F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Lenovo United States Grand Prix 202322 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Tor w Austin na stałe zagościł w kalendarzu F1 i czasami przynosi ciekawe rozstrzygnięcia w kwestii zużycia opon. Nie inaczej było dzisiaj, gdyż zespoły musiały dostosowywać strategię w czasie trwania zawodów. Dodatkowo zawodnikom przeszkadzał mocny wiatr, utrudniając jazdę w krętych sekcjach.

Norris obejmuje prowadzenie na starcie

Kierowca McLarena ruszył perfekcyjnie i szybko uporał się z Leclerkiem. W pierwszym zakręcie doszło jeszcze do ciekawej walki pomiędzy kierowcą Ferrari, a Hamiltonem, z której póki co zwycięsko wyszedł Monakijczyk. Do kontaktu na pierwszym okrążeniu doszło również pomiędzy Oconem i Piastrim. Jak się chwilę później okazało dla obu zawodników był to pocałunek śmierci, gdyż uszkodzenia samochodów nie pozwoliły na ukończenie Grand Prix.

Norris starał się możliwie daleko odjechać od reszty stawki, jednak tempo nie pozwalało na zbudowanie bardzo dużej poduszki. Tempo na pierwszym przejeździe stracili kierowcy Ferrari, co pozwoliło przebić się Verstappenowi i Hamiltonowi. Sytuacja w stajni z Maranello uspokoiła się po przejechaniu kilkunastu okrążeń, jednak pozycje na torze zostały już utracone.

Verstappen rozpoczyna marsz po zwycięstwo

Serię postojów w czołówce ropoczął Verstappen, który jechał wtedy na piątej pozycji. Tuż po nim w ślady Red Bulla poszedł Norris, Sainz i Perez. Hamilton za to otrzymał pytanie o wydłużenie przejazdu, gdyż Mercedes chciał pojechać na jeden postój. Lewis był sceptyczny, ale mocne tempo Verstappena zmuszało do szukania alternatywnych rozwiązań.

Verstappen gonił Norrisa i McLaren zareagował przechodząc na jeden postój. Jednak zużycie opon u Anglika było zbyt duże i musiał zjechać po kolejny komplet opon, gdyż Hamilton był zbyt dużym zagrożeniem. W tym momencie szansa na wygraną prysły, gdyż Red Bull mógł spokojnie pokryć strategię stajni z Woking i wyjechać na pozycji teoretycznego lidera. Hamilton również się poddał z taktyką 1 postoju i zjechał po świeże pośrednie opony.

Verstappen dokonuje dzieła, Hamilton walczy z Norrisem

Od tej chwili Holender kontrolował tempo na czele, choć nie było ono tak dominujące jak w poprzednich rundach w tym sezonie. Za jego plecami jednak toczyła się dramatyczna walka o drugą lokatę. Tempo było zdecydowanie po stronie Hamiltona, jednak walka musiała się rozegrać na torze. Gdy Lewis doganiał Norrisa, za ich plecami Ferrari próbowało dojechać do mety z jednym postojem i wszystko wskazywało na to, że się uda.

Hamilton na drugą lokatę wyszedł na 49. okrążeniu. Norris ostro się bronił ale różnica tempa była zbyt duża. W tym samym czasie Alonso meldował o awarii zawieszenia, aczkolwiek zespół nie potwierdził tych informacji. Chwilę później Aston dopatrzył się awarii podłogi.

W końcówce Hamilton mocno zbliżał się do Verstappena jednak ten kontrolował tempo na tyle, by pomimo problemów z hamulcami nie utracić prowadzenia. Norris uzupełnił podium, choć Sainz próbował dogonić go na ostatnich rundach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 11,5 km/h
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca