F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Miami.
Crypto.com Miami Grand Prix 20237 maja
Miami International Autodrome
Długość toru: 5,410 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,370 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,796 - Charles Leclerc (Ferrari), 2022
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,361 - Max Verstappen (Red Bull), 2022
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,989 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2022
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:30,125--18
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:30,3370,2120,21225
3.16Charles LeclercFerrari SF-231:30,4490,3240,11223
4.1Max VerstappenRed Bull RB191:30,5490,4240,10022
5.55Carlos SainzFerrari SF-231:30,7240,5990,17523
6.10Pierre GaslyAlpine A5231:31,1040,9790,38020
7.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:31,2311,1060,12724
8.18Lance StrollAston Martin AMR231:31,3371,2120,10624
9.27Nico HulkenbergHaas VF-231:31,3921,2670,05514
10.31Esteban OconAlpine A5231:31,5421,4170,15027
11.11Sergio PerezRed Bull RB191:31,5661,4410,02422
12.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:31,8101,6850,24424
13.20Kevin MagnussenHaas VF-231:31,8531,7280,04325
14.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:31,9021,7770,04924
15.23Alexander Albon Williams FW451:31,9031,7780,00125
16.4Lando NorrisMcLaren MCL601:31,9971,8720,09423
17.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:32,1342,0090,13722
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:32,1692,0440,03528
19.2Logan Sargeant Williams FW451:32,6192,4940,45027
20.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:34,6374,5122,01810
107% najlepszego czasu: 1:36,434

Embed from Getty Images

George Russell uzyskał najlepszy czas w pierwszym treningu przed Grand Prix Miami. Za kierowcą Mercedesa znaleźli się Lewis Hamilton i Charles Leclerc.

Trening standardowo rozpoczął się od serii okrążeń instalacyjnych. Niedługo po wyjeździe z garażu Russell poinformował zespół o silnych wibracjach swego Mercedesa i poprosił o zmianę ustawień.

Brytyjczyk zastrzegł, że mogą one potrwać nawet pół godziny, byleby tylko właściwości jezdne uległy poprawie: „Z tym co mam teraz, niczego się nie nauczę”. Okazało się, że wpływ na układ kierowniczy miał bliżej nieokreślony element rozwojowy, który okazał się zbyt ciężki, by pozwolić na komfortową jazdę.

Na początku zajęć kierowcy często wyjeżdżali poza tor w pierwszym zakręcie – przytrafiło się to nawet Maxowi Verstappenowi. Z kolei Logan Sargeant zgłaszał problemy z systemem HANS, który odpowiada za stabilizację głowy.

Nieco ponad dziesięć minut po rozpoczęciu sesji, Nyck de Vries obrócił bolid pokonując dwunasty zakręt, ale uniknął uderzenia o betonowe ściany. Po kwadransie najlepszy czas należał do Verstappena, za którym plasowali się Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Sergio Perez i Fernando Alonso.

O ile sam tor zyskał nową nawierzchnię, to warunki na nim pozostawały typowe dla ulicznych obiektów w pierwszym treningu – aleja serwisowa była zakurzona a przyczepność niezwykle niska, na co w komunikacji z inżynierem zwracał uwagę Verstappen.

Dynamiczna ewolucja sprawiła, że na półmetku FP1 dość niespodziewanym liderem był Nico Hulkenberg z Haasa, który jako jeden z pierwszych wyjechał na tor na miękkich oponach. Kolejne dwie pozycje zajmowali Verstappen i Kevin Magnussen.

Sytuacja ta nie utrzymała się jednak przesadnie długo, gdyż Verstappen poprawił osobisty rekord, uzyskując tym samym nieco lepszy czas niż wynik z z ubiegłorocznego pierwszego treningu na Miami Autodrome.

Tuż po tym sesja została wstrzymana ze względu na kraksę Hulkenberga, który stracił przyczepność na wyjściu z trzeciego zakrętu i uderzył w betonowe bariery. Po uprzątnięciu wraku Haasa VF-23, kierowcom pozostało 18 minut na realizację programu.

Verstappen natychmiast podkręcił tempo, schodząc do poziomu 1:30,5s. Chwilę poźniej postępów dokonał także Leclerc, jednak jego strata do lidera mistrzostw świata wynosiła ponad pół sekundy. Dość ciekawą taktykę stosował Mercedes – zarówno Russell jak i Hamilton mieli w swych bolidach pośrednie opony. To z kolei wpływało na ich miejsca w tabeli – odpowiednio szesnaste i siedemnaste.

Carlos Sainz z powodzeniem odpowiedział na wynik Leclerca i awansował na drugą pozycję, przy czym Verstappen nadal cieszył się solidną przewagą w granicach czterech dziesiątych sekundy.

W ostatnich minutach nad torem dwukrotnie powiewały żółte flagi – Pierre Gasly stracił panowanie nad kierownicą wpadając z wysoką prędkością w siódmy zakręt a Alex Albon wykonał niegroźny piruet w wirażu numer siedemnaście.

Kolejne szybkie okrążenie pozwoliło Leclercowi urwać kolejne części sekundym zbliżając się do Verstappena na 0.253s. Na czwartym miejscu, w bezpośrednim towarzystwie reprezentantów Scuderii, trening kończył Alonso. Piąte miejsce utrzymywał Hulkenberg.

Wszystko zmieniło się w ostatniej minucie – gdy do konstrukcji W13 założono miękkie opony, Russell i Hamilton zgotowali wielką niespodziankę i wskoczyli na dwie pierwsze pozycje. Trzeci wynik sesji odnotował ostatecznie Leclerc a TOP5 uzupełnili Verstappen i Sainz. Przed Alonso awansował z kolei Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 7,9 km/h
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca