F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
  • Sesja treningowa 1
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Rolex Grande Prêmio De São Paulo 20235 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari SF-231:11,732--30
2.16Charles LeclercFerrari SF-231:11,8400,1080,10832
3.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:11,8650,1330,02531
4.27Nico HulkenbergHaas VF-231:11,9280,1960,06319
5.23Alexander Albon Williams FW451:12,0440,3120,11628
6.18Lance StrollAston Martin AMR231:12,1360,4040,09226
7.10Pierre GaslyAlpine A5231:12,1840,4520,04831
8.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:12,4810,7490,29727
9.2Logan Sargeant Williams FW451:12,5790,8470,09830
10.20Kevin MagnussenHaas VF-231:12,5920,8600,01324
11.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:12,6150,8830,02328
12.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:12,6380,9060,02330
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:12,7140,9820,07629
14.3Daniel RicciardoAlphaTauri AT041:12,7781,0460,06427
15.31Esteban OconAlpine A5231:12,7791,0470,00130
16.1Max VerstappenRed Bull RB191:12,7931,0610,01430
17.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:13,0121,2800,21931
18.11Sergio PerezRed Bull RB191:13,0561,3240,04431
19.4Lando NorrisMcLaren MCL601:13,6291,8970,57325
20.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:13,8382,1060,20928
107% najlepszego czasu: 1:16,753

Embed from Getty Images
Każdy weekend, który zawiera sprint wymaga od zespołów innego programu przygotowań. Pierwsze co wypada z harmonogramu to testy aerodynamiki, które tak popularne były chociażby w Meksyku. Gdy do dyspozycji jest tylko jeden trening, testy sprzętu muszą poczekać na inny weekend Grand Prix.

Początek treningu dał niesamowitą jednomyślność pod kątem wyboru opon, wszyscy zawodnicy wyjechali na twardym ogumieniu i jak można się było spodziewać najszybszy był Red Bull, ale mocne tempo prezentował również Alonso. Dalej mieliśmy typową dla końca tego sezonu mieszankę Ferrari, Mercedesa i McLarena.

Na pośrednie opony w połowie sesji przeszli Tsunoda i Russell. Jednemu i drugiemu udało się na chwilę zawitać na czele stawki, jednak progres toru był tak duży, że kierowcy na kolejny mierzonych okrążeniach tasowali się na pierwszych miejscach tabeli.

Pierwsze przejazdy na miękkich oponach zaliczył Haas, ale ani nie udało im się przebić czasu Russella, ani reszta stawki nie poszła szybko w ich ślady. Zawodnicy dość długo pozostawali na twardym ogumieniu. Wydawało się, że Russella na pierwszym miejscu zmienią oba McLareny, jednak obaj zawodnicy nie dokończyli swoich szybkich okrążeń i zjechali do garażu, nie notując poprawy czasu.

Ostatecznie Sainzowi udało się na kilka minut przed końcem treningu zawitać na czele stawki. Hiszpan wykręcił czas 1:11,732. Leclerc był wolniejszy o 0,1 sekundy. Inni zawodnicy nie zdecydowali się zużyć miękkiego kompletu opon, więc by poznać dokładne tempo musimy poczekać do kwalifikacji, które odbędą się już za kilka godzin.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 10,4 km/h
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca