F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20232 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Poranna ulewa nad Red Bull Ringiem zmyła całą gumę nanoszoną we wczorajszych sesjach. Do czasu sprint shootout deszcz już nie padał i duża połać toru była sucha, jednak przyczepność była od początku o wiele niższa niż we wczorajszych pełnych kwaliifkacjach.

SQ1
Niewielu kierowców zdecydowało się na przejściówki w pierwszym bloku, większość postawiła na miękką mieszankę gładkich opon, co okazało się dobrym wyborem. Niską przyczepność potwierdził Zhou, który obrócił się w ostatniej sekcji toru. Zdołał jednak jechać dalej. Kierowcy za to przyzwyczajali się do warunków i z okrążenia na okrążenie czasy spadały.

Carlos Sainz meldował problemy z hamulcami przez radio. Ferrari pozostawało głuche i Hiszpan musiał wręcz dopominać się o komentarz swojego inżyniera. Czas uciekał i brutalnie utrudniał życie kierowcy stajni z Maranello.

Kierowcy przez cały czas byli pod presją, gdyż krótka czasówka nie dawała czasu na wiele zagrywek strategicznych. Po prostu musieli utrzymywać się na zatłoczonym torze i poprawiać swoje czasy. Ferrari zdołało wypuścić Sainza w samym końcu sesji, ale w tarapatach był również Leclerc. Do tego stratedzy Ferrari nie potrafili się dogadać z Hiszpan co do ilości mierzonych kółek.

Sainz uciekł spod topora wykręcając najlepszy wynik, ale Leclerc zdołał przejść do drugiej części czasówki o włos (dla precyzji był szybszy od 16. pozycji o 0,001 sekundy) i to tylko dzięki temu, że Lewis Hamilton odpadł z dalszej rywalizacji, kończąc ją na osiemnastej pozycji. Wraz z nim odpadli również Zhou, Piastri, Bottas i Sargeant.

SQ2
Praktycznie wszyscy kierowcy wyjechali w drugiej części na używanych miękkich oponach. Wszyscy chcieli szybko zabezpieczyć sobie czasy okrążeń. Za to w samochodzie Russella doszło do awarii i mechanicy szybko starali się z nią uporać. Zarówno Leclerc jak i Perez nie mogli uznać pierwszego przejazdu za udany, gdyż meldowali się na przełomie pierwszej dziesiątki. Meksykanin poprawił się na drugim mierzonym okrążeniu, a Leclerc wrócił do mechaników. Mercedes za to przyznał, że nie uda im się naprawić samochodu i Russell odpadnie z dalszej rywalizacji.

Bardzo mocnym czasem popisał się Ocon, meldując się w końcówce na trzeciej lokacie. Zarówno Leclerc jak i Perez udźwignęli presję i przeszli do SQ3. Warto odnotować również dwa Haasy w SQ3. Pechowcami za to zostali: Albon, Gasly, Tsunoda, De Vries i Russell.

SQ3
W ostatnim bloku tłok na torze nie powinien być już problemem, kierowcy mieli czysty tor dla swoich prób. Po pierwszym przejeździe prowadził Verstappen przed Norrisem, jednak należy zwrócić uwagę, że Sainz jechał na pośrednich oponach, a reszta stawki na używanym ogumieniu.

Leclerc nie był dziś w stanie nawiązać do wczorajszych wyników, jego Ferrari na zimniejszym torze spisywało się nieco słabiej. W drugim przejeździe na czele poprawił się tylko Red Bull, zapewniając sobie pierwszą i drugą lokatę. Na trzecim polu sprintu ustawi się Norris przed Hulkenbergiem, który ustanowił swój czas na pośrednich oponach. Za Haasem ustawi się dwójka Ferrari, przed Alonso i Strollem. Na końcu czołowej dziesiątki zameldowali się Ocon i Magnussen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,4 km/h
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca