F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rubryka Kuby

Czerwiec 2016

Kuba Giermaziak nie wystąpi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Maj 2016

Załoga Giermaziaka ósma podczas rundy ELMS na Imoli

Kwiecie? 2016

Giermaziak o krok od podium podczas pierwszej rundy sezonu ELMS

Kuba Giermaziak kierowcą Greaves w ELMS i Le Mans 24H

Marzec 2016

Kuba Giermaziak weźmie udział w testach LMP2

Wrzesie? 2015

Muller wygrywa drugi wyścig na Monzy, Polacy pechowo

Lukas piąty na Monzy, Muller wygrywa

Sierpie? 2015

Eng wygrywa drugi wyścig na Spa, Polacy pechowo

Muller wygrywa na Spa, Giermaziak dziewiąty

Lipiec 2015

Muller wygrywa, Giermaziak czwarty

Muller na pole position, Giermaziak piąty

Czerwiec 2015

Christopher Zochling wygrywa zmagania Porsche Supercup w Austrii

De Phillippi zdobywa pole position na Red Bull Ringu

Giermaziak zadowolony z debiutu w Le Mans

Galeria: Noc w Le Mans

Le Mans 2015 okiem Wyprzedź Mnie! (galeria)

Porsche na pole position przed Le Mans 24h

Porsche utrzymuje prowadzenie po drugiej sesji kwalifikacynej

Porsche dominuje w kwalifikacjach przed Le Mans 24h

Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka

Porsche na pole position przed Le Mans 24h

12 czerwca 2015<< | T- | T+ | >>

Porsche z numerem 18 utrzymało pierwsze pole startowe przed dwudziestoczterogodzinnym wyścigiem Le Mans. Podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej nikomu nie udało się pobić piątkowego czasu Neela Janiego, więc Szwajcar utrzymał się na pierwszym miejscu.

Pozostałe pozycje w klasie LMP1 również pozostały bez zmian, więc pierwszy rząd uzupełni Porsche #17, natomiast trzecia lokata to popis kolejnego 919 Hybrid. Najlepsza załoga Audi uplasowała się przeszło sekundę za najsłabszym autem swoich niemieckich rywali – byli to Marcel Fassler, Andre Lotterer i Benoit Treluyer, którzy rozpoczną dobowe zmagania z czwartego pola.

Trzeci rząd to dwa pozostałe Audi, natomiast czwarty przypadł Toyocie, która ostatecznie straciła 6,6 sekundy do liderów. Nissan robił podczas sześciu godzin kwalifikacji stałe postępy, dzięki czemu dwa auta debiutującej w wyścigu marki znalazły się przed samochodami LMP2, jednak nadal za Rebellionem oraz ekipą Bykolles. Wśród słabszych prototypów na czele utrzymała się natomiast ekipa KCMG, która podobnie jak Porsche, wywalczyła prowadzenie podczas piątkowej sesji.

Sporo działo się jednak na dalszych pozycjach i na drugie miejsce przeskoczyła ekipa G-Drive Racing w składzie Rusinow, Canal oraz Bird, pokonując o zaledwie 0,019s zespół Greaves Motorsport. W GTE Pro niepokonany okazał się Aston Martin, jednak Ferrari z numerem 51 po problemach w dwóch pierwszych częściach czasówki w końcu odnalazło tempo i znalazło się niespełna jedną dziesiątą za Brytyjczykami. Czołową trójkę w kasie uzupełnił drugi z Astonów, jednak był on już jednak za najlepszym autem klasy GTE Am również z logo angielskiego producenta. Ekipa Kuby Giermaziaka poprawiła swój czas, jednak nie przełożyło się to na lepszą pozycję. JMW zdecydowało się jednak ograniczyć jazdy z powodu awarii telemetrii, więc nie wiadomo czy 3:59,612 to maksimum załogi Polaka.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gzehoo92, 12.06.2015 11:18[!]
No to Nissanku, teraz tylko pozostaje pokonać Rebelliona i Kollesa
Sar trek, 12.06.2015 11:55[!]
Nie wiem, czy to się uda. Konstrukcja jest nowa, nie sprawdzona w wyścigowych warunkach, a jej potencjał oceniać będziemy mogli dopiero w przyszłym roku.
enstone, 12.06.2015 16:47[!]
W ubiegłym roku Toyota wygrała PP z czasem 3:21.789, Porsche było drugie z czasem 3:22.146 więc poprawili się o ponad 5 sekund !!, Porsche wygląda na piekielnie mocne, nie wiadomo jednak jak z tempem wyścigowym, ale jest ogromna różnica względem ubiegłego roku. Audi poprawiło się o 3 sekundy względem ubiegłorocznych kwalifikacji (chodzi o najszybszą ekipę). Największe rozczarowanie według mnie to Toyota, pod koniec ubiegłego roku, gdy zdobyli majstra w WEC ogłosili, że nie będzie dużych poprawek w TS-040 bo jak sami powiedzieli ten prototyp jest bardzo szybki i nie będą wprowadzać większych zmian, jak widać popełnili duży błąd i są daleko w tyle, co gorsza czas w kwalifikacjach gorszy o 2 sek niż w ubiegłym roku......
Rebellion, który zrezygnował z silników Toyoty na rzecz podwójnie doładowanego AER V6, tylko 3 sek za Toyotą i również poprawił się o 3 sek względem ubiegłego roku więc zmiana na plus. Wszystkie ekipy, które startowały w ubiegłym roku zanotowały znaczą poprawę tempa w kwalifikacjach, tylko Toyota została w tyle....
Nissan ze swoim nowatorskim prototypem daleko w tyle, chyba sami się nie spodziewali, że będą tyle tracić, ale główną przyczyną tych słabych osiągów jest system hybrydowy, którego prawdopodobnie Nissan nie posiada w tym wyścigu ponieważ zawiódł ich dostawca, dlatego napęd jest tylko na przednią oś i moc, którą miał generować samochód czyli ok. 1100KM, wynosi teraz połowę tej mocy i dlatego takie straty. No i jeszcze zespół Colina Kollesa Team byKolles mimo iż w klasie LMP1, to przegrywa z LMP2 i traci 24 sek na okr do Porsche .......

EDIT:
Ford wraca do Le Mans/WEC w przyszłym roku do klasy GTE :))
jojob, 13.06.2015 16:00[!]
Kurcze Porsche LMP1 brzmi o wiele lepiej niż bolidy F1 :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca