F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Rolex Grande Prêmio De São Paulo 20235 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

W dzisiejszym Grand Prix emocje weszły na wysoki poziom jeszcze przed startem. W samochodzie Charlesa Leclerca doszło do awarii na okrążeniu rozgrzewkowym, przez co samochód pojechał w bandy, a Monakijczykowi nie było dane ruszyć z pól startowych.

Atomowy start Norrisa
Na starcie nie było spokojniej, na czele Lando Norris wystrzelił jak strzała z łuku Legolasa i w pierwszym zakręcie przeszedł na drugą pozycję, za Maxa Verstappena. Za nim z słabego startu Aston Martinów skorzystał Hamilton, przechodząc na trzecie miejsce. Dalej w stawce doszło do chaosu, gdy Magnussen zjechał za blisko Hulkenberga, a ten uderzył w Alexa Albona, który rykoszetem zgarnął również Duńczyka. Williams i Haas wylądowali w bandzie, uszkadzając ją.

Na torze od razu pojawił się samochód bezpieczeństwa, a dwa okrążenia później czerwona flaga. W zamieszaniu ucierpiał również Piastri, który zjechał do garażu, ale czerwona flaga przywróciła jego nadzieje na dalszą jazdę, gdyż McLaren mógł przystąpić do naprawy. Po kilkunastu minutach sędziowie ogłosili ponowy start zatrzymany.

Spokojniejszy restart
Drugi start Norrisa nie był tak błyskotliwy, ale wystarczył na utrzymanie za sobą Hamiltona. Dla Mercedesa były to jedne z ostatnich pomyślnych okrążeń, gdyż później tempo było coraz słabsze. Norris za to próbował uczynić wyścig ciekawym i podczas jednego z ataków brakowało połowy długości samochodu, by sprawić niespodziankę i zmienić Verstappena na pozycji lidera. Holender jednak utrzymał nerwy na wodzy i od tego momentu był już niezagrożony.

Chwilę później Hamiltona zaatakował Alonso, z powodzeniem. Dla Hiszpana był to początek walki o podium, przez chwilę próbował trzymać tempo Norrisa, ale okazało się, że Aston Martin musi dziś się oglądać za siebie, szczególnie na postępy Pereza.

Kłopoty Mercedesa
Pierwsze postoje przyniosły kilka podcięć, w tym Hamilton wyjechał przed Perezem, ale Srebrnym Strzałom nie dało to wiele radości. Meksykanin szybko uporał się z Anglikiem i pognał przed siebie. Do Russella za to zaczęli dobierać się inni zawodnicy i dla młodszego zawodnika Mercedesa był to początek końca, który nastąpił na 58. okrążeniu, gdy zespół polecił zjazd do garażu.

Po pierwszych postojach na czele Verstappen prowadził z przewagą pięciu sekund, którą do drugiego postoju powiększył do siedmiu. McLaren próbował przedłużyć drugi przejazd, licząc na neutralizację, ale ta nie nadeszła. Norris po drugim postoju zredukował stratę do ośmiu sekund, ale dalej nie był nawet blisko wygranej. Kolejne podium młodego Anglika na pewno cieszy zespół, ale Norris na pewno liczył na więcej.

Alonso pokazuje klasę
Ozdobą wyścigu była walka Alonso z Perezem. Meksykanin szybko dochodził Hiszpana i wydawało się, że walka będzie bezproblemowa dla Red Bulla, ale Alonso nie zamierzał odpuścić. Kierowca Aston Martina długo trzymał rywala za plecami, jednak Perez długo ładował baterię, by na dwa okrążenia do mety przypuścić ostateczny atak. Szarża się powiodła i wydawało się, że to Meksykanin zawita na podium, ale dwukrotny mistrz świata pokazał kunszt na przedostatnim okrążeniu. Niesamowity atak dał mu awans na trzecie miejsce. Perez ponownie próbował zaatakować już na ostatniej prostej i niemal się to udało, ale do podium zabrakło 0,053 sekundy.

Pomimo oczywistego zwycięzcy w dzisiejszym Grand Prix mieliśmy do czynienia z wieloma pięknymi manewrami. Tor Interlagos co roku zapewnia dobry spektakl. Nie inaczej było tym razem. Następny wyścig czeka nas w zupełnie innych okolicznościach, gdyż Las Vegas zdecydowanie nie należy do klasycznych obiektów kochanych przez fanów Formuły 1. Mimo wszystko zapraszamy do wspólnego śledzenia końcówki sezonu!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 7.2 km/h
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca