F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20232 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Wczorajszy deszczowy sprint zapewnił nam naprawdę dobre ściganie na Red Bull Ringu. Jednak kibice byli spragnieni jeszcze bardziej zaciętej walki. Wprawdzie o pierwsze miejsce walczył dziś Max Verstappen właściwie tylko ze sobą, ale w stawce doszło do wielu fantastycznych potyczek.

Spokojny start w czołówce
Czołówka wystartowała bez większych problemów. Nieco słabiej start poszedł Lando Norrisowi, który dał się wyprzedzić Lewisowi Hamiltonowi. Stracił również Lance Stroll, dzięki czemu przed niego wyszedł między innymi Fernando Alonso. W pierwszym zakręcie doszło jednak do zamieszania, gdy Yuki Tsunoda przecenił możliwości swojego samochodu i uszkodził przednie skrzydło.

W związku z odłamkami na torze sędziowie wypuścili na tor samochód bezpieczeństwa. Sprzątanie toru nie trwało jednak długo i już po trzecim okrążeniu przywrócono ściganie. Sergio Perez powoli przebijał się w górę stawki, a w tym czasie Ferrari podjęło decyzję o braku zamiany pozycji, pomimo szybszego tempa Carlosa Sainza.

Kary za przekraczanie limitów toru
Pierwszym kierowcą z wielu, którzy zanotowali dziś karę za przekraczanie limitów toru był Lewis Hamilton. Anglik mocno nie mógł się pogodzić z werdyktem sędziów, którzy nie mieli dziś litości dla wyjeżdżania poza nitkę Red Bull Ringu. Nieco ułatwiło to walkę Norrisowi, który siedział Brytyjczykowi na ogonie. Kolejnym wydarzeniem, które mocno zmieniło bieg wyścigu była awaria Hulkenberga, tuz po zmianie opon. Niemiec zatrzymał się po trzecim zakręcie i konieczna była wirtualna neutralizacja.

Dało to sygnał dla wszystkich, którzy chcieli dziś jechać na dwa postoje, by zameldować się u mechaników. Ze zjazdem wstrzymało się Ferrari i wykonało go okrążenie później, z konieczności wzywając obu kierowców. Oba postoje były wolne, przez co Sainz spadł za Hamiltona i Norrisa. Na szczęście dla Hiszpana tempo Ferrari było dziś mocne i szybko odzyskał obie stracone pozycje, nie było jednak już mowy o walce z Leclerkiem.

Na 25. okrążeniu po świeży komplet opon zjechał Verstappen, a jedno kółko później Perez. Holender wyjechał za dwójką Ferrari, ale z Sainzem uporał się bardzo szybko. Dojechanie do Leclerca nieco zajęło ale i to się udało i bezproblemowo odzyskał prowadzenie. Norris w tym czasie wyszedł przed Hamiltona, choć ten i tak musiał zmierzyć się jeszcze z karą.

Zacięta walka Sainza
Norris na swój drugi postój zjechał na 42. okrążeniu i założył ponownie twardą mieszankę. Chwilę później zjechał Hamilton po pośrednie opony, a kilka kółek dalej zjechał Sainz. Kara i dłuższy przejazd spowodował, że Sainz znowu wylądował za Norrisem, jednak ponownie szybko się z nim uporał. Alonso po postoju wyjechał przed Hamiltonem, a następni u mechaników pojawili się kierowcy Red Bulla. Verstappen utrzymał prowadzenie, a Perez wyjechał za Norrisem. Sainz liczył na dłuższą obronę Anglika, przez co pozwalał mu pozostać w strefie DRS, ale Meksykanin i tak pokonał McLarena i ruszył na walkę z Ferrari.

Walka była prawdziwą perełką weekendu w Austrii. Świetna jazda koło w koło Sainza i Pereza oraz agresywne manewry przez kilka okrążeń cieszyły oczy kibiców. Ostatecznie na 62. kółku Perez wyprzedził rywala i wywalczył najniższy stopień podium.

Ponownie Verstappen był praktycznie niezagrożony. Na sam koniec wykonał jeszcze dodatkowy postój, by zgarnąć punkt za najszybsze kółko. Świetnie pojechany wyścig dał mu kolejne zwycięstwo. Leclerc na mecie niestety tracił wiele, co pokazuje, że Ferrari jeszcze nie jest gotowe na walkę z Red Bullem. Jednak walka za ich plecami zdecydowanie była warta dzisiejszej uwagi. Red Bull Ring kolejny już raz zapewnił piękne manewry i wiele emocji. Cieszy więc przedłużenie kontraktu z tym obiektem do 2030 roku. Formuła 1 za to nie znika na długo, gdyż już za tydzień Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 4,1 km/h
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca