F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Pirelli Grand Prix du Canada 202318 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,240 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,078 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:23,106--22
2.16Charles LeclercFerrari SF-231:23,3970,2910,29122
3.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:24,4831,3771,08618
4.20Kevin MagnussenHaas VF-231:24,7151,6090,23223
5.55Carlos SainzFerrari SF-231:24,7651,6590,05014
6.10Pierre GaslyAlpine A5231:24,8251,7190,06019
7.18Lance StrollAston Martin AMR231:24,9441,8380,11922
8.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:24,9551,8490,01124
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:24,9881,8820,03322
10.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:25,0871,9810,09920
11.27Nico HulkenbergHaas VF-231:25,1402,0340,05320
12.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:25,1912,0850,05125
13.4Lando NorrisMcLaren MCL601:25,1982,0920,00721
14.23Alexander Albon Williams FW451:25,3792,2730,18121
15.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:25,4352,3290,05620
16.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:25,7252,6190,29024
17.11Sergio PerezRed Bull RB191:25,8572,7510,13220
18.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:26,7503,6440,89323
19.31Esteban OconAlpine A5231:26,8403,7340,09010
20.2Logan Sargeant Williams FW451:27,2794,1730,43916
107% najlepszego czasu: 1:28,923

Embed from Getty Images

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka w ostatniej sesji treningowej przed Grand Prix Kanady. Kierowca Red Bulla okazał się o niespełna trzy dziesiąte sekundy szybszy od Charlesa Leclerca. Sesja w całości odbyła się w zdradliwych, deszczowych warunkach i została przerwana na osiem minut po wypadku Carlosa Sainza.

Kierowcy i zespoły z całą pewnością nie mogły doczekać się sobotniej sesji treningowej, głównie ze względu na mocno ograniczoną – przez awarię kamer oraz warunki pogodowe – aktywność na torze w piątek. Także jednak w sobotę aura zdecydowała się nie oszczędzać Formuły 1, gdyż i trzeci trening rozpoczął się przy opadach deszczu. Tuż po zapaleniu zielonych świateł na tor wyjechali kierowcy Haasa – Nico Hulkenberg i Kevin Magnussen – oraz Logan Sargeant z Williamsa. Po krótkiej chwili dołączyli do nich Fernando Alonso i George Russell.

Wszyscy kierowcy początkowo zdecydowali się skorzystać z opon deszczowych. Kevin Magnussen po krótkiej wymianie zdań ze swoim inżynierem potwierdził, że ta mieszanka z pewnością będzie w użyciu jeszcze przez dłuższy czas. Duńczyk po pięciu minutach jako pierwszy ustanowił czas pojedynczego kółka – 1:34,797 – i o neispełna jedną dziesiątą sekundy wyprzedzał Nico Hulkenberga. Czasy kierowców Haasa szybko o ponad 2 sekundy poprawił Fernando Alonso, który na dłuższą chwilę zabawił na pozycji lidera. Pozbawił go jej dopiero Esteban Ocon.

O olbrzymim szczęściu mógł za to mówić Yuki Tsunoda, który obrócił swój samochód w czwartym zakręcie i tylko cudem uniknął kontaktu ze ścianą. Dwie minuty później Japończyk został nowym liderem. Aston Martin tymczasem jako pierwszy uznał, że warunki pozwalają na skorzystanie z opon przejściowych i wyposażył w nie zarówno Fernando Alonso, jak i Lance'a Strolla. Wkrótce przykład z Astona wzięły kolejne ekipy i na torze nie pozostał już żaden kierowca korzystający z opon deszczowych. Na tym etapie zajęć sytuacja w czołówce była niezwykle dynamiczna, a pozycję lidera okupowali choćby Alonso, Sainz, Perez, Verstappen, Leclerc czy Hulkenberg.

Po dłuższym okresie "bezkrólewia" przez kilka minut pierwsze dwa miejsca zajmowali kierowcy Ferrari – Leclerc przed Sainzem – którzy o 0,7 sekundy pokonywali trzeciego Hulkenberga. Na pracę skrzyni biegów ponownie dość mocno narzekał natomiast Verstappen, ale nawet pomimo tego Holender w pewnym momencie znalazł się na czele stawki, bijąc czas Leclerca o 0,7 sekundy. Sędziowie postanowili w międzyczasie przyjrzeć się jeździe Carlosa Sainza, który dwukrotnie przyblokował pokonującego szybkie kółko Alexandra Albona.

Hiszpan miał wkrótce zdecydowanie większy powód do zmartwień. Na półmetku sesji kierowca Scuderii popełnił błąd na dojeździe do pierwszego zakrętu – po najechaniu na biały pas samochód Sainza obrócił się i uderzył przodem w bariery tecpro. Wypadek ten oczywiście zaowocował wywieszeniem czerwonej flagi, a sesja została wznowiona po upływie ośmiu minut. Na torze bardzo szybko zjawili się niemal wszyscy kierowcy, z wyjątkiem Leclerca, Pereza, Norrisa, Ocona, Sargeanta i oczywiście Sainza. Warunki na torze pozwalały na coraz szybszą jazdę, na co dowodem były kolejne rekordowe kółka Verstappena, który z czasem 1:23,154 odskoczył na ponad 1,6 sekundy od reszty stawki.

Wyzwanie Verstappenowi próbował rzucić Charles Leclerc, który zdołał zbliżyć się do mistrza świata na 0,291 sekundy. Trzeci Alonso tracił do Holendra już 1,377 sekundy. W ostatnich dziesięciu minutach opady deszczu ponownie przybrały na sile, przez co większość kierowców szybko zjechała do boksów i przez ostatnich sześć minut na torze nie oglądaliśmy więcej akcji. Ostatnim zawodnikiem, który poprawił swój rezultat, był Lewis Hamilton – Brytyjczyk rzutem na taśmę wskoczył na dziesiąte miejsce. Verstappen pozostał więc na czele, a na kolejnych pozycjach uplasowali się Leclerc, Alonso, Magnussen, Sainz, Gasly, Stroll i Tsunoda.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17,8°C
Temperatura powietrza: 15,1°C
Prędkość wiatru: 2,19 km/h
Wilgotność powietrza: 90%
Mokro


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca