|
|
|
|
|
|
Podsumowanie ostatnich testów Toyoty w tym roku | |
Toyota zakończyła dzisiaj swoje ostatnie zimowe testy w 2008 roku, zaliczając drugą serię trzydniowych jazd na Bahrain International Circuit w grudniu. Tym razem możliwość przeprowadzenia pierwszego pełnoprawnego testu w bolidzie F1 otrzymał kierowca Formuły Renault 2.0 – Andrea Caldarelli.
Mający 18 lat Andrea, który tegoroczne mistrzostwa Eurocup ukończył na trzeciej pozycji, pochodzi z tego samego włoskiego miasta, co jeden z kierowców wyścigowych Toyoty – Jarno Trulli, a mianowicie z Pescary. Caldarelli zaproszenie na testy F1 zawdzięcza przynależności do Toyota Young Drivers Programme (TDP), który wspiera jego karierę od 2007 r.
Włoch przejechał 128 okrążeń za kierownicą Toyoty TF108, a jego najlepszy czas wyniósł 1:33,170, tak więc był tylko o jedną sekundę gorszy od najlepszego wyniku Trullego z tegorocznych kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu, pomimo gorszych niż wtedy warunków. „To było świetne doświadczenie dla mnie i mogłem się w pełni nacieszyć jazdą.” – powiedział Andrea po zakończeniu testów.
„Otrzymanie szansy przetestowania samochodu Formuły 1, kiedy mam zaledwie 18 lat to dla mnie wielka szansa i byłem zdeterminowany, aby ją wykorzystać w najlepszy z możliwych sposobów. Oczywiście TF108 to duża zmiana w porównaniu z samochodem, którym się zwykle ścigam: moc jest zadziwiająca, ale także hamulce, a do przyzwyczajenia się do dużej przyczepności na zakrętach potrzeba kilku okrążeń. Myślę, że wykonałem dobrą robotę, biorąc pod uwagę fakt, że tor jest dla mnie nowy i był to mój pierwszy pełny test w Formule 1”.
Timo Glock i kierowca testowy Kamui Kobayashi kontynuowali tymczasem przygotowania do sezonu 2009, zapoczątkowane w ubiegłym tygodniu przez Trullego. Obejmowały one analizę nowych opon slick w połączeniu z konfiguracją aerodynamiczną zapewniającą mały docisk, testy wytrzymałościowe silnika RVX-08, nowej skrzyni biegów i innych mechanicznych urządzeń. Zespół rozpoczął także przygotowania do pierwszych testów na torze z systemem KERS, które zamierza rozpocząć w styczniu. Glock przejechał 258 okrążeń i ustanowił czas 1:32,090, natomiast Kobayashi pokonał 33 kółka, wyczerpując limit kilometrów testowych Toyoty na ten rok.
•Zbiorcze wyniki testów Toyoty w grudniu na torze Sakhir (5,412 km) | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Timo Glock | | Toyota | TF108 | 1:32,090 | | 258 |
2. | Jarno Trulli | | Toyota | TF108 | 1:32,463 | +0,373 | 258 |
3. | Andrea Caldarelli | | Toyota | TF108 | 1:33,170 | +1,080 | 128 |
4. | Henki Waldschmidt | | Toyota | TF108 | 1:33,430 | +1,340 | 128 |
5. | Kamui Kobayashi | | Toyota | TF108 | - | | 33 |
| |
Najlepszy czas Trullego z kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu 2008 - 1:32,159 (Q2) |
|
|
Źródło: Toyota-F1.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|