F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Verstappen najszybszy w porannej sesji pierwszego dnia testów

Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe

Zespoły omawiają plany skrócenia zimowych testów
Nataniel Piórkowski, 4 sierpnia 2019<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Prace nad kalendarzem przyszłorocznych zimowych testów znalazły się w zawieszeniu po tym, jak zaproponowano możliwość zredukowania zajęć do jednej tury – donoszą dziennikarze Autosportu.

Początkowo wszystko wskazywało na to, że dwie czterodniowe tury zimowych testów zostaną zorganizowane w Barcelonie. W trakcie sezonu miałyby odbyć się dwa dodatkowe dwudniowe zajęcia: pierwsze w Bahrajnie a kolejne na Silverstone.

Należy także mieć na uwadze, iż w trakcie mistrzostw będą trwały testy rozwojowe ogumienia Pirelli na sezon 2021, które także wpłyną na zasoby zespołów.

Podstawowy harmonogram testów jest określony przepisami sportowymi. Wprowadzenie w nim zmian wymagałoby jednomyślnego poparcia zespołów.

Sytuację miały zmienić ostatnie plany dotyczące rozrostu kalendarza do 22 Grand Prix. Rozszerzenie kalendarza miałoby w praktyce zrekompensowane ograniczeniem testów. Prace nad kalendarzem toczą się z reguły na poziomie menedżerów zespołów. Temat jest jednak na tyle poważny, że w ostatnim czasie zaczęli zajmować się nim szefowie ekip, FIA oraz władze Formuły 1.

Standardowo stajnie mają być podzielone w swych opiniach. Źródło magazynu Autosport potwierdziło jednak, iż każda z zaangażowanych stron zdaje sobie sprawę z potrzeby wprowadzenia zmian a jednomyślne porozumienie w sprawie nowego formatu testów wydaje się być coraz bardziej osiągalne.

Jedna z propozycji zakłada organizację tylko jednej tury zimowych testów, która potrwałaby pięć dni. Odbyłaby się tuż przed startem sezonu, w terminie, w którym do tej pory odbywała się drugie przedsezonowe zajęcia.

Testy ruszyłyby wtedy tydzień później niż w tym roku, dzięki czemu zespoły otrzymałyby dodatkowy czas na ukończenie prac nad bolidami oraz zorganizowanie shakedowne'ów oraz dni filmowych.

Druga opcja to zastąpienie obecnego harmonogramu "4-4-4" (jazdy, przerwa, jazdy) skondensowanym "3-2-3". W tym przypadku testy ruszyłyby cztery dni później niż obecnie.

Trwają także rozmowy dotyczące przyszłości testów w trakcie sezonu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca