F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Abu Zabi dzień 2/2: Ricciardo z rekordem toru
Marek Roczniak, 17 listopada 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Daniel Ricciardo pozostał najszybszym kierowcą do końca dwudniowych testów Formuły 1 dla debiutantów w Abu Zabi, ustanawiając w popołudniowej sesji w środę rekord toru Yas Marina. Uzyskany przez Australijczyka czas okazał się lepszy od pole position Sebastiana Vettela o 1,3 sekundy.

Ricciardo poprowadził bolid RB6, za którego kierownicą Mark Webber wygrał Grand Prix Węgier i już od rana dyktował tempo, tak więc w obydwa dni był najszybszy zarówno w porannej, jak i w popołudniowej sesji, reprezentując barwy tegorocznych mistrzów świata. Po południu był co prawda moment, kiedy przed nim znalazł się Sam Bird (Mercedes), poprawiając jego czas o 0,005 sekundy, jednak Ricciardo odpowiedział rekordowym czasem 1:38,102, a Bird ostatecznie zajął trzecie miejsce.

Najbliższym rywalem wicemistrza Formuły Renault 3.5 okazał się tymczasem Jerome d'Ambrosio (Renault), który po błędzie na najszybszym okrążeniu w porannej sesji, pod sam koniec dnia wykręcił 1:38,802, potwierdzając tym samym, jak dużej poprawie uległy warunki na torze od weekendu GP. Wystarczy powiedzieć, że najlepszy czas szybszego z dwójki kierowców Renault w kwalifikacjach (Witalija Pietrowa) wyniósł 1:40,658, a więc był o blisko dwie sekundy gorszy). D'Ambrosio jeździł dzisiaj między innymi bez górnego płata tylnego skrzydła.

Gary Paffett – najstarszy z uczestników testów dla młodych kierowców – uzyskał czwarty czas za kierownicą McLarena MP4-25 podczas swojej pierwszej jazdy testowej w F1 od lutego. Tuż za kierowcą testowym stajni z Woking znalazł się jego kolega po fachu z Ferrari – Jules Bianchi, jako ostatni uzyskując dzisiaj czas poniżej jednej minuty i 40 sekund. Francuz był najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów. Sergio Perez swój pierwszy dzień za kierownicą bolidu F1 ukończył na szóstej pozycji i jemu również udało się przejechać ponad 90 okrążeń. Kierowca Saubera powróci za kierownicę C29 w sobotę po południu na zakończenie testów opon Pirelli.

Pastor Maldonado po przesiadce do Williamsa zakończył dzisiejsze testy na ósmej pozycji. Rano Wenezuelczyk przeprowadzał testy aerodynamiczne, a po południu mógł popracować nad swoimi osiągami i urwał 3/4 sekundy z czasu kwalifikacyjnego Rubensa Barrichello z ostatniej soboty. Popołudniową jazdę Maldonado ograniczył trochę problem z silnikiem, ale 81 okrążeń było i tak przyzwoitym wynikiem. Pastor po dniu odpoczynku powróci za kierownicę bolidu HRT na testy opon Pirelli w piątek i sobotę. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) i Yelmer Buurman (Force India). Vergne stracił trochę czasu ze względu na problemy z silnikiem, a do tego testy musiał zakończyć przed zakończeniem sesji, ponieważ spieszył się na samolot do Makau, gdzie wystartuje w prestiżowym wyścigu F3.

Z kierowców jeżdżących z nowymi zespołami najszybszy był Davide Valsecchi. Zwycięzca ostatniego wyścigu GP2 w sezonie 2010 podczas debiutu za kierownicą samochodu F1 uzyskał jedenasty czas, plasując się podobnie jak w niedzielnym wyścigu GP2 w Abu Zabi tuż przed Luizem Razią (Virgin). Valsecchi doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi po wykręceniu bączka, ale i tak uzyskał dzisiaj lepszy o ponad sekundę czas od jeżdżącego rano tym samym bolidem Josefa Krala (P13). Na końcu tabeli czasowej znaleźli się inni kierowcy GP2 testujący dzisiaj po połowie dnia z Lotusem – Rodolfo Gonzalez i Władimir Arabadżijew.

Testy debiutantów w Abu Zabi, dzień 2/2 - 17.11.2010, Yas Marina - 5,554 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Daniel RicciardoRed Bull Renault RB61:38,102--77427,658
2. Jerome D'AmbrosioRenault R301:38,8020,7000,70083460,982
3. Sam BirdMercedes GP W011:39,2201,1180,41882455,428
4. Gary PaffettMcLaren Mercedes MP4-251:39,7601,6580,54084466,536
5. Jules BianchiFerrari F101:39,9161,8140,15693516,522
6. Sergio PerezSauber Ferrari C291:40,5432,4410,62791505,414
7. Paul di RestaForce India Mercedes VJM031:40,9012,7990,35827149,958
8. Pastor MaldonadoWilliams Cosworth FW321:40,9442,8420,04381449,874
9. Jean-Eric VergneToro Rosso Ferrari STR51:40,9742,8720,03061338,794
10. Yelmer BuurmanForce India Mercedes VJM031:41,1783,0760,20467372,118
11. Davide ValsecchiHRT Cosworth F1101:43,0134,9111,83532177,728
12. Luiz RaziaVirgin Cosworth VR-011:43,5255,4230,51270388,780
13. Josef KralHRT Cosworth F1101:44,1436,0410,61861338,794
14. Rodolfo GonzalezLotus Cosworth T1271:44,3126,2100,16941227,714
15. Władimir ArabadżijewLotus Cosworth T1271:45,7237,6211,41149272,146
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

MAKSYMALNE PRĘDKOŚCI KIEROWCÓW
Yelmer Buurman        Force India  316,6 km/h
Gary Paffett          McLaren      315,7
Davide Valsecchi      HRT          314,7
Sam Bird              Mercedes     312,9
Josef Kral            HRT          312,9
Paul di Resta         Force India  312,0
Pastor Maldonado      Williams     312,0
Daniel Ricciardo      Red Bull     311,1
Jean-Eric Vergne      Toro Rosso   310,2
Jerome d'Ambrosio     Renault      310,2
Władimir Arabadżijew  Lotus        309,3
Sergio Perez          Sauber       309,3
Luiz Razia            Virgin       308,4
Jules Bianchi         Ferrari      305,8
Rodolfo Gonzalez      Lotus        304,1

Pogoda
Temperatura powietrza: 22-30°C
Temperatura toru: 27-39°C
Słonecznie i sucho przez cały dzień

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Maraz, 17.11.2010 22:17[!]
Bianchi powiedział: "Tor się poprawił, również dzięki temu, że na niektórych zakrętach usunięto słupki, więc można było ciąć".
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca