F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Miami.
Crypto.com Miami Grand Prix 20237 maja
Miami International Autodrome
Długość toru: 5,410 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,370 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,796 - Charles Leclerc (Ferrari), 2022
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,361 - Max Verstappen (Red Bull), 2022
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,989 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2022
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Pomimo startu z dziewiątej pozycji, Max Verstappen wykorzystał swoją strategię i wygrał Grand Prix Miami. Holender przechytrzył Sergio Pereza i przodował w czwartym dublecie Red Bulla w sezonie. Podium uzupełnił Fernando Alonso.

Pewny start Pereza, kolizja z tyłu stawki
Sergio Perez dobrze wystartował z pole position i od razu obronił się przed Fernando Alonso. Z tyłu stawki doszło do kontaktu między Norrisem i de Vriesem — Holender kompletnie zepsuł hamowanie i wjechał w tył bolidu McLarena. Obaj kierowcy wrócili na tor na ostatnich miejscach. Pomimo tego, pierwsze okrążenie przebiegło stosunkowo spokojnie. Perez prowadził przed Alonso, Sainzem, Gaslym, Russelem i Leclerciem. Siódmy był Magnussen, który stracił trzy pozycje, a za nim Bottas bronił się przed Verstappenem.

Na drugim okrążeniu Verstappen wyprzedził Bottasa i wskoczył na ósmą pozycję. Tymczasem do swoich mechaników zjechał Logan Sargeant, który uszkodził przednie skrzydło. Na trzecim kółku Leclerc zaspał i stracił szóstą pozycję na rzecz Magnussena. Monakijczyk zrewanżował się jednak pod koniec długiej prostej. Mimo tego Leclerc stracił na wyjściu na prostą startową, został ponownie wyprzedzony przez Magnussena... i Verstappena, który wykorzystał zamieszanie i awansował na szóstą lokatę.

Szturm Verstappena przez stawkę
Wyścig zapowiadał się niebywale ciekawie z punktu widzenia strategii. Stawka podzieliła się w wyborze startowego ogumienia. Podczas gdy kierowcy z przodu korzystali z pośrednich opon, Verstappen oraz zawodnicy ze środka stawki wybrali opony twarde. Drugi Alonso zakomunikował na ósmym kółku chęć jak najszybszego pozbycia się swoich żółtych opon Pirelli.

Na ósmym okrążeniu Verstappen wyprzedził Russella, a na kolejnym — Gasly'ego. Po zaledwie kilku kółkach mistrz świata był już czwarty. Gasly pogubił się.po ataku Holendra i stracił kolejne oczko na rzecz Russella. Verstappen był zdecydowanie najszybszy na swoich twardych oponach.

Na trzynastym kółku Leclerc ponownie zaatakował Magnussena. Duńczyk jednak po raz kolejny z powodzeniem zrewanżował się i powrócił na siódmą lokatę. Tymczasem Verstappen poradził sobie z Sainzem i już tylko Alonso dzielił kierowców Red Bulla. Jego opór nie trwał jednak długo — na piętnastym okrążeniu Verstappen miał przed sobą już tylko Pereza.

Dwa Red Bulle na dwóch różnych strategiach
Pierwszym kierowcą z czołówki, który zjechał na zmianę opon był Magnussen. Duńczyk dokonał tego na szesnastym kółku. Po chwili u mechaników pojawili się Russell, Leclerc i Gasly. Tym samym Magnussen zdołał obronić się przed ewentualnym nadcięciem ze strony Leclerca. Na dziewiętnastym kółku swoje opony zmienił Carlos Sainz. Hiszpan wyjechał na tor za Hamiltonem, na siódmej pozycji. Po chwili jednak Sainz był już szósty, po skutecznym ataku na Brytyjczyka w pierwszym zakręcie.

Na 21. okrążeniu Sergio Perez zjechał na swój pitstop. Meksykanin mógł być wdzięczny swoim mechanikom za szybką zmianę opon, po której powrócił do rywalizacji na czwartej pozycji. Ta zamieniła się w trzecią po błyskawicznym uporaniu się z Oconem. Tymczasem Carlos Sainz otrzymał pięciosekundową karę za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.

Verstappen w dalszym ciągu prowadził, ale Holender miał jeszcze przed sobą obowiązkowy pit stop. Perez awansował na drugie miejsce po postoju Alonso. Hiszpan spadł za Sainza, lecz po chwili Alonso wyprzedził swojego rodaka. Obaj kierowcy wkrótce wyprzedzili Ocona, który nadal jechał na twardych oponach. Na 33. okrążeniu Hamilton przepuścił Russella, który odzyskiwał miejsce za miejscem po swoim pit stopie. Tymczasem Sainz popełnił kolejny błąd i spadł za Ocona. Po chwili Hiszpan powrócił jednak przed Francuza.

Przetasowania z przodu stawki, kolejny dublet Red Bulla
Na 38. okrążeniu Leclerc w końcu wyprzedził Magnussena i awansował na dziewiątą lokatę. Do mechaników zjechał tymczasem Hamilton, spadając na trzynaste miejsce. Jego zespołowy partner prezentował bardzo dobre tempo — Russell wyprzedził Sainza i wskoczył na czwarte miejsce.

Do alei serwisowej powoli zjeżdzali ostatni kierowcy. Ocon po swoim pitstopie spadł za Hamiltona i był dziesiąty. Jedynym kierowcą w czołówce, który nie zmienił opon był Verstappen. Holender jednak w dalszym ciągu utrzymywał świetne tempo i oddalał się od swojego zespołowego kolegi. Verstappen zjechał na zmianę opon na jedenaście okrążeń przed końcem wyścigu. Perez powrócił na prowadzenie, lecz miał niecałe dwie sekundy przewagi nad Holendrem.

Na 47. okrążeniu opony Pereza były już w bardzo złym stanie. Verstappen po ładnej walce powrócił na prowadzenie i zaczął odjeżdżać zespołowemu koledze. Holender spokojnie dowiózł prowadzenie do mety i wygrał trzeci wyścig w sezonie. Perez dojechał na drugim miejscu, uzupełniając czwarty w tym roku dublet Red Bulla. Trzeci był Alonso, a za nim Russell i Sainz. Szósty był Hamilton, który w końcówce wyprzedził Leclerca. Czołową dziesiątkę uzupełnili Gasly, Ocon i Magnussen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca