|
|
|
|
|
|
Pirelli Grand Prix du Canada 2023 | 18 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:10,240 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,078 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:18,728 | - | - | 3 |
2. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 | | 1:19,175 | 0,447 | 0,447 | 3 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:19,807 | 1,079 | 0,632 | 3 |
4. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:20,154 | 1,426 | 0,347 | 3 |
5. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:20,231 | 1,503 | 0,077 | 3 |
6. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:21,496 | 2,768 | 1,265 | 3 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:24,045 | 5,317 | 2,549 | 3 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:24,336 | 5,608 | 0,291 | 3 |
9. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:24,961 | 6,233 | 0,625 | 3 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:25,991 | 7,263 | 1,030 | 3 |
11. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:26,809 | 8,081 | 0,818 | 3 |
12. | 21 | Nyck de Vries | AlphaTauri AT04 | | 1:32,274 | 13,546 | 5,465 | 3 |
13. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | - | - | - | 2 |
14. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | - | - | - | 2 |
15. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | - | - | - | 1 |
16. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | - | - | - | 1 |
17. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | - | - | - | 2 |
18. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | - | - | - | 2 |
19. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | - | - | - | 2 |
20. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,239 |
|
|
Po trzech wyścigach z rzędu nadeszła chwila oddechu, która dla zespołów F1 oznaczała podróż za ocean. Jednak nikt w stawce nie narzekał na pracowity okres, gdyż tor w Montrealu jest powszechnie lubianym obiektem.
Wielu kierowców od pierwszej minuty pojawiło się na torze, ale równie szybko pojawiły się pierwsze problemy. Tym razem w samochodzie Pierra Gasly'ego doszło do awarii układu napędowego. Francuz stracił wszystkie biegi i wszystko wskazywało na awarię półosi napędowej. Samochód zatrzymał się na torze i spowodował wywieszenie czerwonych flag.
Okres zablokowanego toru niestety się przedłużał, gdyż na torze awarii uległ system monitoringu przemysłowego, bez którego nie można było wznowić sesji ze względów bezpieczeństwa. Kontrola wyścigu próbowała przywrócić działanie systemu, ale na 12 minut przed końcem regulaminowego czasu poddano się i ogłoszono, że pierwszy trening nie zostanie wznowiony. Z tego powodu uzyskane czasy są kompletnie niemiarodajne, gdyż były odnotowane na pierwszych kółkach, tuż po opuszczeniu garażu przez kilku zawodników.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,8 km/h
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|