F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio De La Ciudad De México 202329 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Charles Leclerc sensacyjnie zdobył pole position do wyścigu o Grand Prix Meksyku. Drugi ustawi się Carlos Sainz, natomiast trzeci Max Verstappen.

Q1
Kwalifikacje w Meksyku rozpoczął Kevin Magnussen, który jako pierwszy opuścił aleję serwisową. Do Duńczyka należał również pierwszy czas tej sesji – 1:19,730. Wkrótce jednak na torze zameldowała się czołówka i w tabeli mogliśmy ujrzeć najbardziej konkurencyjne rezultaty.

Po pierwszej turze przejazdów najlepszym wynikiem legitymował się Max Verstappen, który okrążył tor imienia braci Rodriguez w 1:18,099. Drugi był jego partner Sergio Perez (+0,454), natomiast trzeci Lewis Hamilton na pośrednim zestawie (+0,578).

Na finiszu poprawę rezultatów utrudnił Fernando Alonso, który obrócił się na wyjściu z trzeciego zakrętu i wymusił wywieszenie żółtych flag. Z kolei uwagę sędziów zwrócił uwagę incydent z alei serwisowej, gdzie powstała gigantyczna kolejka po zablokowaniu wyjazdu przez Maksa Verstappena. Holender po zakończeniu sesji będzie musiał złożyć wyjaśnienia i niewykluczone, że otrzyma karę.

Trzykrotny czempion mimo to pozostał na czele zestawienia z dotychczasowym rezultatem. Q1 w czołowej piątce zakończyli odpowiednio za liderem Oscar Piastri (+0,142), Daniel Ricciardo (+0,242), Charles Leclerc (+0,302) oraz Valtteri Bottas (+0,330).

Na pierwszym segmencie udział w kwalifikacjach zakończyli szesnasty Esteban Ocon, siedemnasty Kevin Magnussen, osiemnasty Lance Stroll, sensacyjnie dziewiętnasty Lando Norris oraz dwudziesty Logan Sargeant.

Q2
Na półmetku Q2 na czele tabeli pozostał Max Verstappen, który tym razem podniósł poprzeczkę do 1:17,625. Drugi był Oscar Piastri (+0,249), natomiast trzeci Daniel Ricciardo (+0,391). Z kolei uszkodzenia w samochodzie zgłaszała największa sensacja z sesji treningowych – Alexander Albon. Tajlandczyk, który mocno przytarł podłogą o krawężnik w Q1, nie był w stanie poprawić swojego rezultatu z pierwszego segmentu i plasował się w poza czołową dziesiątką.

Podczas ostatnich prób na torze zabrakło Verstappena, co wykorzystał Hamilton do wbicia się na pierwsze miejsce z wynikiem 1:17,571. Na drugie miejsce spadł kierowca Red Bulla (+0,054), trzeci był Russell (+0,102), czwarty Ricciardo (+0,135), a piąty Piastri (+0,303).

Do finałowego etapu kwalifikacji nie zdołali awansować jedenasty Pierre Gasly, dwunasty Nico Hulkenberg, trzynasty Fernando Alonso, czternasty Alexander Albon i piętnasty Yuki Tsunoda, który wykonał zaledwie jeden przejazd chcąc oszczędzić opony na start do wyścigu z końca stawki w związku z karą.

Q3
Po inauguracyjnej serii przejazdów Ferrari sensacyjnie dysponowało prowizoryczną pierwszą linią. Z najlepszym czasem legitymował się Charles Leclerc – 1:17,166, natomiast drugi zaledwie 0,067 sekundy z tyłu był Carlos Sainz. Trzeci ze stratą jednej dziesiątej był Max Verstappen, który poprosił inżyniera o zweryfikowanie stanu przedniej partii Red Bulla RB19.

Na ostatnich próbach nikt z czołówki nie był w stanie poprawić swoich rezultatów i najlepsza trójka pozostała bez zmian z Charlesem Leclerkiem na pole position. Drugi ruszy Sainz, trzeci Verstappen, a z czwartego pola sensacyjnie Daniel Ricciardo przed piątym Sergio Perezem. Szósty był Lewis Hamilton, siódmy Oscar Piastri, ósmy George Russell, dziewiąty Valtteri Bottas, a dziesiąty Guanyu Zhou.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,8 km/h
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca