F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
aws Gran Premio de España 20234 czerwca
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,657 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,236 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,637 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,641 - Giancarlo Fisichella (Renault), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,075 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen zapewnił sobie pole position do niedzielnego wyścigu F1 w Barcelonie, pokonując w kwalifikacjach Carlosa Sainza i Lando Norrisa.

Q1
Kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor, bo nad tor nadciągały deszczowe chmury. Jedynymi, którzy ryzykowali dłuższe oczekiwanie w garażu, byli zawodnicy Ferrari.

Yuki Tsunoda nie najlepiej rozpoczął swój przejazd, obracając bolid w trzecim sektorze. Niemal w tym samym miejscu kontrolę nad kierownicą utracili Nyck de Vries i Valtteri Bottas, co skłoniło dyrekcję sesji do wywieszenia czerwonych flag.

Problemy miał także Fernando Alonso, który wyjechał poza tor w ostatnim wirażu. Realizator uchwycił także piruet Alexa Albona w T5. Warunki były naprawdę wymagające.

Przed przerwą pomiarowe okrążenia ukończyło ośmiu kierowców. Na pierwszym miejscu znajdował się Pierre Gasly (1:14,618s). Po wznowieniu Q1 de Vries ponownie obrócił bolid za nawrotem w trzecim sektorze.

Po interesującej rywalizacji pierwszy blok kwalifikacji z najlepszym czasem zakończył Lewis Hamilton, za którym znaleźli się Norris, Russell, Sainz oraz Hulkenberg. Siódmy Gasly przyblokował Sainza, z czego będzie musiał wytłumaczyć się po zakończeniu sesji.

Fatalny występ zaliczył Charles Leclerc, który w niedzielę ustawi swój bolid na dziewiętnastym polu startowym w towarzystwie Bottasa, Magnussena, Albona i Sargeanta.

Q2
Najszybciej poza pit lane znaleźli się Verstappen i Perez. Podczas gdy urzędujący czempion F1 uzyskał świetny czas 1:12,760s, Perez był wolniejszy o blisko dziewięć dziesiątych sekundy.

Hamilton rozpoczął przejazd od rekordu w pierwszym sektorze, ale później zrezygnował z okrążenia. Kolejna próba przyniosła zawodnikowi Mercedesa drugą pozycję.

Czołową piątkę uzupełniali Alonso, Ocon oraz Stroll. W strefie ryzyka przebywali z kolei Norris, Piastri, de Vries, Tsunoda i Hulkenberg. Ostatnia nadzieja Ferrari – Sainz, był dziewiąty, z niewielką przewagą nad Guanyu Zhou.

Swoją sytuację po raz kolejny skomplikował Perez, który w piątym zakręcie doświadczył niestabilności i wyjechał w żwir. Meksykanin kontynuował jazdę, zdołał rozpocząć kolejne pomiarowe kółko, ale do awansu zabrakło tempa. Kierowca z Guadalajary był jedenasty, przed Russellem, Zhou, de Vriesem i Tsunodą.

Pod koniec Q2 doszło do kolizji pomiędzy Russellem oraz Hamiltonem. Incydent wydarzył się na głównej prostej. W wyniku kontaktu w bolidzie siedmiokrotnego mistrza świata uszkodzeniu uległa prawa lotka przedniego skrzydła.

Q3
Verstappen utrzymywał wysokie tempo, ale po początkowych próbach jego przewaga nad drugim Hamiltonem wynosiła tylko jedną dziesiątą sekundy. Po raz kolejny tempem zaskakiwał Norris, który okupował trzecie miejsce, przed Oconem i Sainzem.

W garażach pozostawali nieco dłużej Hulkenberg i Alonso. Zawodnik Haasa zdecydował się na pokonanie szybkiego okrążenia, gdy na torze panował najmniejszy ruch. Zawodnik Haasa wskoczył na trzecie miejsce, blisko Hamiltona.

Niespodzianki nie było. Verstappen zostawił wszystko co najlepsze na ostatni przejazd, w trakcie którego zszedł do poziomu 1:12,272s. Honor Ferrari uratował Sainz, który zakończył czasówkę na drugiej lokacie, ale z potężną, prawie półsekundową stratą do Holendra. W drugim rzędzie swe bolidy ustawią świetnie dysponowany Norris oraz Gasly, którego wciąż czeka spotkanie z sędziami.

Hamilton musiał zadowolić się piątą pozycją, przed Strollem, Oconem i Hulkenbergiem. Ryzyko Alonso nie przyniosło oczekiwanego skutku. Tempo Hiszpana wystarczyło tylko na P9. TOP10 uzupełnił Piastri.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0 km/h
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca