 1,490 | 0,009 | 26 |
19. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | 1:32,179 | 1,491 | 0,001 | 22 |
20. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | 1:32,320 | 1,632 | 0,141 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,036 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen osiągnął najlepszy rezultat w drugim treningu przed Grand Prix Japonii.
Podczas zajęć kierowcy mogli korzystać z dodatkowego rodzaju ogumienia – była to testowa mieszanka C2. Większość kierowców rozpoczęła przejazdy właśnie od niej, zapewniając cenne dane Pirelli.
Po pięciu minutach najlepszy czas należał do Valtteriego Bottasa – 1:33,163s. Chwilę później jednak na pozycję lidera powrócił najszybszy w FP1 Max Verstappen, odnotowując na miękkich oponach wynik 1:31,377s. Wkrótce do Holendra dołączyli w czołowej trójce Lando Norris i Oscar Piastri z McLarena.
W drugim zakręcie doszło do potencjalnie niebezpiecznego incydentu, gdy jadący z pełną prędkością Kevin Magnussen natrafił w drugim zakręcie na wolno poruszający się bolid Ferrari Carlosa Sainza. Duńczyk zaliczył ostre hamowanie i musiał ratować się wyjazdem na zielone pobocze.
Zespołowy kolega Sainza – Charles Leclerc, zbliżył się tymczasem do Verstappena na 0,331s, mając w swym Ferrari SF-23 pośrednie opony. Względem pierwszego treningu Ferrari zbliżyło się do lidera mistrzostw świata, jednak póki co ciężko było wyobrazić sobie, aby kierowcy Scuderii byli w stanie powalczyć z nim w sobotę o pole position.
Na trzecie miejsce przesunął się George Russell z Mercedesa. Brytyjczyk był wyposażony w miękkie ogumienie a pomimo tego jego strata do Verstappena wynosiła blisko siedem dziesiątych sekundy. Lewis Hamilton – także na czerwonych PZero – zdołał wykręcić zaledwie szósty czas (+0,9s do lidera). W późniejszej fazie jazd "Srebrne Strzały" spadły jednak na odleglejsze miejsca.
Norris nie rezygnował z szybkich przejazdów i na kolejnym poprawił swój osobisty rekord na 1:31,152s. Był to równocześnie najlepszy wynik sesji. Nie na długo, bo Verstappen szybko odpowiedział rezultatem 1:30,688s. Na świeżym komplecie miękkiego ogumienia progresu dokonał także Leclerc. Strata Monakijczyka do dwukrotnego mistrza świata nieznacznie przekraczała trzy dziesiąte sekundy.
Wraz z upływem czasu i postępami kierowców, w dół tabeli trafił Hamilton, który przed rozpoczęciem dłuższych przejazdów plasował się na odległej, czternastej lokacie, grubo ponad sekundę za Verstappenem. Tuż za siedmiokrotnym czempionem F1 ujrzeć można było Liama Lawsona, Guanyu Zhou, Kevina Magnussena i Yukiego Tsunodę. Na dwóch ostatnich pozycjach plasowali się Pierre Gasly i Logan Sargeant.
Pozytywną niespodzianką było tempo Alexa Albona, który zajmował siódme miejsce, za Fernando Alonso, ale przed Piastrim i Sergio Perezem. Ostatnią pozycję w TOP10 okupował Valtteri Bottas, przed Strollem, Oconem oraz Hulkenbergiem.
Sesja zakończyła się dwie i pół minuty przed regulaminowym czasem z powodu wywieszenia czerwonej flagi po kraksie Gasly'ego w Degner 2. Francuz uderzył w bariery ze stosunkowo niską prędkością, ale pomimo tego uszkodzeniu w jego bolidzie uległo lewe przednie zawieszenie.
Formuła 1 powróci na Suzukę w sobotę. Trzeci trening wystartuje godzinie 4:30 czasu polskiego. Kwalifikacje rozpoczną się o 8:00.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 10,8 km/h
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|