F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio De La Ciudad De México 202329 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:18,686--26
2.4Lando NorrisMcLaren MCL601:18,8050,1190,11931
3.16Charles LeclercFerrari SF-231:18,9520,2660,14733
4.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:18,9550,2690,00333
5.11Sergio PerezRed Bull RB191:18,9880,3020,03329
6.3Daniel RicciardoAlphaTauri AT041:19,0020,3160,01431
7.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:19,0240,3380,02230
8.31Esteban OconAlpine A5231:19,0770,3910,05329
9.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:19,1630,4770,08631
10.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:19,2270,5410,06431
11.55Carlos SainzFerrari SF-231:19,2570,5710,03034
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:19,2900,6040,03334
13.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:19,4150,7290,12527
14.23Alexander Albon Williams FW451:19,4460,7600,03123
15.27Nico HulkenbergHaas VF-231:19,5350,8490,08929
16.10Pierre GaslyAlpine A5231:19,6420,9560,10729
17.2Logan Sargeant Williams FW451:19,9001,2140,25826
18.18Lance StrollAston Martin AMR231:20,0751,3890,17517
19.20Kevin MagnussenHaas VF-231:20,1121,4260,03730
20.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:20,4261,7400,31430
107% najlepszego czasu: 1:24,194

Embed from Getty Images

Max Verstappen zanotował najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Meksyku. W czołówce znaleźli się także Lando Norris i Charles Leclerc.

Już od pierwszych minut na torze panował spory tłok – po niespełna czterech minutach z garaży wyjechali wszyscy kierowcy. Pierwszym, który pokonał pomiarowe kółko był Daniel Ricciardo (1:20,568, twarde opony), za którym plasowali się Perez, Sargeant i Piastri. Po kilku chwilach nowym liderem został Lando Norris, który – jak większość kierowców – na tym etapie korzystał z eksperymentalnego ogumienia Pirelli.

Po siedmiu minutach kierowcę McLarena na prowadzeniu na krótko zmienił Verstappen, a następnie Albon, który poprawił czas Holendra o zaledwie jedną setną sekundy. Pośpiech kierowców i zespołów najprawdopodobniej wynikał z tego, że nad tor w dość szybkim tempie zmierzały ciemne chmury. Po upływie ośmiu minut zaczął nawet padać deszcz, jednak – niezbyt intensywne – opady ograniczyły się tylko do okolic dawnej Peraltady i wjazdu do pit lane.

Opady szybko ustały, a na prowadzenie po upływie kwadransa od początku sesji ponownie wysunął się Verstappen (1:19,511), którego wyposażono tym razem w pośrednie opony. Za mistrzem świata plasowali się Leclerc i Ricciardo. Kilka minut później dobry użytek z miękkich opon – jako pierwszy – zrobił Oscar Piastri, który awansował na pierwsze miejsce, poprawiając czas Verstappena o 0,348 sekundy.

Czasu Australijczyka nie zdołali poprawić kierowcy Williamsa, podczas gdy chwile grozy przeżył Fernando Alonso. Podczas swojej pierwszej próby na miękkim ogumieniu Hiszpan obrócił swój samochód przy dużej prędkości w 9. zakręcie, lecz szczęśliwie zdołał uniknąć kontaktu z barierami. Na półmetku sesji na szczyt tabeli powrócił tymczasem Verstappen, który poprawił czas Piastriego o 0,477 sekundy. Tuż za kierowcą Red Bulla, ze stratą 0,119 sekundy znajdował się Lando Norris.

W kolejnych minutach niemal wszyscy zawodnicy skupili się na realizacji dłuższych przejazdów, a kilku z nich zgłaszało swoim inżynierom pojawienie się kropel deszczu. Nie dochodziło zatem do praktycznie żadnych ruchów w tabeli wyników i taki stan rzeczy utrzymał się już do samego końca sesji. Z najlepszym czasem dnia trening na pierwszym miejscu zakończył więc Max Verstappen, a czołową trójkę uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

Na zaskakująco wysokim, czwartym miejscu znalazł się Valtteri Bottas, który stracił jedynie trzy tysięczne sekundy do trzeciego Leclerca. Tuż za Finem uplasował się Sergio Perez, a czołową dziesiątkę zamknęli Ricciardo, Hamilton, Ocon, Piastri i Russell. Dopiero jedenasty czas wykręcił Sainz, a poza Hiszpanem w drugiej dziesiątce znaleźli się m. in. kierowcy Williamsa czy Haasa. Szczególnie rozczarowujący na papierze był występ kierowców Astona Martina – Lance Stroll i Fernando Alonso zajęli odpowiednio 18. i 20. miejsce.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31,1°C
Temperatura powietrza: 23,7°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca