F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
aws Gran Premio de España 20234 czerwca
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,657 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,236 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,637 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,641 - Giancarlo Fisichella (Renault), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,075 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:13,907--34
2.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:14,0770,1700,17030
3.27Nico HulkenbergHaas VF-231:14,1770,2700,10031
4.11Sergio PerezRed Bull RB191:14,2190,3120,04230
5.31Esteban OconAlpine A5231:14,2420,3350,02330
6.16Charles LeclercFerrari SF-231:14,2460,3390,00432
7.55Carlos SainzFerrari SF-231:14,2740,3670,02832
8.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:14,3920,4850,11831
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:14,4480,5410,05632
10.10Pierre GaslyAlpine A5231:14,4570,5500,00929
11.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:14,5490,6420,09231
12.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:14,5830,6760,03430
13.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:14,5850,6780,00229
14.4Lando NorrisMcLaren MCL601:14,6940,7870,10930
15.20Kevin MagnussenHaas VF-231:14,7130,8060,01924
16.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:14,7850,8780,07233
17.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:14,8400,9330,05534
18.18Lance StrollAston Martin AMR231:15,0101,1030,17031
19.23Alexander Albon Williams FW451:15,0561,1490,04632
20.2Logan Sargeant Williams FW451:15,0561,1490,00033
107% najlepszego czasu: 1:19,080

Embed from Getty Images

Max Verstappen osiągnął najlepszy czas podczas finałowego treningu przed Grand Prix Hiszpanii.

Pogoda nie dopisywała – nad torem przewalały się ciemne chmury a w okolicach Montmelo trwała burza z widocznymi wyładowaniami. Początkowo pierwsze opady miały nastąpić w ciągu 10 minut od startu sesji, ale wyglądało na to, że kierowcy otrzymają nieco więcej czasu na jazdę po suchej nawierzchni.

Już po dziewięciu minutach zajęcia zostały jednak przerwane czerwonymi flagami, po tym jak Logan Sargeant rozbił swój bolid w ostatnim zakręcie. Amerykanin stracił kontrolę nad tyłem swojego Williamsa i uderzył lewą stroną o bariery z opon.

Gdy służby zajmowały się uprzątnięciem konstrukcji, dziennikarze zaczęli zgłaszać pojawienie się deszczu. Nie były to jednak silne opady. „Krople są duże, ale jest ich niewiele” – raportowała reporterka Sky, Rachel Brookes.

Zajęcia wznowiono na 43 minuty przed upływem regulaminowego czasu. W tym czasie najlepszy rezultat należał do Maxa Verstappena (1:13,664s), za którym plasowali się Sergio Perez, Lewis Hamilton, Carlos Sainz oraz Fernando Alonso.

Po zapaleniu się zielonego światła u końca alei serwisowej, zespoły nie spieszyły się z wysłaniem na tor swych bolidów. Impas przełamał McLaren i Lando Norris, który jako pierwszy zaczął sprawdzać warunki. Nie potrwało to jednak zbyt długo, bo już po jednym okrążeniu na przejściowym ogumieniu Brytyjczyk zanurkował do pit lane.

Nieco ponad dwadzieścia minut przed końcem treningu, do pracy powrócili zawodnicy Ferrari: Leclerc i Sainz. Wkrótce dołączyli do nich kierowcy Alpine, Mercedesa i Haasa. Co zrozumiałe ich wyniki znacząco odbiegały od rekordu Verstappena i stanowiły raczej rozgrzewkę przed – ewentualnymi – deszczowymi kwalifikacjami.

„Deszcz pada, ale sam tor nie jest aż tak mokry” – donosił Russell swojemu inżynierowi. Podobne odczucia miał Albon: „Nawierzchnia jest dość sucha”.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, w garażach przebywali jedynie Alonso, Hamilton, Leclerc oraz Sargeant.

Tłumacząc decyzję Hamiltona o pozostaniu w pit lane, dyrektor do spraw komunikacji Mercedesa – Bradley Lord, powiedział: „Znajdujemy się na granicy. Jest nieco zbyt sucho na przejściówki. Lewis śledzi sytuację z garażu i wskoczy do kokpitu, gdy nadejdzie właściwy moment”.

Pod koniec FP3 obyło się bez poważniejszych incydentów. Stroll wyjechał poza tor w żwirową pułapkę przy piątym zakręcie i został zaproszony przez zespół do garażu na kontrolę podłogi. Nieco dalej podobny błąd popełnił Gasly, który także musiał ratować się przejazdem przez strefę bezpieczeństwa wysypaną drobnymi kamieniami. Z kolei Nyck de Vries dwukrotnie został spowolniony przez rywali z Astona Martina i Ferrari.

Warunki ulegały stopniowej poprawie i część kierowców wykorzystała ten fakt, by zaliczyć dodatkowe kilometry na slickach. W czołówce klasyfikacji nie doszło już jednak do żadnych istotnych zmian.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: brak danych
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,8 km/h
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca