F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 202319 marca
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,511 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,734 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,659 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2022
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:29,617--18
2.11Sergio PerezRed Bull RB191:30,1000,4830,48320
3.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:30,3150,6980,21522
4.18Lance StrollAston Martin AMR231:30,5770,9600,26220
5.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:30,7711,1540,19426
6.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:30,7871,1700,01626
7.55Carlos SainzFerrari SF-231:30,9241,3070,13723
8.10Pierre GaslyAlpine A5231:30,9491,3320,02524
9.23Alexander Albon Williams FW451:31,0301,4130,08123
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:31,1101,4930,08025
11.16Charles LeclercFerrari SF-231:31,1181,5010,00826
12.31Esteban OconAlpine A5231:31,1811,5640,06322
13.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:31,4501,8330,26929
14.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:31,4911,8740,04124
15.27Nico HulkenbergHaas VF-231:31,5521,9350,06122
16.20Kevin MagnussenHaas VF-231:31,5661,9490,01423
17.2Logan Sargeant Williams FW451:31,9222,3050,35626
18.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:31,9702,3530,04825
19.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:31,9862,3690,01622
20.4Lando NorrisMcLaren MCL601:32,1492,5320,16321
107% najlepszego czasu: 1:35,890


Po pierwszym weekendzie sezonu 2023 największą obawą kibiców była przewaga Red Bulla. Tor w Arabii Saudyjskiej to jednak zupełnie inny obiekt i tutaj powinniśmy poznać odpowiedź, czy konstrukcja z Milton Keynes naprawdę dominuje w każdych warunkach.

Podobnie jak w Bahrajnie wyścig w Dżuddzie odbędzie się wieczorową porą, stąd pierwszy trening nie należał do zbyt miarodajnych. Mimo to na torze tuż po zapaleniu zielonego światła pojawiło się całkiem sporo kierowców. Musimy pamiętać, iż w rękach zespołów ciągle znajdują się nowe konstrukcje. Każdy czas na torze jest przez to wartościowy. W użyciu były opony pośrednie i twarde. Z tego schematu wyłamali się Perez i Alonso, ale co ciekawe lepszy czas uzyskał Hamilton na twardym ogumieniu. Pozostała dwójka dopiero po kilku mierzonych okrążeniach wyprzedziła Anglika.

Pierwsza połowa treningu toczyła się w dwóch światach. Kierowcy Red Bulla i Fernando Alonso podróżowali na miękkich oponach i okupowali czoło tabeli. Za nimi trwały przetasowania między kierowcami na żółtych i białych oponach. W pierwszej grupie prowadził Verstappen, tuż przed Alonso. W drugiej najszybszy był Gasly przed kolegą z zespołu – Oconem. Ci ciekawe, miękkie opony zapewniały dobre osiągi nawet na kolejnych mierzonych kółkach.

Gdy już cała stawka założyła miękkie ogumienie, za Red Bullem uplasował się Mercedes. Dalej meldowało się Ferrari, rozdzielone Williamsem w rękach Alexa Albona. Stajnia z Grove prezentowała dziś bardzo mocne tempo.

Do końca sesji kierowcy eksperymentowali z różnymi mieszankami ogumienia, jednak nie zmieniło to tabeli w jej górnych rejonach (poza Strollem, który wskoczył na czwarte miejsce). Stawka jednak ponownie były dość wyrównana i zdecydowanie możemy już zapowiedzieć niezwykle ciekawe kwalifikacje. Co do realnego tempa w Arabii Saudyjskiej musimy poczekać do wieczora. Póki co Red Bull wygląda naprawdę mocno, ale Fernando Alonso nie zamierza ułatwiać życia mistrzowskiej ekipie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca