F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Lenovo Japanese Grand Prix 202324 wrze?nia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen nie miał sobie równych podczas sobotnich kwalifikacji do Grand Prix Japonii, sięgając tym samym po swoje 29. pole position w karierze. Czołową trójkę uzupełnili kierowcy McLarena – Oscar Piastri i Lando Norris.

Q1
Jako pierwsi na torze zameldowali się Lance Stroll i Liam Lawson. Szybszy z tej dwójki – o ponad pół sekundy – okazał się Nowozelandczyk (1:31,729). Nie trzeba było jednak długo czekać na przejazdy faworytów. Już po kilku minutach do głosu doszedł Max Verstappen, który od razu wykręcił najlepszy czas weekendu – 1:29,878. Drugie miejsce ze stratą niespełna dwóch dziesiątych sekundy zajmował Norris, a czołową trójkę uzupełniał Piastri. Za Australijczykiem plasowali się Perez, Russell, Hamilton i Alonso.

Niemal dokładnie na półmetku Q1 sesja została wstrzymana, a powodem był wypadek Logana Sargeanta w ostatnim zakręcie. Kierowca Williamsa zaliczył uślizg na wyjściu z ostatniej szykany, wypadł z toru i uderzył w bandy, doszczętnie niszcząc lewą stronę bolidu. Po nieco ponad dziesięciu minutach sesję wznowiono, a jako pierwsi na torze zjawili się kierowcy Ferrari, którzy wciąż nie mieli na koncie czasów pomiarowych okrążeń. Mający przed sobą praktycznie pusty tor Leclerc i Sainz uzyskali odpowiednio trzeci i piąty rezultat.

Wszyscy pozostali kierowcy – z wyjątkiem Verstappena, Norrisa, Leclerca i Sainza – wyruszyli na tor dopiero na cztery minuty przed końcem, co zaowocowało sporym tłokiem na wyjeździe z alei serwisowej. Znacząco swoje czasy poprawili Gasly, Tsunoda, Magnussen, Russell, czy Lawson, który wskoczył aż na czwarte miejsce. Poza równaniem pozostawiło to natomiast Bottasa, Strolla, Hulkenberga, Sargeanta i Zhou – czas tego ostatniego został skasowany za przekroczenie limitów toru w Degner 2.

Q2
Drugi segment czasówki od mocnego uderzenia rozpoczął Verstappen, który uzyskał czas 1:29,964 na starym komplecie miękkich opon. Holender miał 0,492 sekundy przewagi nad Leclerkiem i ponad sekundę nad trzecim Sainzem. Wkrótce przed kierowców Ferrari zdołał awansować Perez, który tracił do zespołowego partnera 0,37 sekundy, a także Tsunoda – strata Japończyka do kierowcy Red Bulla wynosiła tylko 0,019 sekundy.

Mocną formę wkrótce potwierdzili kierowcy McLarena. Oscar Piastri wykręcił drugi czas, notując przy tym rekord w pierwszym sektorze. Trzeci był Norris, który do zespołowego kolegi tracił 0,174 sekundy. Verstappen, Norris i Piastri nie wyjeżdżali już na tor w końcówce. Poprawili się Leclerc (1. czas), Hamilton, Alonso, Tsunoda czy Russell. Tempo podkręcił także Liam Lawson, jednak wystarczyło to w jego przypadku tylko na 11. miejsce. Oprócz niego swój udział w kwalifikacjach zakończyli również Gasly, Albon, Ocon i Magnussen.

Q3
Verstappen ponownie wyruszył na tor jako pierwszy i raz jeszcze poprawił najlepszy czas weekendu – 1:29,012. Jedynymi, którzy choć częściowo byli w stanie dotrzymać kroku Holendrowi, byli Piastri i Norris, którzy tracili do niego niecałe pół sekundy. Wszyscy pozostali kierowcy, z George'em Russellem i Sergio Perezem na czele, tracili do Verstappena już ponad 1,2 sekundy. Za Perezem plasowali się Alonso, Hamilton i Tsunoda, a kierowcy Ferrari wstrzymali się z wyruszeniem na tor do finałowej tury przejazdów.

Kropkę nad 'i' postawił Verstappen, który jako jedyny zszedł poniżej minuty i 29 sekund – lider mistrzostw świata był zdecydowanie nieosiągalny dla reszty stawki. Swoich rezultatów nie poprawili Piastri i Norris, lecz i tak zdołali oni utrzymać się przed Leclerkiem, Perezem i Sainzem, którzy zajęli kolejno czwartą, piątą i szóstą pozycję. Dopiero w czwartym rzędzie ustawią się kierowcy Mercedesa – Hamilton tym razem przed Russellem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Tsunoda i Alonso.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33,8°C
Temperatura powietrza: 25,4°C
Prędkość wiatru: 4,27 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca