F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 202330 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Charles Leclerc odnotował najlepszy czas podczas kwalifikacji do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Azerbejdżanu, pokonując Maxa Verstappena i Sergio Pereza.

Q1
Q1 wszyscy kierowcy rozpoczęli na miękkich oponach. Jedynym, który zwlekał z wyjazdem na tor był Nyck de Vries, który po upływie kilku minut doprowadził do pierwszej przerwy. Holender rozbił swój bolid w trzecim zakręcie po zblokowaniu kół na dohamowaniu.

Tym samym na dziesięć minut przed końcem Q1, na czele plasował się Verstappen, za którym ujrzeć można było Leclerca, Alonso, Norrisa i Hamiltona. Do garażu w kiepskim nastroju zjeżdżał Magnussen, który zgłaszał kolejne problemy z pracą silnika.

Kwalifikacje zostały wznowione po około 20 minutach, ale chwilę później nad ulicami Baku ponownie wywieszono czerwone flagi. Tym razem winnym okazał się Gasly, który zahaczył prawym tylnym kołem o barierę w trzecim zakręcie, uszkadzając zawieszenie. Inny incydent miał miejsce w pierwszym zakręcie, gdzie Sainz obrócił swój bolid na wyjeździe.

Decydującą część bloku w strefie zagrożenia rozpoczynali Ocon, Tsunoda, Gasly, de Vries oraz Sainz, który wciąż nie miał na koncie pomiarowego okrążenia. Magnussen otrzymał kategoryczne polecenie zjazdu do boksów ze względu na powtórkę problemów z pompą paliwa: „Nie możemy ryzykować Kev” – podkreślił inżynier.

Na pierwszym miejscu Q1 zakończył Leclerc, za którym uplasowali się Verstappen, Alonso, Perez, Russell, Hamilton oraz Norris. Uwagę przykuwały mocne wyniki Williamsa: Albon był ósmy a Sargeant – jedenasty. Do dalszej rywalizacji nie przeszli Zhou, Hulkenberg, Magnussen oraz pechowi Gasly i de Vries.

Q2
Początkowo najlepszym wynikiem mógł pochwalić się Alonso (1:41.400s), jednak wkrótce Hiszpan spadł na P2, za Pereza, który podniósł poprzeczkę z rezultatem 1:41,131s. 0,062s do Meksykanina tracił Verstappen a 0,085s – Leclerc. Pomiarowej próby nie ukończył Sainz, który poinformował Ferrari o problemach z oponami i zjechał do garażu. Z wyjazdem z garażu zwlekał Norris, który rozpoczął przejazd 7 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę.

Podczas drugiej próby Sainz odzyskał względnie konkurencyjne tempo i przesunął się na piątą lokatę, pomiędzy Alonso i Strolla. Napięcie panowało w Mercedesie – Hamilton i Russell okupowali ósme i dziewiąte miejsce, mając za sobą Albona. Sainz z kolei zblokował koła hamując do T3, ale szczęśliwie skorzystał ze strefy wyjazdowej.

Leclerc kończył Q2 w alei serwisowej, co wykorzystał Verstappen, który zepchnął Monakijczyka z P1, ustanawiając czas 1:40,882s. Czołową piątkę dopełniły nazwiska Pereza, Sainza i Alonso. Zaskoczeniem okazał się brak awansu do Q3 Russella, który musiał zadowolić się jedenastą pozycją. Za Brytyjczykiem walkę zakończyli Ocon, Albon, Bottas i Sargeant. Pozytywnie zaskoczył za to McLaren: Norris był szósty a Piastri dziewiąty.

Q3
Max Verstappen i Charles Leclerc szli łeb w łeb – to powiedzenie było zupełnie zasadne, gdyż po pierwszych przejazdach obaj kierowcy mieli na koncie dokładnie takie same czasy. P1 należało jednak do Holendra, który jako pierwszy ukończył szybkie kółko. Kolejni w tabeli byli tym razem Perez, Sainz oraz Hamilton, próbujący zatrzeć złe wrażenie po nieudanym Q2.

Na jedną próbę postawili Stroll i Piastri, przed którymi plasowali się Norris, Tsunoda i Alonso. Dwukrotny mistrz świata mógł odczuwać spory niedosyt, tracąc do poziomu pole position ponad 1,6s.

Leclerc znakomicie odpowiedział na wynik Verstappena, poprawiając swój osobisty rekord na 1:40,203s. Verstappen i Perez wspinali się na wyżyny swoich możliwości, jednak ich starania wystarczyły na drugie i trzecie miejsce. Dalej sklasyfikowani zostali Sainz i Hamilton, który utrzymał P5.

Na dalszych pozycjach swe bolidy ustawią w niedziele Alonso, Norris, Tsunoda, Stroll i Piastri.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 83%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca