F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Verstappen najszybszy w porannej sesji pierwszego dnia testów

Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe

Testy w Montmelo dzień 4/4: Hamilton z rekordem tygodnia
Marek Roczniak, 28 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj na torze Catalunya dobiegły końca zimowe testy Formuły 1 poprzedzające sezon 2010. Najszybszym kierowcą w niedzielę, a zarazem w całym tygodniu okazał się Lewis Hamilton (McLaren), jednak jego przewaga nad innymi kierowcami z czołówki nie była duża, co powinno być zapowiedzią emocjonujących mistrzostw.

Wiele zespołów ćwiczyło dzisiaj przejazdy kwalifikacyjne i wyniki wskazują na to, że stawka będzie bardzo wyrównana, być może nawet bardziej niż kiedykolwiek, jako że siedem najszybszych bolidów rozdzieliła różnica mniej niż pół sekundy, a przewaga Hamiltona nad Markiem Webberem (Red Bull) i Felipe Massą (Ferrari) wyniosła mniej niż 0,1 sekundy.

Hamilton wypróbował dzisiaj po raz pierwszy najnowsze poprawki aerodynamiczne do bolidu MP4-25 i rano pracował nad symulacją kwalifikacji, a później wykonał symulowany przejazd wyścigu z dwoma postojami w boksach, na którym prezentował równe i zarazem dobre tempo, co może sugerować, że McLaren jest ogólnie dobrze przygotowany do pierwszego wyścigu sezonu. To samo można jednak prawdopodobnie powiedzieć także o innych zespołach, jak choćby od Red Bullu czy Ferrari.

Red Bull ze względu na wczorajsze problemy pozwolił dzisiaj do południa pojeździć jeszcze Sebastianowi Vettelowi, który w ogólnej klasyfikacji dnia zajął piąte miejsce ze stratą 0,195 sekundy do Hamiltona. Po południu za kierownicę RB6 powrócił Mark Webber, jeszcze bardziej zbliżając się do kierowcy McLarena podczas swojego kwalifikacyjnego przejazdu – na 0,024 sekundy. Łącznie Vettel i Webber przejechali dzisiaj 137 okrążeń, zatem nie było już problemów z niezawodnością samochodów zespołu z Milton Keynes.

Najlepszy czas Massy z przejazdów kwalifikacyjnych także był bardzo dobry (strata 0,067 do Hamiltona), jednak symulacja wyścigu nie poszła już zbyt gładko, jako że kierowca Ferrari musiał ją podzielić na cztery oddzielne przejazdy. Niemniej jednak patrząc na wcześniejsze dni i całe zimowe testy, stajnia z Maranello powinna mieć powody do zadowolenia. Wiele osób na padoku wciąż uważa ją za głównego faworyta do walki o tytuł.

Czarnym koniem może być tymczasem Force India, z uwagi na świetny czas Adriana Sutila uzyskany po południu w trakcie przejazdu kwalifikacyjnego, choć warunki mogły być wtedy nieco lepsze niż rano, kiedy wiał silny wiatr. Zaledwie 0,139 sekundy straty do najszybszego kierowcy na takim torze, jak Catalunya może jednak oznaczać, że nowy samochód Force India nie ma już problemów z dociskiem, co było główną wadą zeszłorocznego VJM02.

Ponad ćwierć sekundy straty do Hamiltona mieli już Michael Schumacher (Mercedes), Rubens Barrichello (Williams) i Kamui Kobayashi (Sauber). Schumacher był drugim najbardziej pracowitym kierowcą dzisiejszego dnia, pokonując 123 okrążenia – o jedenaście mniej od Hamiltona. Niemiec mógł być więc zadowolony z bezproblemowego dnia, czego raczej nie mogą powiedzieć Barrichello i Kobayashi, choć ich czasy na przejazdach kwalifikacyjnych były całkiem dobre.

Barrichello podobnie jak w sobotę znowu dwukrotnie spowodował przerwę w testach – rano po wypadnięciu z toru, a po południu zatrzymując się z powodu problemów technicznych. Kobayashi także spowodował dwa razy wywieszenie czerwonej flagi – w obu przypadkach z powodu usterek – co kosztowało zespół Sauber jeszcze więcej czasu niż Williamsa. W efekcie Kobayashi przejechał dzisiaj tylko 67 okrążeń. Japończyk eksperymentował w niedzielę z różnymi ustawieniami bolidu, podobnie jak Sebastien Buemi (Toro Rosso), który uzyskał dziewiąty czas.

Fani Roberta Kubicy będą tymczasem z pewnością niezadowoleni z dopiero dziesiątej pozycji Polaka i straty ponad 2,5 sekundy do Hamiltona. Jednakże zespół Renault wolał spożytkować ostatni dzień testów na przejazdy z większą ilością paliwa i symulację wyścigu po południu. Nie było więc dzisiaj symulowanych przejazdów kwalifikacyjnych Kubicy i trudno jest dokonywać jakichkolwiek porównań z najlepszymi czasami czołówki. Więcej na temat konkurencyjności R30 z małym ładunkiem paliwa dowiemy się zatem za dwa tygodnie w Bahrajnie.

Na ostatnich miejscach w tabeli czasowej znaleźli się jak zwykle kierowcy z dwóch nowych zespołów. Co ciekawe, szybszy ponownie okazał się Lotus T127 (prowadzony dzisiaj przez Heikkiego Kovalainena), choć wcześniej lepsze czasy wydawały się być domeną Virgin. Teraz wygląda jednak na to, że Lotus jest nie tylko bardziej niezawodny, ale może być nawet szybszy. Oba zespoły z pewnością czeka jeszcze mnóstwo pracy, zanim będą mogły się zbliżyć do resztki stawki. Ogólnie cieszy jednak obecność nowych ekip i nawet Michael Schumacher twierdzi, że jak na start od zera wykonały już one kawał dobrej roboty.

Teraz pozostaje nam już tylko czekać na rozpoczęcie sezonu 2010.

Pogoda
Temperatura powietrza: 15-18°C
Temperatura toru: 15-25°C
Sucho przez cały dzień

Testy grupowe w Montmelo, dzień 4/4 - 28.02.2010, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-251:20,472--134623,770
2. Mark WebberRed Bull Renault RB61:20,4960,0240,02461283,955
3. Felipe MassaFerrari F101:20,5390,0670,043114530,670
4. Adrian SutilForce India Mercedes VJM031:20,6110,1390,072100465,500
5. Sebastian VettelRed Bull Renault RB61:20,6670,1950,05676353,780
6. Michael SchumacherMercedes GP W011:20,7450,2730,078123572,565
7. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW321:20,8700,3980,12584391,020
8. Kamui KobayashiBMW Sauber Ferrari C291:20,9110,4390,04167311,885
9. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR51:22,1351,6631,22488409,640
10. Robert KubicaRenault R301:23,1752,7031,040107498,085
11. Heikki KovalainenLotus Cosworth T1271:25,2514,7792,07665302,575
12. Lucas di GrassiVirgin Cosworth VR-011:26,1605,6880,90949228,095
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•  Najlepsze czasy kierowców i bolidów z całych testów na torze Catalunya

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Mexi, 28.02.2010 22:52[!]
Taa, porównuj sobie czasy z różnych dni i różnych warunków na torze :)
zawias, 28.02.2010 22:56[!]
@bartekws & @Mexi: dajcie spokój. Temu oszołomowi i tak nie przetłumaczycie. On tu wchodzi , żeby prowokować i popisywać się. Wasze słuszne /wg mnie/ komentarze jego nie przekonają. Niedawno "wykrył" spisek, że R30 to nic innego jak R29 tylko zakamuflowany.
A wystarczyło śledzić komentarze na żywo na autosport.com.
IceOne, 28.02.2010 23:14[!]
Moim zdaniem Reno jest bardzo slabe i dziwia mnie wypowiedzi typu -- '' bedzie dobrze'' . Kolek kwalifikacyjnych dzis nie robili - to oczywiste , ale patrzac na ogol czasow z przejazdow z duzym prawdopodobienstwrm mozna stwierdzic ze wszystkie inne zespoly(oprocz Virgin i Lotusa oczywiscie) podczas symulacji wyscigu w koncowej fazie osiagaja czasy na poziomie niskiego 1.22 a Reno niestety jest na 1.23 . Zespol byl pod mlotkiem ,zapewne prace nad bolidem na sezon 2010 byly wstrzymane lub szly w powolnym tepie i to sie dzis odbija na formie. Widac po konstrukcji bolidu ,ktory jest tandetna ewolucja modelu r29. O wysokich lokatach Kubicy mozna tylko pomarzyc , wejscie do Q3 w obecnej formie jest dla tego zespolu nierealne. Wyglada na to ze Kubica ma kolejny sezon z glowy,a przechodzac do Reno popelnil duzy blad, niestety takie zycie, po Reno zostala tylko nazwa.
arti0801, 28.02.2010 23:20[!]
Może i zrobił błąd ale jeśli przypomnieć sobie sezon 96r kiedy Schumacher przechodzi do słabego i psującego się Ferrari a następnie zdobył z nimi 5 tytułów to można mieć tylko nadzieję ze po jakimś czasie reno sie odbuduje.. Bardzo wątpię ze bedzie to sezon 2010 ale moze juz cos pokażą w 2011 ale licze bardziej na 2012.. w tym sezonie 6 miejsce w sezonie bedzie sukcesem...
huberts, 01.03.2010 00:06[!]
Tak sobie myślę, że za dwa tygodnie paru userów będzie musiało zmienić Nicki bo im będzie wstyd za te pierdoły wypisywane publicznie. Panowie, poziom dyskusji jaki uprawiacie zaczyna się zniżać do onetu. Czy dzisiaj wystarczy klawiatura żeby stać się Ekspertem od F1? Wasze pożal się Boże analizy oparte na tabelkach końcowych, autorytarne opinie....naprawdę mówią jedno. Dziecinada. Moja rada, więcej czytać mniej się "mondrzyć".
A ocenę tego czy Robert wybrał dobrze zostawcie sobie na koniec sezonu a nie na koniec przedsezonowych testów. Na dziś to możecie sobie skomentować Roberta na temat teamu odczucia. Cokolwiek więcej będzie dziecinną nadinterpretacją.
paolo, 01.03.2010 00:13 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
[ciach] Uważam, że wszyscy patrzą przez różowe okulary, a prawda jest niestety "ciut" mniej kolorowa. Nie musisz się ze mną zgadzać. Poszczekaj sobie na fakty.

14:18 Hamilton is doing 1m23.2s meanwhile, 36 laps into his run, 15 laps since his last tyre change, and with another 30 to go according to the McLaren pit board.

14:04 Kubica has done 37 laps and is just making another tyre stop following a 17 lap mid-race-simulation stint. He's been lapping in mid-1m25s.

Jakbyś liczyć obszczymurze nie umiał to jest ponad 2s w tym samym momencie symulacji wyścigu i o tej samej porze dnia czyli w takich samych warunkach. Porównanie do Massy.

13:07 Kubica starts his afternoon with a 1m26.7s .

13:09 Kubica is doing 1m26s, but is on a long run, as @rf1paddockpass explains: "The plan is to evaluate the new front wing try for the race distance."

13:35 Massa has started with a 1m26.3s.

13:37 Both Massa and Hamilton lap in 1m25.9s - they are 4 and 10 laps into their stints respectively.

13:45 Kubica recently made a tyre stop during what looks like a race simulation, which has been pretty much entirely in the 1m26s.

Kubica zaczął symulację ok. 13:05, a Massa ok. 13:35. Innymi słowy Kubica lżejszy o jakieś 20 okrążeń czyli przy spalaniu Renault o jakieś 45-50 kg kręcił czasy ok 13:40 porównywalne z Massą i Hamiltonem. Anglik zaczął 6 kółek przed Massą czyli ok. 30-35 kg różnicy w stosunku do Kubicy. Jeśli to oznacza konkurencyjność Renault to gratuluję. A wystarczyło śledzić ze zrozumieniem. Pewnie spisek. Konkurencyjność wam się zgadzała tylko Kubica zaczął wypalać paliwo dużo wcześniej.

Pozdrawiam ekspertów.

Bez wycieczek osobistych i obrzucania się błotem. // Maraz
L00Kass, 01.03.2010 01:28[!]
zawias, huberts, starczy nie karmić trolli i trzeźwe spojrzenie na temat.

Przy okazji rzuciłem okiem na zeszłoroczne czasy podczas GP Hiszpani, czasy wydają się być ok - poprawione bolidy, w odniesieniu do zeszłorocznych z uwzględnieniem nowych przepisów a jednocześnie wykręcają zbliżone czasy. To mi osobiście najbardziej imponuje podczas tych testów, o układzie sił dane nam będzie przekonać się już niedługo :)
paolo, 01.03.2010 13:46[!]
Maraz: Zgadzam się. To byłą tylko odpowiedź na oszołoma, którego zresztą nie wyciąłeś. Nie ja zacząłem osobiste wycieczki.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca