F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 20232 kwietnia
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:17,868 - Charles Leclerc (Ferrari), 2022
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,260 - Charles Leclerc (Ferrari), 2022
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:17,565--24
2.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:17,7270,1620,16226
3.31Esteban OconAlpine A5231:17,9380,3730,21123
4.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:17,9550,3900,01723
5.10Pierre GaslyAlpine A5231:18,0940,5290,13923
6.11Sergio PerezRed Bull RB191:18,1230,5580,02918
7.55Carlos SainzFerrari SF-231:18,1270,5620,00429
8.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:18,1380,5730,01125
9.18Lance StrollAston Martin AMR231:18,1980,6330,06022
10.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:18,3300,7650,13220
11.27Nico HulkenbergHaas VF-231:18,4100,8450,08024
12.23Alexander Albon Williams FW451:18,5530,9880,14321
13.16Charles LeclercFerrari SF-231:18,6911,1260,13828
14.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:18,7131,1480,02221
15.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:18,8091,2440,09624
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:18,9011,3360,09222
17.2Logan Sargeant Williams FW451:18,9471,3820,04620
18.20Kevin MagnussenHaas VF-231:19,0561,4910,10926
19.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:19,0921,5270,03623
20.4Lando NorrisMcLaren MCL601:19,1461,5810,05412
107% najlepszego czasu: 1:22,995

Embed from Getty Images

Max Verstappen był najszybszy w ostatniej sesji przed kwalifikacjami do Grand Prix Australii. Holender uzyskał lepszy wynik od Fernando Alonso i Estebana Ocona.

Kierowcy szybko wyjechali na tor, a przodował im w tym duet Aston Martina. Wczorajszy późny deszcz ustał, jednak ciemne chmury groźnie wisiały nad torem Albert Park. Pierwszy czas na początku sesji padł łupem Leclerca. Za nim był Verstappen oraz oba Astony.

George Russell musiał przerwać swoje szybkie okrążenie po tym, jak natrafił na wolno jadącego Lance'a Strolla. Jego zespołowy kolega, Alonso poprawił czas Leclerca. W międzyczasie jednak na czoło klasyfikacji wskoczył Carlos Sainz. Po 15 minutach na torze nie było jedynie Sergio Pereza. Bohater lokalnej publiczności, Oscar Piastri po kwadransie był piętnasty.

Gdy Perez w końcu wyjechał na tor, jego szybkie okrążenie zepsuł Nico Hulkenberg, który kompletnie zlekceważył szybko jadącego kierowcę Red Bulla. W połowie treningu na torze chwilowo powiała żółta flaga po wyjeździe z toru w wykonaniu Kevina Magnussena. Po chwili sesja została nagle zatrzymana ze względu na rozrzucone części na wjeździe do jedenastego zakrętu. Winowajcą okazał się Nyck de Vries, z którego bolidu odpadła kawałek osłony silnika.

Po wznowieniu sesji, do pracy zabrał się Perez, który w dalszym ciągu nie ustanowił szybkiego okrążenia. Meksykanin popełnił jednak błąd w trzecim zakręcie i wypadł z toru. Kilka minut później Perez ponownie nie zapanował nad bolidem. Na 15 minut przed końcem Meksykanin w dalszym ciągu był ostatni.

W większych tarapatach był jednak Lando Norris. Problemy ze sprzęgłem sprawiły, że kierowca McLarena nie wyjechał na tor na ostatnie przejazdy. Zhou Gyanyu obrócił się w pierwszym zakręcie i delikatnie dotknął bariery. Chińczyk zdołał powrócić do rywalizacji. Kilka chwil później de Vries zgłosił delikatne opady deszczu. W końcówce sesji Verstappen i Alonso ustanowili dwa najszybsze czasy.

Problemy z GPSem, które pojawiły się w pierwszym treningu ponownie chwilowo dały się we znaki, przez co kierowcy otrzymali wiadomość o żółtej fladze w pierwszym sektorze. Na swoim trzecim szybkim przejeździe Perez po raz trzeci wypadł z toru! Tym razem Meksykanin nie zmieścił się w przedostatnim zakręcie.

W końcówce sesji deszcze przybrał na intensywności. Verstappen był najszybszy przed Alonso. Bardzo dobrą sesję zaliczył duet Alpine. Ocon był trzeci, Gasly piąty. Duet brytyjsko-francuskiego zespołu rozdzielił Russell. Szósty był Perez po bardzo problematycznej sesji, który w ostatnich minutach po raz czwarty zaliczył pobocze! Siódmy był Sainz przed Hamiltonem, Strollem i Zhou.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 14°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2.8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Mokro


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca