F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Miami.
Crypto.com Miami Grand Prix 20237 maja
Miami International Autodrome
Długość toru: 5,410 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,370 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,796 - Charles Leclerc (Ferrari), 2022
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,361 - Max Verstappen (Red Bull), 2022
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,989 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2022
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Sergio Perez osiągnął najlepszy rezultat w decydującej części kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Miami, pokonując Fernando Alonso i Carlosa Sainza.

Q1
Nico Hulkenberg nie rozpoczął Q1 w najlepszym stylu, ocierając się o ścianę na wyjeździe z szesnastego zakrętu. W dobrym nastroju mógł być Sergio Perez, który przewodził tabeli z czasem 1:28,306s i przewagą jednej dziesiątej nad Maxem Verstappenem.

Pech trapił Lewisa Hamiltona, który musiał przerwać pomiarowe okrążenie po zahaczeniu przednim skrzydłem o bandę. Siedmiokrotny mistrz świata uszkodził element bolidu próbując uniknąć kontaktu z Kevinem Magnussenem w wirażu numer siedemnaście. Niewiele lepiej Q1 układało się dla George'a Russella, który okupował osiemnaste miejsce.

Podczas gdy Brytyjczyk zdołał przesunąć się do bezpiecznej strefy, w gronie zagrożonych znajdowali się Alex Albon, Yuki Tsunoda, Lando Norris, Nyck de Vries oraz wspomniany wcześniej Hamilton. Próba kierowcy ze Stevenage wystarczyła mu tylko na dziesiąte miejsce. Znacznie lepiej szło Hulkenbergowi, który awansował na P4.

W dalszej części doszło do licznych przetasowań w czołowej dziesiątce: Sainz rozdzielił na czele duet Red Bulla a Kevin Magnussen zameldował się na piątym miejscu, przed Hamiltonem i Valtterim Bottasem.

Kompletnym zaskoczeniem był brak awansu do Q2 Lance'a Strolla, który ukończył kwalifikacje na osiemnastej pozycji. W gronie pechowców Kanadyjczykowi towarzyszyli Norris, Tsunoda, Piastri i debiutujący przed rodakami Logan Sargeant.

Q2
Ze względu na komplikacje z Q1, Mercedes rozpoczął kolejny blok czasówki na używanych oponach. Świetną formę potwierdzał Verstappen, który zaczął Q2 od osiągnięcia czasu na poziomie 1:27,1s. Perez nie był w stanie odpowiedzieć na to osiągnięcie, tracąc do kolegi z teamu dwie dziesiąte sekundy.

Na osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, sytuacja stawała się coraz bardziej ekscytująca. Z dobrej strony pokazali się zawodnicy Alpine, do których należała czwarta i piąta lokata. Francuski duet znajdował się tuż przed parą Haasa: Hulkenbergiem i Magnussenem.

Sainzowi udało się zbliżyć do Verstappena na 0,04s, jednak warunki na torze cały czas ewoluowały. Upał zelżał – od początku sesji temperatura spadła o siedem stopni Celsjusza, co pomagało w zarządzaniu ogumieniem.

W strefie zagrożenia ujrzeć można było nazwiska Russella, Hamiltona, Zhou, de Vriesa i Bottasa. Alfa Romeo zaskakiwała – po ostatniej próbie Bottas wskoczył na P6.

Osobisty dramat przeżył Hamilton. Brytyjczykowi nie wystarczyło tempa na awans do finałowej rozgrywki. Co więcej, lepszymi wynikami od niego popisali się Albon oraz Hulkenberg. Za siedmiokrotnym czempionem F1 sesję zakończyli Zhou i de Vries.

W czołówce tempo nadal wyznaczał Red Bull z Maxem Verstappenem. Dalej Leclerc, Alonso, Sainz oraz Perez.

Q3
Max Verstappen przerwał pierwsze pomiarowe okrążenie po błędzie popełnionym w ósmym zakręcie. Do szerszego wyjazdu mógł przyczynić się wiatr, który przybrał na sile przed finałową rozgrywką o pole position. Perez nie zawiódł i jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m27s, ustanawiając wynik 1:26,841s.

Kosztowny błąd popełnił także Leclerc – Monakijczyk ostro zblokował koła na dohamowaniu po długiej prostej i nie zmieścił się przy wierzchołku ciasnego zakrętu.

Alonso brylował po pierwszych przejazdach. Hiszpan plasował się na drugim miejscu, przed Sainzem, Magnussenem i Gasly'm. W dolnej części TOP10 znajdowali się Russell, Leclerc i Ocon a także Verstappen i Bottas, którzy nie mieli na koncie ani jednego szybkiego kółka.

Presja z jaką w ostatnich minutach musieli zmierzyć się Verstappen i Leclerc była olbrzymia. Reprezentant Ferrari nie wytrzymał ciśnienia. W siódmym zakręcie stracił panowanie nad kierownicą i uderzył w bariery. Naturalnie sesja została przerwana, a na jej wznowienie nie pozwolił już czas.

Pole position zdobył Perez. Verstappen został pozbawiony szans na pokonanie reprezentatywnego kółka, podobnie jak Bottas. Duet ten stworzy w niedzielę piąty rząd.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 41°C
Prędkość wiatru: 13,3 km/h
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca