F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Verstappen najszybszy w porannej sesji pierwszego dnia testów

Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe

Ricciardo najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie (akt.)
Mateusz Szymkiewicz, 26 lutego 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Daniel Ricciardo z Red Bull Racing ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego dnia zimowych testów przed sezonem 2018.

Australijczyk ma za sobą bardzo udany dzień, który przebiegł bez większych problemów, o czym świadczy największy pokonany przebieg spośród wszystkich kierowców oraz zespołów – 105 okrążeń. Zawodnik Red Bulla wskoczył na czoło tabeli kilka minut po godzinie trzynastej, wykręcając czas 1:20,179 na pośrednich oponach. Pod koniec sesji, kiedy to nad torem pojawiły się obfite opady deszczu, Ricciardo był również jednym z nielicznych zawodników, którzy zdecydowali się wypróbować nowe ogumienie przejściowe oraz deszczowe.

Z drugim wynikiem w tabeli zakończył testy Valtteri Bottas, którego Mercedes wyznaczył na poranną część sesji. Fin pokonał łącznie 58 okrążeń, a jego najlepszy czas był gorszy od rezultatu Ricciardo o niecałe 0,2 sekundy. Pierwszą trójkę zamknął Raikkonen w Ferrari, będący pierwszym zawodnikiem podczas tegorocznych testów, który wykonał mierzone okrążenie. Stajnia z Maranello skupiła się dzisiaj na sprawdzeniu wszystkich systemów oraz aerodynamiki modelu SF71H, o czym świadczą przejazdy m.in. z sensorami założonymi na dyfuzor.

Sporą niespodzianką było dziś Renault, które rano reprezentował czwarty w zestawieniu Nico Hulkenberg, natomiast po południu szósty Carlos Sainz. Niemiec przez około godzinę był ze swoim rezultatem na czele tabeli, natomiast Hiszpan mimo skromnego przebiegu 26 okrążeń, wraz z partnerem pokonali drugi największy dystans spośród wszystkich ekip. Łącznie model R.S.18 wykonał 99 kółek.

Piąty uplasował się Fernando Alonso, dla którego dzisiejszy dzień bardzo źle się rozpoczął. Kierowca McLarena po pokonaniu pięciu okrążeń wypadł z toru w ostatnim zakręcie, co było efektem oderwania się prawego tylnego koła. Hiszpan powrócił na tor dopiero przed przerwą na lunch, natomiast po niej ostro zabrał się do odrabiania straconego czasu. Alonso pokonał łącznie 50 okrążeń, w tym część na mokrej nawierzchni pod koniec dnia. Siódmy wynik uzyskał Lewis Hamilton w Mercedesie F1 W09, który po południu 25 razy okrążył obiekt Circuit de Catalunya.

Największą niespodziankę tego dnia sprawił zespół Toro Rosso, który reprezentował dziś Brendon Hartley. Ekipa po raz pierwszy miała okazję wypróbować jednostkę napędową Hondy w reprezentatywnych warunkach i pierwszy dzień testów obył się bez jakichkolwiek problemów technicznych. Stajnia z Faenzy ustaliła dziś trzeci największy przebieg i wiele wskazuje na to, że Honda wykonała wyraźny krok naprzód względem ostatnich lat. Dziewiąty czas uzyskał Lance Stroll z Williamsa, który dzisiaj miał pierwszą okazję do wypróbowania modelu FW41. Kanadyjczyk po południu przekazał stery Siergiejowi Sirotkinowi, który przejechał 28 okrążeń, a jego daleki od ideału rezultat 1:44,148 uplasował go na ostatnim miejscu w tabeli.

Dziesiąte, jedenaste oraz dwunaste lokaty zajęli odpowiednio Romain Grosjean z Haasa, Marcus Ericsson z Saubera oraz Nikita Mazepin z Force India. Rosjanin był sprawcą drugiej oraz ostatniej czerwonej flagi tego dnia, na skutek incydentu w czwartym zakręcie. Zawodnik rozwojowy stajni z SIlverstone obrócił bolid VJM11 i utknął w żwirowej pułapce. Wiele wskazuje na to, iż dziś zaprezentowana konstrukcja uległa uszkodzeniu, ponieważ po południu nie pojawiła się już na torze wyścigowym.

Aktualizacja: Piąty czas Fernando Alonso został unieważniony, ze względu na ścięcie jednego z zakrętów i tym samym zyskanie przewagi. Ostatecznie Hiszpan uplasował się na siódmym miejscu z rezultatem 1:22,354.

Testy grupowe w Montmelo I, dzień 1/4 - 26.02.2018, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Daniel RicciardoRed Bull TAG-Heuer RB141:20,179--105488,775
2. Valtteri BottasMercedes W091:20,3490,1700,17058269,990
3. Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:20,5060,3270,15780372,400
4. Nico HulkenbergRenault R.S.181:20,5470,3680,04173339,815
5. Carlos SainzRenault R.S.181:22,1681,9891,62126121,030
6. Lewis HamiltonMercedes W091:22,3272,1480,15925116,375
7. Fernando AlonsoMcLaren Renault MCL331:22,3542,1750,02750232,750
8. Brendon HartleyToro Rosso Honda STR131:22,3712,1920,01793432,915
9. Lance StrollWilliams Mercedes FW411:22,4522,2730,08146214,130
10. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-181:22,5782,3990,12655256,025
11. Marcus EricssonSauber Ferrari C371:23,4083,2290,83063293,265
12. Nikita MazepinForce India Mercedes VJM111:25,6285,4492,22022102,410
13. Siergiej SirotkinWilliams Mercedes FW411:44,14823,96918,52028130,340
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
karolVTEC, 26.02.2018 18:11[!]
Musicie poprawić Saubera, już nie Ferrari a Alfa Romeo. :)
Mahilda111, 26.02.2018 18:12[!]
@karolVTEC
Alfa Romeo jest tytularnym sponsorem, jednostki cały czas dostarcza Ferrari, nie doszło do przemianowania :)
Neron, 26.02.2018 18:13[!]
Honda jeździ bo używa Silnika z zeszłego roku z poprawkami :) w zeszłym roku używali "nówki" , którą później naprawiali cały sezon :D
Pauree, 26.02.2018 18:16[!]
To tylko testy, ale fajnie jakby ta czołowa czwórka w trakcie sezonu wyglądała mniej więcej tak jak teraz - wszyscy w odstępie 0.300-0.400 sekundy. Poza tym liczę, że McLaren też wygląda lepiej, niż tutaj w tabelce. No ale się zobaczy.
piro, 26.02.2018 18:20[!]
Nie tylko McLaren. FI też pewnie nie pokazała nic z powodu debiutanta,
Falarek, 26.02.2018 19:03[!]
No to RB idzie po majstra :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca