F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
aws Gran Premio de España 20234 czerwca
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,657 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,236 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,637 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,641 - Giancarlo Fisichella (Renault), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,075 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:14,606--32
2.11Sergio PerezRed Bull RB191:15,3740,7680,76832
3.31Esteban OconAlpine A5231:15,4180,8120,04428
4.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:15,5040,8980,08627
5.10Pierre GaslyAlpine A5231:15,5450,9390,04127
6.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:15,5470,9410,00224
7.20Kevin MagnussenHaas VF-231:15,6891,0830,14222
8.16Charles LeclercFerrari SF-231:15,6941,0880,00528
9.55Carlos SainzFerrari SF-231:15,7261,1200,03227
10.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:15,7531,1470,02732
11.4Lando NorrisMcLaren MCL601:15,7831,1770,03025
12.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:15,8451,2390,06229
13.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:15,9061,3000,06124
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:15,9151,3090,00927
15.18Lance StrollAston Martin AMR231:15,9391,3330,02425
16.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:15,9781,3720,03924
17.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:16,3531,7470,37526
18.27Nico HulkenbergHaas VF-231:16,4611,8550,10828
19.2Logan Sargeant Williams FW451:16,5061,9000,04530
20.23Alexander Albon Williams FW451:16,6302,0240,12428
107% najlepszego czasu: 1:19,828

Kolejny weekend w Europie, tym razem w Hiszpanii może się wydawać powrotem do starej rutyny. Jednak w tym sezonie tor Catalunya powinien nam zapewnić więcej emocji, ze względu na zmianę układu w ostatniej szykanie, którą zwyczajnie zlikwidowano. Dodatkowo Ferrari przywiozło kompletnie nowe sekcje boczne swojego samochodu i będziemy się bacznie przyglądać, czy da to poprawę prędkości czerwonego samochodu.

Pierwsze przejazdy w dużej mierze zostały wykonane na testowej mieszance Pirelli. Dodatkowo większość zespołów intensywnie sprawdzało korelację swoich tuneli aerodynamicznych, przez co ciężko uznać pierwsze czasy okrążeń za miarodajne. Nie może jednak dziwić, że pomimo to Red Bull okupował pierwsze lokaty.

Na pośrednich oponach dalej Red Bull dyktował tempo, ale Pierre Gasly z Alpine również popisał się mocnym wynikiem i meldował się na drugim miejscu w tabeli. Kilku zawodników zgłaszało problem z podskakiwaniem samochodu w ostatnim zakręcie, który w tym roku jest bardzo szybkim łukiem.

Na miękkich oponach jako pierwsi pojawili się Perez i Verstappen. Holender przejechał naprawdę mocne okrążenie i popisał się wynikiem 1:14,606. Zaskakująco dobrym czasem pochwalił się również De Vries, który zaliczył trudny start sezonu. Poza tym przypadkiem w czołówce nie mieliśmy żadnych niespodzianek. Ujęcie telewizyjne pokazywały nam ogromne deszczowe chmury w oddali, jednak dzisiejszy dzień powinien pozostać suchy na torze pod Barceloną.

Sesja bez przeszkód dobiegła końca i przypominała po prostu godzinne testy. Na większe rozstrzygnięcia przyjdzie nam jeszcze poczekać. Póki co można powiedzieć, że Red Bull odrobił zadanie domowe najlepiej, ale to wcale nie znaczy, że ich gigantyczna przewaga utrzyma się do końca weekendu. Zwłaszcza jeśli w następnych dniach deszcz postanowi urozmaicić rywalizację.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46,5°C
Temperatura powietrza: 27,6°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca