F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 202326 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,281 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 306,183 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:22,109 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:26,103 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,320 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2022
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:26,072--26
2.34Felipe DrugovichAston Martin AMR231:26,3600,2880,28826
3.3Daniel RicciardoAlphaTauri AT041:26,4330,3610,07326
4.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:26,4530,3810,02021
5.18Lance StrollAston Martin AMR231:26,6310,5590,17821
6.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:26,6650,5930,03425
7.55Carlos SainzFerrari SF-231:26,6760,6040,01124
8.39Robert SzwarcmanFerrari SF-231:26,7030,6310,02725
9.10Pierre GaslyAlpine A5231:26,7200,6480,01726
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:26,7250,6530,00527
11.2Logan Sargeant Williams FW451:26,7420,6700,01727
12.42Frederik VestiMercedes F1 W14 E Performance1:26,8150,7430,07327
13.61Jack DoohanAlpine A5231:26,8650,7930,05023
14.8Theo PourchaireAlfa Romeo C431:27,0931,0210,22820
15.29Patricio O'WardMcLaren MCL601:27,1141,0420,02123
16.36Jake DennisRed Bull RB191:27,2081,1360,09424
17.37Isack HadjarRed Bull RB191:27,2441,1720,03620
18.45Zak O'Sullivan Williams FW451:27,4601,3880,21628
19.20Kevin MagnussenHaas VF-231:27,4621,3900,00226
20.50Oliver BearmanHaas VF-231:27,5691,4970,10724
107% najlepszego czasu: 1:32,097

Embed from Getty Images

George Russell ustanowił najlepszy rezultat w pierwszym treningu Formuły 1 przed wieńczącym sezon Grand Prix Abu Zabi.

W celu wypełnienia zapisów regulaminu, w zajęciach wzięło udział aż dziesięciu juniorów: Pato O'Ward (McLaren), Felipe Drugovich (Aston Martin), Jake Dennis i Isack Hadjar (Red Bull), Robert Szwarcman (Ferrari), Frederik Vesti (Mercedes), Zak O'Sullivan (Williams), Ollie Bearman (Haas), Jack Doohan (Alpine) oraz Theo Pourchaire (Alfa Romeo).

Pierwszym, który opuścił aleję serwisową był Dennis, który korzystał z bolidu Maxa Verstappena. Wkrótce dołączyli do niego także Hadjar, O'Ward oraz Lance Stroll. Kanadyjczyk ustanowił czas 1:31,035s.

Po pięciu minutach na czele klasyfikacji znajdował się już jednak George Russell z wynikiem 1:27,673s. Z kolei wspomniany wcześniej Dennis musiał przerwać swój przejazd ze względu na obluzowany kask.

Drugovich oraz O'Ward wykorzystywali trening w celu zebrania danych aerodynamicznych. W Astonie aparatura była zamontowana w okolicach przedniej osi, z kolei w McLarenie znajdowała się za tylnymi kołami.

Po piętnastu minutach najlepszy czas należał do Russella, który mimo przyzwoitego tempa (1:26,963s na pośredniej mieszance), narzekał na prowadzenie się bolidu Mercedesa w wolnych zakrętach. Bez ani jednego pomiarowego kółka pozostawali Drugovich, Piastri, Bottas, Pourchaire oraz Doohan.

Najszybszym spośród juniorów był O'Sullivan, przy którego nazwisku widniał wynik 1:28,492s. Dawał on Brytyjczykowi siódme miejsce, pomiędzy Pierre'm Gasly'm i Vestim.

Pourchaire zgłosił zespołowi silne dobijanie podłogi do toru podczas pokonywania zakrętów numer dwa i trzy, co o mały włos nie doprowadziło do utraty kontroli nad bolidem. Wkrótce ostrzeżenie przed podobnym problemem otrzymał Piastri.

Blisko połowy sesji, przed ostatnim zakrętem doszło do incydentu z udziałem Logana Sargeanta oraz Doohana. Kierowca Williamsa przygotowywał się do rozpoczęcia pomiarowego okrążenia i nie dostrzegł nadjeżdżającego z wysoką prędkością juniora Alpine. Chcąc zjechać na wewnętrzną stronę toru, Amerykanin skręcił w prawo, tuz przed Doohanem. Przypadek ten zostanie dokładnie zbadany przez sędziów po zakończeniu sesji.

Na dwadzieścia minut przed zakończeniem FP1, czołówka tabeli wyglądała następująco: pierwsze miejsce utrzymywał Russell (1:26,072s) a na kolejnych pozycjach plasowali się Gasly, Vesti (+0,8s), Yuki Tsunoda i Sargeant. Tuż za TOP5 znajdowali się reprezentanci McLarena – Piastri przed O'Wardem. Czołową dziesiątkę uzupełniali Stroll, Daniel Ricciardo i Drugovich.

Trening przebiegał bez żadnych problemów – nie pojawiły się dłuższe okresy z żółtymi flagami ani incydenty, które w znaczący sposób wpłynęłyby na realizację programów. Ryzyko stwarzał ostatni zakręt, w którym ze względu na podmuchy wiatru kilku kierowców było bardzo blisko utraty panowania nad kierownicą. Wszyscy wyszli z opresji obronną ręką.

Uwagę w padoku wzbudziła nowa wersja podłogi AlphaTauri. Reporter telewizji Sky – Ted Kravitz, był zszokowany skalą zmian, biorąc pod uwagę ostatni weekend sezonu. Team z Faenzy wyraźnie robił wszystko, aby na końcowej prostej mistrzostw spróbować wyprzedzić Williamsa i zdobyć siódmą lokatę w tabeli konstruktorów.

Russell utrzymał pierwsze miejsce, ale za jego plecami niespodziewanie znaleźli się Drugovich oraz Ricciardo. Kolejne dwa miejsca wywalczyli Bottas i Stroll. Dalej ujrzeć można było Piastriego oraz Sainza, który dysponował nieznaczną przewagą nad kolegą z ekipy – Szwarcmanem. W dziesiątce – oraz 0,7s do lidera – zmieścili się także Gasly i Tsunoda.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 42°C
Prędkość wiatru: 7,9 km/h
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca