F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Miami.
Crypto.com Miami Grand Prix 20237 maja
Miami International Autodrome
Długość toru: 5,410 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,370 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,796 - Charles Leclerc (Ferrari), 2022
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,361 - Max Verstappen (Red Bull), 2022
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,989 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2022
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:27,930--23
2.55Carlos SainzFerrari SF-231:28,3150,3850,38526
3.16Charles LeclercFerrari SF-231:28,3980,4680,08320
4.11Sergio PerezRed Bull RB191:28,4190,4890,02124
5.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:28,6600,7300,24125
6.4Lando NorrisMcLaren MCL601:28,7410,8110,08124
7.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:28,8580,9280,11723
8.18Lance StrollAston Martin AMR231:28,9301,0000,07223
9.31Esteban OconAlpine A5231:28,9371,0070,00725
10.23Alexander Albon Williams FW451:29,0461,1160,10926
11.10Pierre GaslyAlpine A5231:29,0981,1680,05222
12.20Kevin MagnussenHaas VF-231:29,1711,2410,07322
13.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:29,1811,2510,01027
14.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:29,1891,2590,00826
15.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:29,2161,2860,02721
16.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:29,3391,4090,12324
17.27Nico HulkenbergHaas VF-231:29,3931,4630,05422
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:29,6131,6830,22025
19.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:29,9281,9980,31525
20.2Logan Sargeant Williams FW451:30,0382,1080,11027
107% najlepszego czasu: 1:34,085

Weekend w Miami to powrót do klasycznego formatu weekendu. Dlatego też w piątek odbyć się miały dwa treningi. Zespoły otrzymały ponownie o wiele więcej czasu na przygotowania i zamierzały to w pełni wykorzystać.

Dlatego niemal od początku sesji na torze znajdowali się praktycznie wszyscy kierowcy. W użyciu były twarde i pośrednie opony, a na czele tasowali się kierowcy Ferrari i Red Bulla. Za nimi tradycyjnie czaił się Fernando Alonso. Podobnie jak w pierwszym treningu ewolucja toru była bardzo szybka i kierowcy poprawiali swoje wyniki z każdym okrążeniem. Po pierwszych przejazdach na czele meldował się Max Verstappen z czasem 1:29,380.

To jak wiele daje ewolucja toru i miękkie opony pokazał Lando Norris, który jako pierwszy założył najmiększą mieszankę Pirelli. Anglik wskoczył na pierwsze miejsce, pomimo faktu, że wcześniej nie potrafił przebić się do czołowej dziesiątki. Po kilku kolejnych minutach okazało się, że wynik Norrisa jest faktycznie bardzo mocny, również na tle rywali z miękkimi oponami. Dopiero Verstappen był w stanie pokonać kierowcę McLarena, wykręcając świetny wynik 1:28,255. Dopiero po kilku kolejnych mierzonych okrążeniach przed Norrisa wskoczyli kierowcy Ferrari, Perez i Alonso. Verstappen za to również się poprawił i zszedł do 1:27.930.

Kolejnym etapem treningu były tradycyjne przejazdy symulujące wyścig. Tłok na torze był spory, co często powodowało niewybredne komentarze kierowców. Gdy sytuacja na torze była stosunkowo spokojna, na dziesięć minut przed końcem treningu panowanie nad samochodem stracił Charles Leclerc, uderzając w bariery. Zniszczone Ferrari nie było w stanie kontynuować jazdy, więc zdecydowano się wywiesić czerwoną flagę.

Sesja została przywrócona na cztery minuty przed końcem i wielu kierowców postanowiło wykorzystać te kilka minut na ostatnie przejazdy. Nie zmieniły one układu w tabeli, ale dla inżynierów liczyły się każde dane zebrane na torze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 12,5 km/h
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca